IZBEGNITE IH: Ovo su GREŠKE koje prave novi ili neiskusni menadžeri

Ijan Makalister, generalni menadžer u kompaniji "Amazon", za magazin "Mašabl", navodi koje greške najčešće prave novi menadžeri i savetuje kako da ih izbegnete

  • 0

Izuzetni menadžeri i lideri potrebni su u svakoj industrijskoj grani, među preduzećima i državnim institucijama. Finansijske kompanije, preduzeća okrenuta marketingu, fabrike i proizvodne kompanije, preduzeća koja se razvijaju ili koriste nove tehnologije, servisne industrije kao što su osiguranje, obrazovanje ili zdravstvo, konsultantske kuće – sve su to oblasti čije poslovanje zavisi od rukovodilaca, kojima, shodno tome, omogućavaju odličnu naplatu liderskih znanja i veština.

coDEsign2016: Besplatna zimska škola programiranja i dizajna. Prijavite se ODMAH

Za uspeh u ovom poslu nije dovoljno samo da se postavite kao vođa. Potrebne su vam specifične veštine i znanja. Ijan Makalister, generalni menadžer u kompaniji "Amazon", za magazin "Mašabl", navodi koje greške najčešće prave novi menadžeri i savetuje kako da ih izbegnete.

Sporost u rešavanju problema sa izvršavanjem zadataka

Ako na vreme uzmete u obzir sve potencijalne probleme u izvršavanju zadataka, možete svom timu dati blage, korektivne informacije. Ukoliko ih previše kasno primetite, moraćete da im dajete više informacija, budete stroži, a celu stvar ćete teže ispraviti i vratiti na pravi put.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Ne dokumentujete loše izvršene zadatke

Dokumentovanje loše obavljenih zadataka i slanje tih podataka putem i-mejla pomaže zaposlenima da shvate ozbiljnost situacije. Takođe je korisno da ovu dokumentaciju imate pri ruci ako dođe do toga da morate da otpustite ili kaznite određene zaposlene.

Ne dokumentujete dobro izvršene zadatke

Jednako je važno da svoje ljude obavestite i o uspešno izvršenim zadacima. Ovo je odličan način da vaš tim prepozna svoje doprinose kompaniji, ali i da ostali ljudi u kompaniji vide uspeh vašeg tima. To može da bude i odličan podsticaj i ohrabrenje za buduće zadatke. Redovno dokumentovanje učinka članova tima dobro je i za vaše potrebe, jer tako možete na kraju godine da sumirate njihov doprinos i da im date priznanja ili nagrade.

Ne poznajete svoje zaposlene

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Divno je ako znate imena dece svojih zaposlenih. Ali je još bolje ako znate koju vrstu posla svaki zaposleni najviše voli da radi, koje su njihove „bolne tačke“, koji su njihovi ciljevi u karijeri i zašto bi oni mogli da razmišljaju o potrazi za drugim poslom ili o prelasku u drugu kompaniju. Morate da razvijate odnos međusobnog poverenja sa zaposlenima. Ne očekujte da će svi zaposleni sami da podele te stvari sa vama.

Ne obraćate pažnju na svoje visoko nadarene zaposlene

Ako ste veoma zadovoljni time kako zaposleni radi, morate ulagati u njega ili nju i potruditi se da i oni budu zadovoljni svojim poslom i mestom u kompaniji. Pronađite način da im omogućite da rade više stvari koje ih čine srećnim i manje onih koje ne vole.

Ne ulažete u razvoj zaposlenih

Svaki pojedinac treba da se razvija, bilo da je u pitanju razvoj (i zadržavanje) odličnih zaposlenih, ili poboljšavanje radnih osobina i rezultata slabijih. Trebalo bi da imate godišnji plan unapređenja radnih kvaliteta svakog zaposlenog.

Foto: Profimedia/Panthermedia Foto: Profimedia/Panthermedia

Razmišljate na "malo"

Uspešan lider će stvarati prilike za rast i razvoj kako svog tima tako i cele kompanije. Lider koji misli na „malo“ verovatno neće učiniti ni jedno ni drugo. Umesto da planirate kako da obezbedite svom preduzeću rast od 100%, planirajte kako da ga poboljšate 10 puta.

Ne radite jasnu raspodelu resursa

Jasno upravljanje resursima znači određivanje prioriteta u projektima, uz navođenje toga koja sredstva će se koristiti, koliko dugo i kojim redom. Visoko efikasni timovi mogu samostalno da se organizuju veoma dobro. Novi menadžeri često daju manje efikasnim timovima previše slobode da se samostalno organizuju, što dovodi do loše raspodele resursa.

Na pogrešan način saopštavate nepopularne odluke

Foto-ilustracija: Foter.com/Victor 1558 Foto-ilustracija: Foter.com/Victor 1558

Kako će zaposleni prihvatiti nepopularne odluke često zavisi od načima na koji se te odluke saopštavaju. Što je odluka nepopularnija, to je važnije da pronađete pravi način da je saopštite. Po mom iskustvu, najbolji način da saopštite tako nevesele stvari jeste da na timskom sastanku, gde imate dovoljno vremena, objasnite razloge zbog kojih je takva odluka doneta, a zatim pustite zaposlene da postave pitanja. Dobri menadžeri objasne zašto je odluka doneta. Loši menadžeri kažu: "Zato što je šef tako rekao."

Ako želite da postanete uspešan lider i steknete potrebne veštine i znanja, potražite mentora i instituciju u kojoj možete steći adekvatno znanje. Obrazovanje bazirano na mentorskom radu i realnim projektima jedini je pravi put ka karijeri lidera.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA