Šest osnova posla koje svaki web-dizajner mora da zna

Ukoliko želite da se bavite kompletnim procesom web dizajna, potrebno je da znate i razumete njegove najosnovnije jezike

  • 0

Ako želite da postanete uspešan web dizajner, neke veštine jednostavno morate da poznajete. Mnoge veštine mogu da se razvijaju s vremenom, ali postoje one osnovne, koje su vam neophodne kako biste počeli da se bavite ovim poslom.

 

Kôd u jezicima HTML i CSS

 

Ukoliko želite da se bavite kompletnim procesom web dizajna, potrebno je da znate i razumete njegove najosnovnije jezike. Morate da znate kako da čitate, uređujete ​​i otklonite probleme u HTML-u.

 

Ukoliko želite da se ozbiljno bavite ovim poslom, trebalo bi da budete u mogućnosti da bez ikakvih problema odredite font, boju ili veličinu predmeta u HTML-u, kao i da umete da zamenite stilove u CSS-u s lakoćom. To su veštine koje se mogu lako naučiti, a neophodne su za bilo kakav dalji rad.

 

Uređivanje ​​fotografija

 

Iako smo počeli s podacima potrebnim u programerskim vodama, za dizajnerski posao najvažnija je vizuelna komponenta. Velike su šanse da ćete svakog dana raditi s fotografijama. Zato je neophodno da naučite kako ćete da ih izmenite i upravljate njima: od osnovnih postupaka, kao što su promene dimenzija, podešavanje senki i kontrasta, sve do primena naprednijih filtera. Fotošop i slični alati su neophodni za rad svakog dizajnera i zato je ovo korak koji obavezno treba da savladate odmah na početku.

 

Foto: Profimedia/Tetra Images

Foto: Profimedia/Tetra Images

 

Štampani materijali

 

Iako će vaš budući posao biti vezan za digitalni svet, postoji velika verovatnoća da ćete morati određene materijale po zahtevu klijenta da prilagođavate i za štampane medije. Iako je to posao grafičkih dizajnera, i male i velike kompanije sve češće žele zaposlene koji će moći da rade celokupan vizuelni identitet brenda, zbog jedinstva stila.

 

Štampani materijali, od flajera do reklamnog oglasa za novine, trebalo bi da izgledaju podjednako impresivno kao i vaš web sajt i da prenose istu poruku. Da biste mogli uspešno da se bavite i ovim segmentom dizajna, neophodno je pre svega da dobro poznajete rezolucije za štampu za različite vrste medija i boje. Primera radi, iako ćete u praksi web dizajna koristiti vrednosti kao što su FF0000 da biste blok teksta obojili u crveno, one neće funkcionisati za štampane materijale. CMYK (cijan, purpurnocrvena, žuta, crna) mešavina boja predstavlja standard za štampane elemente.

 

Obratite pažnju na naslov

 

Gotovo je nemoguće da u potpunosti tačno vizuelizujete dizajn s generičkim tekstom (Lorem Ipsum), pogotovo kada su u pitanju naslovi. Predefinisani tekst Lorem ipsum se koristi u grafičkom dizajnu, štamparskoj i slovoslagačkoj industriji za prikaz grafičkih elementa dokumenta ili vizuelne prezentacije. Zamenjujući smislen sadržaj nekim zamenskim tekstom, on omogućuje dizajnerima da dizajniraju oblik sadržaja i pre nego što je sam sadržaj  proizveden.

 

Foto: PIxabay

Foto: PIxabay

 

Reči naslova su poput lepka koji spaja slike i poruke. Iako je moguće da od klijenta nećete dobiti tačan naslov svake stranice web sajta i da ćete morati da unesete proizvoljni tekst, trebalo bi da razmišljate o tome šta bi naslov mogao da bude. Na taj način možete da pomognete vašim klijentima da shvate koliko prostora im je na raspolaganju za tekst. Dobar naslov ili primer naslova pokazuje da ste razumeli klijenta i da se otišli korak dalje u promišljanju projekta. A to uvek ostavlja povoljan utisak na ljude.  

 

Uzmite bilo koji uređaj i pratite na njemu navigaciju web stranice

 

Ukoliko je karijera u web dizajnu vaš izbor, onda bi trebalo da razumete računare i mobilne uređaje mnogo bolje nego većina ljudi. To znači da će se od vas očekivati da poznajete više od svojih omiljenih alata, uređaja ili pregledača.

 

„Nema ništa gore od situacije u kojoj klijent na malom ekranu mobilnog telefona pokušava da vam pokaže šta želi, a vi to jednostavno ne možete da shvatite“, navodi Loren Drel, kreativna direktorka njujorške kompanije „Sweetgreen“.

 

Trebalo bi da budete uvek u mogućnosti da svoje web stranice (i druge alate) koristite u bilo kom okruženju i na bilo kom uređaju, ali i da  pomognete drugima da se snalaze jednako lako kao i vi.

 

Foto: pixabay.com

Foto: pixabay.com

 

To znači da morate da razmišljate i o korisnicima koji uređaje poznaju mnogo manje od vas kako biste i njihovo korisničko iskustvo učinili što boljim. Kako to možete da uradite? Dovoljno je da počnete da se igrate. Eksperimentišite s različitim pregledačima i uređajima. Na primer, ako ste ljubitelj i korisnik Epla, obavezno uzmite Android uređaj i isprobajte kako funkcioniše navigacija na njemu (i obrnuto).

 

Skicirajte s poverenjem

 

Jedna od najvećih prednosti koje nudi skiciranje jeste u tome što možete da pomognete drugima da vizuelizuju ono što ste zamislili. Skiciranje je odličan način da pomognete vašim klijentima da lakše i brže shvate koncept vašeg dizajna, kao i sve pojedine funkcije koje bi možda bilo veoma teško predstaviti samo rečima.

 

Ovaj zahtev ne znači da morate postati vrhunski likovni umetnik preko noći. Ali bi trebalo da uvek budete spremni da uzmete olovku i papir i predstavite svoje ideje. Ako ne umete da crtate ručno, postoji veliki broj alata pomoću kojih možete da napravite skice. Prvi korak? Prestanite da pokušavate da budete savršeni.

 

Ako želite da steknete osnovne veštine web dizajna brzo i da što pre počnete da radite na praktičnim projektima, više o mogućnostima za to možete saznati na ovom linku.

 

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA