0

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Društvene mreže nam pružaju mogućnost da izrazimo kreativnost, a evo kako njihovi sadržaji utiču na nas

- Postavlja se pitanje na koji način sadržaji koje „upijamo“ na najpopularnijim socijalnim portalima utiču na naše živote. Naučnici ovom pitanju u poslednje vreme posvećuju mnogo pažnje, pa je obavljeno na desetine različitih istraživanja - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni

Drustvene mreze
Foto: Pixabay.com

Veselin Jevrosimović je ove nedelje u svojoj kolumni pisao o tome kako korisnici društvenih mreža svakodnevno u virtualnom svetu provode po nekoliko časova i da se postavlja pitanje na koji način sadržaji koje “upijamo” na socijalnim portalima utiču na naše živote. Pročitajte šta predsednik kompanije Comtrade kaže o pomenutoj temi.

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Stiže doba ambijentalne inteligencije. Sa uređajima ćemo komunicirati glasom, a potom i mislima

“Brojke kažu da bi Fejsbuk, ako bi bio država, imao veći broj stanovnika čak i od Kine, najmnogoljudnije zemlje na planeti. Ako na blizu dve milijarde korisnika Fejsbuka dodamo više od pola milijarde ljudi koji postavljaju svoje fotografije na Instagram i nekoliko stotina miliona „tviteraša“, dobijamo jasniju sliku uticaja društvenih mreža na život modernog čoveka. A taj uticaj nije nimalo beznačajan. Mnogo korisnika društvenim mrežama pristupa svakodnevno, provodeći u virtuelnom svetu i po nekoliko časova.

Postavlja se pitanje na koji način sadržaji koje „upijamo“ na najpopularnijim socijalnim portalima utiču na naše živote. Naučnici ovom pitanju u poslednje vreme posvećuju mnogo pažnje, pa je obavljeno na desetine različitih istraživanja. Neka od njih pokazuju negativan uticaj na mentalno stanje korisnika. Na primer, ističe se da obilje fotografija na kojima su ljudi prikazani u najboljem izdanju, uključujući i one „ulepšane“ u Fotošopu, može da utiče na mlade osobe da se osećaju nesigurno i depresivno.

Rekao bih da je ovo opšti problem vremena u kome živimo i da jednako negativan uticaj imaju modni časopisi. Razlika je u tome što na mreži nije uvek jasna podela na „obične“ ljude i profesionalne foto-modele. Zato treba zapamtiti da sve što vidimo na ekranu nije obavezno stvarno i istinito. Nedostatak pažnje i nesposobnost fokusiranja na postavljene zadatke usled stalnog poriva za proveravanjem poruka i statusa na društvenim mrežama takođe je visoko na listi, ali se ovo odnosi i na ostale savremene telekomunikacije.

Foto: Promo

Foto: Promo

Sa druge strane, postoje i pozitivni efekti korišćenja mreža, a među servisima najbolje je ocenjen Jutjub. Mnogi ispitanici, čak 70% njih, ističe da su im prijatelji i pratioci na društvenim mrežama pružili emocionalnu i druge vrste podrške kada im je bilo teško. Mogućnost pozitivnog izražavanja kreativnosti i ideja takođe je značajna, a tu je i prilika da pronađete ljude sličnih interesovanja gde god da se u svetu nalaze. Kao i u svakoj drugoj pojavi, i ovde postoje dobre i loše strane. U životu ništa nije crno-belo, radi se o samo o našem pristupu i naporu koji treba da uložimo kako bismo iz svega izvukli najbolje.”

Daljinac baner

(Telegraf.rs / Izvor: Informer)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: društvene mreže, Fejsbuk, Informer, Instagram, IT, Kolumna, Korisnici, telekomunikacije, Veselin Jevrosimović, virtualni svet

foto dana

video dana