Gorivo na pumpama na auto-putu skuplje nego u gradu: Evo zašto se to dešava i kako je moguće

Čim se izađe na auto-put, vrednost dizela raste i do osam dinara. Razlika u ceni BMB 95 nešto je manja, do pet dinara

  • 20

Litar dizela na pumpama u Srbiji je od februara poskupeo i do pet, dok je benzin skuplji za oko dva dinara. Poskupljenje se može objasniti povećanjem cene nafte na međunarodnom tržištu tokom januara i februara, ali i akcize koju nameće država. Ove razlike najviše osećaju oni koji gorivo toče na auto-putu ili pak, u turističkim zonama, jer kod njih litar dizela staje i do 160 dinara.

Peh vredan 1.500 evra: Šta jedino možete da uradite ako vam sipaju pogrešno gorivo u rezervoar?

NOVI PROPIS ZA VOZAČE: Inspektori će od sada moći da vas zaustave i prekontrolišu vam rezervoar!

Cena evro dizela je početkom februara bila u proseku 147, 7 dinara za litar, dok je bezolovni benzin BMB 95 koštao 143, 7 dinara po litru. Već sredinom februara litar dizela je poskupeo na 152, 4 dinara, litar benzina na 145 dinara i te cene se održavaju i poslednjih dana, pokazuju podaci Udruženja naftnih kompanija Srbije.

Ovo su podaci za gradske pumpe gde veliki broj pumpi "obara" cenu goriva. Međutim, čim se izađe na auto-put, vrednost dizela raste i do osam dinara. Razlika u ceni BMB 95 nešto je manja, do pet dinara. 

Foto: Profimedia/Alamy Foto: Profimedia/Alamy

- Tamo gde na drugum nema benzinskih stanica u narednih deset kilometara, razlika u ceni dizela je čak do deset dinara, ali u većini slučajeva ovo gorivo košta od pet do šest dinara više na auto-pumpama - kaže Bobam Atanacković iz AD "Nafta":

- U zemljama u okruženju je drugačija politika, jer cene određuje država na svakih 15 dana i onu su iste na svim pumpama.

U Srbiji svaka od 1.400 pumpi može da ima svoju cenu. 

- U zemljama poput Crne Gore, u kojima često postoji jedna pumpa u jednom mestu, opravdano je da imamu jednu propisanu cenu. Kod nas je u redu otvoriti tržište, jer je logično da u naseljenim mestima bude više pumpi koje se spuštanjem cena utrkuju da privuku kupce. Treba znati i da pumpa na auto-putu treba da plati posebnu taksu za priključenje JP "Putevi Srbije, kao i transport goriva koji je ključna stavka, jer je prevoz cisternom mnogo skuplji u izolovanim mestima  - objašnjava Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije.

Daljinac baner

(Telegraf.rs / Novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dred

    20. mart 2017 | 09:22

    Jednom recju....LOPURDEEEED...AVE BELI)))))

  • Gajo

    20. mart 2017 | 10:27

    Mali Alek je genije, nikad skuplji zivot, nikad manje plate. Ali kakve to veze ima, ocekuje se 50%. O Srbijo, medju ljudima na njivama.

  • nikola

    20. mart 2017 | 09:24

    mogu kako hoće,mi smo prodali naftnu industriju(samo mi recite da li je negde propala ista) sada nam drugi kroji cenu kakvu voli i kakva mu odgovara a ispasta opet mučni narod koji mora da ga koristi jer se zivi 300 na sat

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA