Sve više jeftinih proizvoda, zahtevniji potrošači

U uslovima smanjene kupovne moći i cenovne osetljivosti kupaca, prednost dobijaju privatne robne marke koje se mogu kupiti po nižim cenama

  • 1

Srbija i region slede evropske i svetske trendove u maloprodaji, pa se beleži rast učešća privatnih robnih marki, internacionalizacija i koncentracija na tržištu, kao i sve veći zahtevi potrošača, istaknuto je na četvrtoj regionalnoj konferenciji na tu temu u organizaciji "Infoarene".

- Učešće privatnih robnih marki u Srbiji trenutno je skromno i iznosi pet odsto, ali je primetan rast tog udela, koji u nekim razvijenim evropskim zemljama iznosi i više od 50 odsto - naveo je viši direktor "A. T. Kearney" Srećko Debelak.

On je naglasio da je potrošač danas sve zahtevniji i informisaniji i upravo on "vodi igru", a ne proizvođači i trgovci.

- U uslovima smanjene kupovne moći i cenovne osetljivosti kupaca, prednost dobijaju privatne robne marke koje se mogu kupiti po nižim cenama, a njihov kvalitet je takav da idu i u premijum segment, koji je nekada bio rezervisan za poznate brendove, kao što je "Koka-Kola" - naveo je Debelak.

Takođe, tržišno učešće diskontnih lanaca, odnosno jeftinijih prodavnica, kao što je recimo "Lidl", raste iz godine u godinu i u Nemačkoj iznosi više od 55 odsto, ukazao je Debelak.

- Potrošača treba edukovati i ponuditi mu nešto kvalitetno u rangu brendiranog proizvoda, a jeftinije, i to je recept za uspeh - istakao je Debelak.

On je ukazao da trgovci moraju ići u korak i s razvojem tehnologija i naći način da se dođe do kupca koji živi u virtuelnom svetu i sve više komunicira i prikuplja informacije, pa i o tržišnoj ponudi, putem društvenih mreža.

Programska direktorka "Infoarena grupe" Karmen Majetić Pavić ukazala je da je jedino "Koka-Kola", od roba široke potrošnje, uspela da zadrži dominantnu poziciju među vodećim globalnim pozicijama.

Iza nje slede "Epl", "IBM", "Gugl", "Majkrosoft", što nije bio slučaj pre 10 godina, jer su sada prisutni novi trendovi koji se odnose na razvoj informacionih tehnologija, društvenih mreža i gedžeta, navela je Majetić Pavić.

Generalni direktor "Koka-Kola Helenik" za Srbiju i Crnu Goru Ramon Vajdinger takođe je rekao da su potrebe kupaca sve kompleksnije i zahtevnije, pa treba imati "pristojan uvid" u njihova očekivanja.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bane

    23. septembar 2013 | 17:01

    Naslov bi trebao da bude "Sve jeftiniji proizvodi koju su u Srbiji mnogo skuplji nego bilo gde u svetu."

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA