Izgubljeni asteroid juri ka Zemlji: Stena veličine Keopsove piramide nikad bliže našoj planeti (VIDEO)

Asteroid 2010 WC9 u utorak uveče proći će pored Zemlje na udaljenosti od otprilike 200.000 kilometara. Astronomi su mislili da je asteroid izgubljen, a radi se o steni razmera do 130 metara.

Rusi bi u budućnosti mogli spasiti svet od apokalipse: Naučnici u Moskvi uspeli samo laserom da unište veliki asteroid

Veliki asteroid, za koji se mislilo da je izgubljen u dubinama svemira, ponovo je otkriven na svom putu prema Zemlji, kraj koje će projuriti u utorak uveče.

Astronomi su asteroid 2010 WC9 otkrili 2010. godine, a procene su da je velik poput Keopsove piramide. Tada je projurio na udaljenosti od 14 miliona kilometara i nastavio svoj put prema spoljnim delovima Sunčevog sistema.

Stenu razmera do 130 metara prekasno su uočili tako da naučnici nisu imali dovoljno vremena da izmere njegovu orbitu i precizno izračunaju kada će se vratiti u naše krajeve.

Taj isti asteroid sada se vratio i proći će na pola puta između Zemlje i Meseca, odnosno 70 puta bliže nego pre 8 godina. Ne samo da se radi o najbližem prolasku ovog asteroida u proteklih 300 godina, ovo je i jedan od najbližih susreta s ovako velikim asteroidom.

U početku naučnici nisu tačno znali hoće li nam predstavljati pretnju, ali u međuvremenu su ga uklonili s liste objekata koji bi nas mogli pogoditi. Isto tako, izračunali su i da nam on neće barem 100 godina predstavljati pretnju.

Kako će biti na udaljenosti od otprilike 200.000 kilometara, mogao bi se videti i malim teleskopom, a kraj nas bi trebao proći nešto iza ponoći po našem vremenu, a londonska zvjezdarnica koja ga je otkrila pratiće njegov prolazak uživo na Fejsbuku.

(Telegraf.rs/24sata.hr)