Kako je Maradona "naterao" Ferrari da počne da pravi luksuzne automobile

Kada je Dijego naručio crnu Testarossu, slavni italijanski proizvođač je svoj čuveni model proizvodio isključivo u svojoj najpozatijoj - crvenoj boji...

Nedugo nakon što je reprezentacija Argentine postala šampion sveta na Svetskom prvenstvu u Meksiku 1986. godine, najbolji igrač modijala, danas preminuli, Dijego Armando Maradona se obatio svom tadašnjem agentu Giljermu Kopoli sa željom da mu nabavi - crni Ferrari.

Tada, mnogo više nego danas, dominantna boja većine modela slavnog italijanskog proizvođača bila je - crvena. A tada najatraktivniji top model u gami proizvođača iz Maranela - čuvena Testarossa, farbana je gotovo isključivo u Rosso Corsa (ital. trkačka crvena) boju.

Kopola se obratio tadašnjem predsedniku fudbalskog kluba Napoli Koradu Ferlainu, koji je u Maranelu kupio Testarossu za Maradonu. Automobil je tada koštao 430.000 dolara, što je u današnjim dolarima iznos par desetina hiljada veći do milion.

Ilustracija / Printscreen: YouTube/Original Rare

- Vredeo je 430.000, ali sam ja potrošio duplo toliko i još dodao 130.000 za farbanje! Dijego je tražio muzički uređaj, a ja sam mu rekao da nema. Čoveče, to je trkački auto! - sećao se kasnije Ferlaino - Nije imao ni klima uređaj, ništa od dodatne opreme. Onda je Dijego rekao: "Ugradite sve to!"

Postoji čak i priča da je "il komendatore", Enco Ferari lično, dozvolio da se Testarossa za Maradonu ofarba u crnu boju. Uprkos tome što je automobilu nedostajala luksuzna dodatna oprema, Dijego je bio zadovljan onim što je u njega naknadno urađeno, pa je crna Testarossa dugo bila u njegovom vlasništvu, iako ga baš i nije mnogo vozio.

Zanimljivo je i to da je Maradonina narudžbina inspirisala i druge poznate ličnosti da naruče posebno dorađene Testarosse. Među njima su bili poznati glumac Silvester Stalone i "Kralj popa" Majkl Džekson, koji je sebi od čuvenog Ferrarija napravio kabriolet.

Inače, osamdesetih, pa i devedesetih godina prošlog veka, supersportski modeli Porschea, Ferrarija, Lamborghinija i sličnih proizvođača, smatrani su prvenstveno trkačkim a ne luksuznim automobilima, pa je njihova oprema bila prilično "spartanska". Zato je sasvim moguće pretpostaviti da je Maradonina posebna porudžbina bila jedna od onih koje su navele pomenuta proizvođače da se okrenu luksuznijem opremanu kabina.

Ilustracija / Printscreen: YouTube/Original Rare

Automobil se kasnije našao u vlasništvu jednog španskog kolekcionara koji je nekadašnji jedinstveni crni Ferrari Testarossa iz 1987. godine, sa sedištima presvučenim belom kožom i 20.200 pređenih kilometara na brojčaniku, 2014. godine prodao za 250.000 evra.

(Telegraf.rs)