Bajden odlučio: Predsednička limuzina uskoro postaje električna, kao i još 650.000 vozila u SAD

Iako je trenutno najveći proizvođač električnih automobila na svetu, komapnija Tesla izgleda neće mnogo profitirati od ovog posla...

Foto: Profimedia/SETH HERALD/AFP

Novi američki predsednik Džo Bajden želi da zameni kompletan predsednički vozni park i celu flotu automobila saveznih organa SAD električnim vozilima proizvedenim u toj zemlji.

To podrazumeva sve putničke automobile i limuzine, zatim SUV modele i velika terenska vozila, kao i kamione i ostale teretnjake koji opslužuju Belu kuću i savezne organe.

Ovo će biti izuzetno zahtevan poduhvat, budući da su američke savezne vlasti na svim nivoima, kao i ostale javne službe pod ingerencijom federalnih organa, 2019. godine koristile više do - 645.000 vozila.

Foto: Unsplash

U taj broj uračunato je 224.000 putničkih automobila i više od 412.000 najrazličitijih teretnjaka i terenaca, uključujući samo više od stotinu hiljada vozila Poštanske službe (United States Postal Service), piše TechCrunch.

Bajdenova odluka i deo je plana da se stvori milion novih radnih mesta u američkoj automobilskoj industriji. Međutim, osim zaista ogromnog broja vozila, tu ambicioznu tranziciju bi moglo da uspori to što je veliki broj saveznih vozila vezan na ugovore o flotnom lizingu, ali i mnogo bitnija činjenica - obezbeđivanje adekvatne infrastrukture (punjača i servisa) koja bi mogla da podrži toliki broj vozila.

Takođe, iako je trenutno najveći proizvođač električnih automobila na svetu, komapnija Tesla izgleda neće mnogo profitirati od ovog posla.

Foto: Shutterstock

Naime, budući da Bajden podržava sindikate autombilske industrije, čije se organizovanje Ilon Mask trudi da suzbije, mnogo veće šanse da učestvuju u ovom velikom poslu imaju tradicionalni američki proizviđači, kao što su Ford i General Motors, i pored činjenice da u proizvodnji elektičnih vozila nisu otišli toliko daleko kao Tesla, prenosi Futurism.

Stručnjaci ističu da bi ovaj Bajdenov potez mogao da bude od izuzetnog značaja kako za proizviđače, tako i za popularizaciju i ekspanziju elektirčnih vozila uopšte.

(Telegraf.rs)