Plava kvačica na platformi X, koju milioni kupuju, ponovo postaje simbol uticaja

Vreme čitanja: oko 1 min.

Promena politike dodeljivanja plavih oznaka na društvenoj mreži X izazvala je različite reakcije među korisnicima

Foto: Angga Budhiyanto / Shutterstock.com

Prema novom pravilu, korisnici sa više od 2.500 "verifikovanih" pratilaca, odnosno onih koji su pretplaćeni na X Premium, automatski dobijaju plavu kvačicu, rekao je Ilon Mask. Ova promena ima za cilj da plavu oznaku ponovo učini simbolom uticajnosti, a ne samo nečim što svako može da kupi.

Međutim, neki od korisnika koji su dobili plavu kvačicu nisu bili zadovoljni ovim potezom. Tom Gara, bivši urednik BuzzFeed-a i sada preduzetnik, kao i Kejti Notopulos, viša dopisnica Business Insider-a, izrazili su svoje nezadovoljstvo, naglašavajući da nisu tražili niti kupili plavu kvačicu. Ovaj potez pokrenuo je diskusiju o vrednosti i značaju plave oznake na društvenim mrežama.

Podsećanje na dane kada je plava oznaka na Twitteru (sada X) označavala uticajnost korisnika, bilo da se radi o poznatim ličnostima, influenserima ili novinarima, naglašava se kao ključna motivacija za ovu promenu. Plava kvačica je nekada bila sredstvo za verifikaciju identiteta javnih figura, čime se smanjivalo širenje dezinformacija.

Ipak, uprkos naporima da se obnovi prvobitna svrha plave oznake, i dalje postoji izazov u razlikovanju "pravih" plavih oznaka od onih koji su plavu oznaku možda stekli manje autentičnim putem.

Ova promena politike dodeljivanja plavih oznaka na X predstavlja pokušaj platforme da vrati izgubljenu vrednost kvačice, usmeravajući se na uticaj i autentičnost korisnika, umesto na novac.

(Telegraf.rs)