Ako vam kamera na iPhone-u ne radi evo kako je možete popraviti bez odlaska u servis

Sa novim Appleovim telefonima možemo da napravimo odlične fotografije

Može da se desi da kamera na Appleovom uređaju otkaže poslušnost i da nas baš onda kada trebamo da napravimo odlične fotografije ona izneveri.

Video po prvi put otkriva kako bi novi iPhone modeli mogli da izgledaju

Ukoliko ste pokrenuli aplikaciju za kameru i videli da je sve zatamnjeno, proverite najpre da li nešto blokira sočivo na kameri i da li je nešto zapelo u dugme za slikanje. Proverite aplikaciju za kameru tako što ćete je ponovo pokrenuti. Na iPhone X pređite prstom po ekranu od dna i zastanite na sredini, zatim dugo pritisnite na bilo koji pregled aplikacije dok se ne pojavi crveni krug u gornjem levom uglu. Aplikaciju zatvorite pritiskom na taj krug. Ako to ne upali opet pokrenite aplikaciju. Pokušajte i sa prebacivanjem sa prednje na zadnju kameru.

Ako bljeskalica ne radi, testirajte je. Otvorite Control Center i pronađite odgovarajuću opciju, a ako to ne pomogne obratite se Appleovoj korisničkoj podršci. Proverite da li su podešavanja onako kako želite, a budite oprezni pri dužem korišćenju bljeskalice kod snimanja ili u uslovima visoke temperature. Ako se pregreje bljeskalica, iPhone će pokazati poruku Flash is disabled sve dok se telefon ne ohladi.

Proverite da li su sočiva čista ukoliko su fotografije mutne ili nefokusirane. Ako nisu očistite ih krpom od mikrofibera, a ako se ispod stakla zavukla prljavština ili prašina odnesite telefon u Appleovom servisu ili kod odgovornog servisera. Problem mogu da budu i metalna kućišta ili dodatna magnetna oprema.

Kada ste prebacili fotografije videli ste da su okrenute naopačke. Ako želite da izbegnete ovo, prilikom snimanja koristite dugme za regulaciju zvuka kao okidač i to onu za utišavanje. Proverite kako je fotografija okrenuta pre nego što je prebacite pa je okrenite na pravu stranu ili to učinite na računaru.

Ako ne možete da nađete aplikaciju za kameru na početnom ekranu ili se ona smrzava dok pokušavate da se prebacite s jedne kamere na drugu, moguće je kako je problem vezan uz postavke Restrictions. To možete da proverite ako otvorite, Settings, pa General i potom Restrictions. Unesite svoju lozinku za Restrictions i proverite da li je kamera uključena.

Proverite da li telefon ima softverske probleme s kamerom. Ponovo pokrenite uređaj i ponovo pokrenite aplikaciju. Ako to ne upali, otvorite Settings, pa General, Reset i potom Reset All Settings. Poništićete sve postavke koje ste do sada namestili. Poslednja šansa vam je da uređaj vratite na fabrička podešavanja.

(Telegraf.rs/tportal.hr)