• 10

Pogledajte boju ulja za motor i odmah ćete znati da li mora da se menja

Dobor obratit epažnju na boju ulja za motor

  • 10

Glavna funkcija ulja za motor jeste da pruža lubrikaciju delovima kako bi on mogao da nastavi sa radom.

Još jedan veliki zadatak jeste upijanje vreline kako bi auto mogao da radi kako treba.

Pošto ulje radi na principu cirkulacije, ono iza sebe vremenom ostavlja naslage i prlja se.

Kada se sve te naslage sakupe u ulju, ono postaje manje efikasno, a neredovno menjanje može dadovede do ozbiljnih problema.

Proveravanje boje ulja za motor je najlakši način da saznate da li je došlo vreme za novo.

1. Mlečna ili kremasta boja

Motor, Motorno Ulje, Ulje, Servis, Mehanicar

Foto: Pixabay.com

Ponekada ćete primetiti da je boja ulja slična mleku. To otkriva da ono sadrži vodu.

Do ovoga može da dođe i kada prelazite kratke razdaljine i motor ne može d aproizvede dovoljno vreline davoda ispari.

Ako primetite ovo, to nije znak da je nužno promeniti ulje.

2. Tamna boja

Pojedini ljudi veruju da je tamna boja znak za istrošeno ulje, a svetla za čisto.

Ali ovo nije istinito svaki put jer tamna boja nije uvek znak za istrošenost.

Što više vremena prođe, to ulje sakuplja više naslaga. Tamnjenje može da zavisi i od brenda koji korsitite jer se kod nekih boja menja brže.

Ako primetite crvenkastu boju, proverite koliko je prošlo od poslednje promene. Neki automobili mogu da pređu i do 5.000 kilometara pre nego što je potrebno zameniti ulje, a ima i modela kod kojh se to radi posle 8.000 kilometara.

Ako je ulje crne boje, onda se to smatra lošim uljem i nešto ozbiljno se nalazi unutar sistema.

U ovom slučaju je najbolje da posetite mehaničara i proverite motor.

Zaključak

Ako je ulje pocrnelo ili miriše na izgorelo kada pomirišete štap, došlo je vreme za promenu.

(Telegraf.rs)

Komentari

  • Boki

    Na 5000 km se ulje menja kod oldtajmera, a ima i nekih novijih oldtajmera kod kojih se može zameniti na 8000 km. Obično za zimu SAE 20, za leto SAE 40 ili za sve sezone SAE 30. To je bilo u vreme kada još nisu izmislili multigradirano 15W40 ulje koje je moglo da se menja na 10.000 km, a kasnije i long life ulja koja su mogla i do 15.000 km. Onda su došle i 90-e kada se pojavilo sintetičko ulje i mešavina mineralnog i sintetičkog tzv. polusintetičko. Polusintetičko ulje se menja na 15.000 do 20.000 km, zavisno od kvaliteta i procenta sintetičkog, a sintetičko na 30.000 do 40.000 km. Ulje treba takođe menjati na 6 mesci za SAE 20 i 40, na godinu dana SAE 30 i 15W40, a polusintetičko i sintetičko može na 2 godine, bez obzira na pređnu kilometražu.

  • PARIS

    Ja sam na Pežou 206 Roland Garos cabrio, automatik 2003god. prešao 25.000km bez ikakvih posledica! Uzmem ulje sa merača, protrljam palcom i kažiprstom, i vidim, iako je na meraču opao nivo ulja, da ima dobru masnoću! Nisam to namerno uradio, jednostavno, nisam kontrolisao, ali bez posledica! Svi ljudi sve znaju, i neki kažu ovako, neki onako! Ne treba uvek slušati mehaničare, jer oni preporučuju, i rade u svoju korist, i naše je da kontrolišemo kakvo ulje sipaju! To je moj slučaj, i savet, a Vi kako hoćete, ali sve zavisi od motora, od ulja i od mehaničara!!!

  • Sake

    Mjenjanje ulja u autu, zavisi starost auta, tip auta, vrsta ulja i voznja auta mislim krace ili duze relacije puno znace Pozz...

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima