Komentari

  • Mile

    26. april 2022 | 22:41

    IZNENAĐUJUĆI REZULTATI TESTIRANJA: Nastavlja se bespoštedni rat za prevlast na tržištu, dizelaš zagađuje manje od električnih automobila. Zbog divljanja cijena goriva i okretanja zelenijoj energiji, na tržištu su sve popularniji električni automobili. Green NCAP odlučio je napraviti opsežnu analizu životnog ciklusa za 61 automobil u razdoblju od 2019. do 2021. godine. Ova serija uključuje vozila svih veličina i tipova, konvencionalne benzinske i dizelske, potpuno električne i hibridno-električne automobile. Da bismo razumjeli ekološki utjecaj i održivost automobila, potrebno ga je promatrati u kontekstu cijelog životnog ciklusa. To znači da se moraju uzeti u obzir svi procesi i tokovi resursa i energije povezani s proizvodnjom, korištenjem i recikliranjem automobila na kraju njegova životnog vijeka. Procjena životnog ciklusa (LCA) je metoda koja procjenjuje ove pojedinačne doprinose kako bi se predvidio utjecaj automobila na okoliš tijekom cijelog njegovog životnog vijeka “od kolijevke do groba”. Vijek trajanja vozila od 16 godina LCA analiza pretpostavlja nominalni vijek trajanja vozila od 16 godina i ukupna prijeđena kilometraža od 240.000 kilometara. Izračuni se temelje na trenutačnoj prognozi o promjeni prosječne mješavine energije u 27 država članica Europske unije i Ujedinjenog Kraljevstva. Green NCAP-ova procjena životnog ciklusa pridaje istu važnost primarnoj energetskoj potražnji (PED) kao što se radi o emisijama stakleničkih plinova.Rezultati su pokazali kako će u životnom ciklusu veliko električno vozilo potrošiti energije kao i konvencionalno pogonjeno vozilo, a u nekim slučajevima čak i više. Najbolji rezultati na testu postignuti su s dizelskim obiteljskim vozilom Škodom Octavijom koju pokreće dvolitreni TDI motorom s procijenjenom ukupnom potrošnjom primarne energije životnog ciklusa od 164 MWh.

    • 27. april 2022 | 00:08

      Elektro-vozač

      @Mile

      Ko želi potpunu istinu treba da pročita izveštaj u potpunosti i da, zapravo, shvati šta govori, što Mile i mnogi fosilaši žele da ignorišu. Za početak, studija uopšte ne uključuje za fosilaše sve što uključuje za električne, pogotovo u pogledu crpljenja, prerade, prevoza i dostave goriva. Samo to je, zapravo, otprilike jednako ili više od zagađenja elektranama. Drugo je to da elektrane mogu biti čistije a fosilci ne i to da su elektrane centralizovane pa ih je lakše srediti nego roj pokretnog otpada koji izbacuje svež otpad svuda oko sebe, kako stigne. Čak i da sve to ignorišemo dolazimo do još jedne stavke a to je da su posmatrali samo 240.000 km i potvrdili da je veći udeo zagađenja kod električnih pri proizvodnji. Kola se voze više od toga, pri čemu fosilci odlučno postaju sve gori. Vek električnih je bar dva do tri puta toliko bez većih zahvata. Dakle pazite ko vas ubeđuje u kakve prazne priče i širi svoju naopaku propagandu da bi mogli da nastave da vas izrabljuju.

    • 27. april 2022 | 00:11

      Elektro-vozač

      @Mile

      I još nešto, Mile, najčistija kola i po tome izveštaju su električna a tvoje poređenje je između neuporedivo bednog fosilca u odnosu na električnog sa kojim su ga poredili (a koji, istini za volju, nije toliko efikasan ali jeste bolji auto).

    • 27. april 2022 | 00:20

      Elektro-vozač

      @Mile

      I sad primetih da nemaju, recimo, analizu ni najbrojnijih električnih kola (Tesla), ni najčistijih, niti računaju na LFP baterije, ni suvi proces, ... taman za Mileta.

  • Baja

    26. april 2022 | 04:51

    Ja u Kanadi koristim plina samo za grejanje i za kuvanje. Svi koji imamo malo para kupujemo prave aute na benzin ili dizel. Ima i ovih Kineza i mlakonja koji hoće da uštede oni voze Tesle. Koji mi se ne sviđa ja da idem lično sa el kupio bi audi

  • Roki

    25. april 2022 | 16:12

    Sta je elektricni pises romane kako bi pokusao opravdati svoje lazi al uzalud vec su te svi provalili tako da đaba ti truda i tipkanja , odi sebi kupi prava kola pa uzivaj ko covek bez muke i brige a ne to preplaceno elektricno smece vozit i cekat satima , danima nebi li vozio koji kilometar !

    • 25. april 2022 | 20:54

      Elektro-vozač

      @Roki

      Za razliku od tebe koji ne možeš da daš ni jedan jedini detaljčić u korist zadrtog fosilnog stava, o glupostima istog i prednostima savremenih rešenja je moguće praktično neprekidno navoditi konkretne dokaze. Kad se budeš probudio iz svoje noćne more, shvatićeš. Do tada mogu samo da ti poželim što manje bola i brži oporavak.

  • Roki

    23. april 2022 | 13:49

    El vozacu LAZES i to dobro znas !

  • Roki

    23. april 2022 | 13:45

    Elektricni neznalica , koji se pokusava napravit pametan a zapravo pokazuje koliko je plitak , nije svjestan da elektricna auta su prvo preskupa , drugo opasana , trece dosadna i bezlicna , cetvrto zagaduju vise od klasicnih auta ,peto iziskuju veliko gubljenje vrena , sesto skupo odrzavanje , popravljanje ...

    • 25. april 2022 | 08:34

      Elektro-vozač

      @Roki

      Opet si "pod uticajem" pa vidiš naopako! Ne voli Roki istinu ali nema šta konkretno da kaže pa se svodi na prazno izvrtanje mišljenja. Dugo nisam, evo najčešću opet, potražite detalje i ne verujte nikome dok sami ne proverite. 11x (jedanaest puta) manje požara (SAD), u sudarima daleko bezbedniji jer nemaju blok motora, vožnja nikad bolja, od svih fosilaca pa zadovoljnih 98% (razne studije: manje troškovi i izgubljeno vreme, ubrzanje od starta kada je svima potrebno a ne posle pauze za ručak i samo na pistama na koje samo retki idu, nema dosadne buke već samo muzike po izboru, više prostora, uvek se sami spreme za vožnju te nema čekanja, bezbedno se kabina može zagrejati ili ohladiti daljinski, gde god da su pa i u zatvorenom prostoru), zagađenje veće samo tokom proizvodnje kola i to po starim procesima a to fosilci negativno nadoknade za manje od 2 godine (Union of Concerned Scientists: "Cleaner Cara from Cradle to Grave"). Električni su, inače čistiji i u najgorem slučaju (pa i da se pune iz generatora na ugalj ili čak benzin ili dizel) a mogu biti samo bolji samo što Rokičići ne više dalje od sopstvenog auspuha a misle da im gorivo i delovi stižu bez zagađenja. Nema maltretiranja od oko 10-15 minuta nedeljno (u proseku) razmišljanjem, odlazaka do pumpi, točenjem po odvratnim i smrdljivim uslovima, plaćanjem za to nezadovoljstvo, te povratkom na svoj put (do 13 sati godišnje), te silnih sati izgubljeni u proseku bar dva puta godišnje samo za redovno "održavanje" (redovni kvarovi kojima su navikli da ih biju pa zaboravili na njih - potpuno redovno održavanje uključuje posete na šest meseci). Svega nekoliko sekundi za priključivanje i otkačivanje tamo gde vi svejedno idete/boravite i živite svoj život. Baterija jeste skupa cela da se zameni ali traje koliko ceo fosilni auto (1500+ kapaciteta, pomozite sa 300-600 km zavisno od modela), a ne mora se menjati, košta sve manje i, onima koji zapravo izračunaju, bude jasno da su isplativije od pokretnog fosilnog otpada. Električni se mogu napuniti bilo gde, iz praktično bilo kog vida energije i opet.biti čistiji i jeftiniji a pumpe nestaju (npr. odlika Circle K). Fosilce više neće ni da vide u sve više zona pa zato i kukaju.

  • Hulk

    22. april 2022 | 10:48

    Ni upaljač na plin ne koristim.

  • 534

    22. april 2022 | 10:47

    Plin u autu je isto kao kamen u cipeli.

  • Србин

    21. april 2022 | 22:21

    Толико нас воле

  • Elektro-vozač

    21. april 2022 | 20:58

    a) 9,3 litara plina (po ceni 106,90 din) = 994,17 din. b) 5,7 litara benzina (po ceni 174,10 din) = 992,37 din. c) 5,0 litara dizela (po ceni 196,30 din) = 981,50 din. I najbolje, da preskočimo "d", e) Da uzmemo ne najmanju poteošnju (13kWh) nego neku sredinu, 18 kWh struje (po punoj ceni sa svim dodacima, u plavoj zoni, ne zelenoj) 8,41 din, da častimo za dobru vožnju sa još 2,70 din po kWh) = 200 din. U zelenoj tarifi duplo manje (100 din). Nema ni zamene ulja, ni kočnica (nekih 300.000 km), ni ostalog redovnog fosilnog reketiranja. Bolja kola, bolja vožnja, bolji život, čistija životna sredina.

    • 21. april 2022 | 22:28

      Map

      @Elektro-vozač

      I nakon pet godina treba nova baterija koja je skuplja od kompletnog automobila,znaci auto na otpad

    • 21. april 2022 | 23:18

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Možda bi ti to tako želeo, ali ja vozim već 8 godina istu i prevezao sam koliko većina ljudi u Srbiji ne pređe ni za 20. Ekonomija ti neće ići na ruku. Fosilcima odgovara samo ako su parkirani kao izložbeni eksponati te nema ni troškova ni maltretiranja vožnjom istih.

    • 22. april 2022 | 00:05

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Map: Možda bi ti to tako želeo, ali ja vozim već 8 godina istu i prevezao sam koliko većina ljudi u Srbiji ne pređe ni za 20. Ekonomija ti neće ići na ruku. Fosilcima odgovara samo ako su parkirani kao izložbeni eksponati te nema ni troškova ni maltretiranja vožnjom istih.

    • 22. april 2022 | 00:47

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Možda bi ti to tako želeo, ali ja vozim već 8 godina istu i prevezao sam koliko većina ljudi u Srbiji ne pređe ni za 20. Ekonomija ti neće ići na ruku. Fosilcima odgovara samo ako su parkirani kao izložbeni eksponati te nema ni troškova ni maltretiranja vožnjom istih. To što je nova baterija skuplja od fosilnih šklopocija ne znači da ne vredi jer udiše novi život kolima kao što je to nekada, u ružna stara vremena, bila zamena celog fosilnog motora. Baterije traju duže nego prosečni fosilci, zadržavaju svoju vrednost za druge namene, mogu se zameni samo delovi (moduli), tako da ti noćna mora pada u vodu.

    • 22. april 2022 | 03:25

      Sasa

      @Elektro-vozač

      Eh sto je tebi stalo do životne sredine ubilo se isto kao i meni. Sve što si naveo vezano je sa ustedom para to znači da si škrtica a ne eko vozač. Da imaš pare vozio bi amg v8. Ovako pokri se i psst.

    • 22. april 2022 | 10:25

      Crni

      @Elektro-vozač

      Prosecan vozac ili kola kako god u Srbiji predju oko 10-15000 km godisnje, kazes 20 godina prosecan vozac predje .. to je oko 200-300000 km. Ti si za osam godina presao toliko u prevodu godisnje prelazis besnih 25000-37000. Sto je najmanje tri puta manje od mene a voznja mi je samo usputni neophodni posao, predjeni put je i ovekovecen na tehnickom sto je lako dokazivo. Godina ima 365 dana i dnevo prelazis 70-100km dnevno. U prevodu tvoj ili kola skoro maksimalan domet sa elektromobilom do Mladenovca i nazad. Vecini je domet oko 200-300 km sto znaci da nisi prakticno nigde otisao van BGD ako zivis u BGD jer sigurno bi stao pre Nisa jer ima oko 220 km do naplatne rampe gde je prvi punjac i 5sati gubljenja vremena koje kosta, bar mene kosta jer naplacujem po satu rada a ne mogu sa punjenjem da odem do nisa i nazad o Vranju ni ne pomisljam. Koliko kosta put do nisa i nazad ako moras da sedis pet sati samo po 10eura sat koliko kosta put do nosa i nazad?. A uskoro ces placati punjenje na autoputu jer ti niko nece nista dati dzabe a i zasto bi ista dobio dzabe. Pored toga za osam godina morao si da zamenis ako nisi zamenio baterine onda ubrzano vreme za zamenu dolazi. Naime sve baterije su projektovane za 1000-1500 punjenja neka bude 2000 i ti si na 3000 punjenja a onda sracunaj koliko kosta predjeni km. Usput posetis ETF pa ce ti objasniti. Pored toga pogresno si sracunao cenu i sigurno si u crvenoj zoni za struju, inace za 100km moras da punis 5-6 sati baterije. Na osnovu gore napisanog ili si glup ili se pravis glup a verovatno nemas uopste kola jer kocnice postoje na svim vozilima a dinamicku kao dodatnu imaju elektrovozila ali imaju i vozila sa sus motorima. Elementarno neznanje.

    • 22. april 2022 | 20:21

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Pa umeš da računaš ali ne umeš da promeniš to na sebe, izgleda, ili da napraviš dobre zaključke. Radim na raznim mestima tokom nedelje. Nekih dana vozim 300km samo posla radi, nekim ne uopšte. U proseku si otprilike upravu. Ja sam u Kanadi, ne Srbiji. Plaćanje na superpunjacima mi je besplatno (uključeno u cenu kola) ali je život super i sa punjenjem kod kuće i plaćanjem svega i po ceni struje većoj nego u Srbiji (i cenom goriva manjom). Baterija je projekatovana za 1500 potpunih punjenja, znači u mom slučaju preko 600.000 km, ali će u mom slučaju to biti manje jer je ja ne štedim. Pritom baterija ne prestaje da radi već je samo smanjen kapacitet te se i dalje može upotrebiti ili prodati za druge namere (npr. stacionarne). Kada baš sve sabereš i podeliš, a ja jesam (pratio sam troškove i sa foailcima ranije i sada sa savremenim kolima), dođeš do jednostavnog zaključka - ako vozilo voziš, bolje sa nije fosilno. Ne čekam nigde, ništa. Kapacitet je dovoljan za moje potrebe a imam opciju i da dok ja živim život da se baterija puni koja za fosilce ne postoji (sem ako ne platite nekoga da vam toči gorivo).

    • 23. april 2022 | 02:09

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Još nešto. Moja kola podržavaju punjenje do 120 kW iz jednosmernih punjača i do 245V×80A=19.6kW iz naizmeničnih izvora / mreže i u garaži imam 80A HPWC, tako da 100 km auto sam dopuni za 1h dok ja uživam u drugim stvarima. Ne 5-6 sati. Na superpunjačima 100 km se može dopuniti za 10 minuta sa mojim kolima a za manje od 5 sa novim modelima.

    • 23. april 2022 | 14:07

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Sasa: AMG v-bilo-koji? Ne budi smešan. Ima bolji nameštaj ali vožnja nije bolja. Budi svestan da ljudi, kada pređu na električne, prvobitno zadržavaju svoje stare fosilce ako su ubeđeni kao i ti da imaju neke vajde ili zadovoljstva od njih a onda shvate da imaju samo muzejsku vrednost te, ako nisu kolekcionari, prodaju ih. Konkretno primenjeno na Ferrari, Mercedes S 550 i Porsche pa ti vidi. Jedino što je u nekima od njih bolje je nameštaj.

  • Klovn

    21. april 2022 | 19:25

    U Srbiji,je uvek bila aktuelna laz,ovamo kao borimo se protiv zagadjenja,a plin(TNG) a cena ode u nebesa?

  • Veliki Grunf

    21. april 2022 | 16:42

    Trt mrt i na kraju nista niste rekli 😂😂😂

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA