
Noćna mora mnogih vozača: Prolazak kroz kružni tok može biti jednostavniji uz ovo pravilo
Kružni tok predstavlja jednu od najčešćih situacija u saobraćaju koja dovodi do konfuzije među vozačima. Iako deluje jednostavno, statistike pokazuju da više od četvrtine vozača ne zna osnovne principe korišćenja žmigavaca u kružnom toku, što može dovesti do nepotrebnih komplikacija i čak saobraćajnih prekršaja.
Prema podacima Auto kluba Europa (ACE), čak 26,6 odsto vozača ne zna pravilno da koristi pokazivač smera tokom prolaska kroz kružni tok. Ova greška ne samo da stvara konfuziju u saobraćaju, već može rezultovati i novčanim kaznama.
Osnovne greške se odnose na nepotrebno korišćenje žmigavaca prilikom ulaska u kružni tok ili tokom kruženja, što može dovesti u zabludu ostale učesnike u saobraćaju. Mnogi vozači pogrešno misle da moraju da signaliziraju svaki svoj pokret, dok je u stvarnosti situacija mnogo jednostavnija.
Kada uključiti žmigavac u kružnom toku
Jedino ispravno pravilo za korišćenje pokazivača smera u kružnom toku je uključivanje žmigavca samo prilikom napuštanja kružnog toka. Ovaj signal služi da upozori druge vozače, pešake ili bicikliste na vaš nameravani pravac kretanja.
U svim ostalim situacijama - prilikom ulaska u kružni tok ili tokom kruženja - žmigavac ne treba uključivati. Razlog je jednostavan: u kružnom toku možete ići samo u jednom smeru, prateći tok saobraćaja, pa dodatno signaliziranje nema svrhu.
Važno je napomenuti da nepravilno korišćenje žmigavaca ne samo da donosi finansijske posledice, već može dovesti do zabune drugih učesnika u saobraćaju i potencijalnih nezgoda.
Problem se ne odnosi samo na vozače automobila. Čak 68,7 odsto biciklista ne koristi ručne signale tokom prolaska kroz kružni tok, što dodatno komplikuje situaciju. Biciklisti su obavezni da koriste ručne signale za označavanje promena smera, baš kao što su vozači automobila obavezni da koriste žmigavce.
Pravilno ponašanje u kružnom toku zahteva razumevanje osnovnih principa: pristup, kruženje i izlazak. Jedini trenutak kada je potrebno signaliziranje je poslednja faza - napuštanje kružnog toka u željenom pravcu.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
milan
Nije baš tako ! U kružnom toku sa dve trake kad si u unutrašnjoj i želiš da izađeš u spoljašnju treba da daš migavac i sačekaš da ti omoguće prestrojavanje jer nemaš prednost !
Podelite komentar
Joca
Napravite kružni tok samo sa jednom trakom i problem je rešen
Podelite komentar