
Napolju je 40, mislite da ne treba grejati motor u mestu: Ekspert za automobile šokira, zapamtite ovaj savet
Napolju je 40, a u kolima pakao. Čim sednete, za pola minuta ste mokri od znoja.
Mislite i da je i motoru vrućina? Greška...
Radna temperatura SUS agregata je oko 90 stepeni Celzijusa. A, kad je napolje 40, ma koliko se vozač "kuva", to nije dovoljno i za motor.
Ključno pitanje naših vozača - da li treba grejati motor u mestu kada je napolju velikavrućina. Jedan od najvećih eksperata za automobilu u regionu Jovan Pokrajac, objašnjava i preporučuje da, i po tropskim temperaturama sačekate minut pre nego što krenete s mesta. Naravno, ukoliko želite da vam motor radi ispravno.

I kada je napolju 40 stepeni Celzijusa neophodno je, kako objašnjava Pokrajac, da motor dostigne radnu temperaturu.
- Napolju može da bude 40 stepeni, možda je tada temperatura motora u startu 50 stepeni, ali ne zaboravite da je radna tempperatura oko 90 Celzijusa - podvlači Pokrajac i dodaje.
- Prilikom rada SUS motora, uvek imamo trenje između susednih dodirnih povrsina. Usled tog trenja podiže se temperatura povrsina koje su izložene trenju i dolazi do širenja materijala, što rezultuje većim trenjem. Dakle, mora da se obezbedi konstantno podmazivanje dodirnih povrsina. Da bi se to postiglo, temperatura motora mora da bude radna. U suprotnom habaju se klipovi i karike jer je sve stegnuto. Uzrok je stezanje zbog same diletacije materijala, odnosno skupljanja i širenja materijala na toploti. Zato je neophodno da se motor greje makar jedan minuz - objašnjava Pokrajac.
Takođe, ne preporučuje se da broj obrtaja motora pređe 2.000 o/min dok ne vidite da se kazaljka temerature pomerila s nule.
(Telegraf.rs)
Video: I motor ima dušu: Ekspert objasnio da li treba čekati u mestu da se motor zagreje
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rambo
Prvo radna temperatura sus motora je različita za benzinca za dizel motor. Za benzinca je 70⁰ , za dizel je 75⁰ . Ni za jedan motor radna temperatura nije 90⁰, jer to je približna temperatura otvaranja termostata i rada glavnog ventilatora. Izuzetak su pojedini benzinski motori posle 2000-tih , koji otvaraju na 103⁰ , jer antifriz kuva na većoj temperaturi. Primer Astra H benzinac. Drugo materijali motora nisu isti. Nije isti materijal starih motora mrcina i ovih novih koji su lakši za duplo zbog xxx mešavina materijala . Ovim novijim motorima od 2000- tih čak i smeta rad u mestu duži od 10 sekundi a kad rade u leru na spoljnjim temperaturama većim od 35⁰ i pustite klimu odmah upale ventilator klime , jer se veoma brzo greju. Ne bih dalje ali gospodin je ok jedino za automobile iz prošlog veka .
Podelite komentar