Napolju je 40, mislite da ne treba grejati motor u mestu: Ekspert za automobile šokira, zapamtite ovaj savet

M. R.
M. R.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 2

Napolju je 40, a u kolima pakao. Čim sednete, za pola minuta ste mokri od znoja.

Mislite i da je i motoru vrućina? Greška...

Radna temperatura SUS agregata je oko 90 stepeni Celzijusa. A, kad je napolje 40, ma koliko se vozač "kuva", to nije dovoljno i za motor.

Ključno pitanje naših vozača - da li treba grejati motor u mestu kada je napolju velikavrućina. Jedan od najvećih eksperata za automobilu u regionu Jovan Pokrajac, objašnjava i preporučuje da, i po tropskim temperaturama sačekate minut pre nego što krenete s mesta. Naravno, ukoliko želite da vam motor radi ispravno.

vrućina, auto, Grčka Foto: Shutterstock

I kada je napolju 40 stepeni Celzijusa neophodno je, kako objašnjava Pokrajac, da motor dostigne radnu temperaturu.

- Napolju može da bude 40 stepeni, možda je tada temperatura motora u startu 50 stepeni, ali ne zaboravite da je radna tempperatura oko 90 Celzijusa - podvlači Pokrajac i dodaje.

- Prilikom rada SUS motora, uvek imamo trenje između susednih dodirnih povrsina. Usled tog trenja podiže se temperatura povrsina koje su izložene trenju i dolazi do širenja materijala, što rezultuje većim trenjem. Dakle, mora da se obezbedi konstantno podmazivanje dodirnih povrsina. Da bi se to postiglo, temperatura motora mora da bude radna. U suprotnom habaju se klipovi i karike jer je sve stegnuto. Uzrok je stezanje zbog same diletacije materijala, odnosno skupljanja i širenja materijala na toploti. Zato je neophodno da se motor greje makar jedan minuz - objašnjava Pokrajac.

Takođe, ne preporučuje se da broj obrtaja motora pređe 2.000 o/min dok ne vidite da se kazaljka temerature pomerila s nule.

(Telegraf.rs)

Video: I motor ima dušu: Ekspert objasnio da li treba čekati u mestu da se motor zagreje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rambo

    11. avgust 2025 | 09:56

    Prvo radna temperatura sus motora je različita za benzinca za dizel motor. Za benzinca je 70⁰ , za dizel je 75⁰ . Ni za jedan motor radna temperatura nije 90⁰, jer to je približna temperatura otvaranja termostata i rada glavnog ventilatora. Izuzetak su pojedini benzinski motori posle 2000-tih , koji otvaraju na 103⁰ , jer antifriz kuva na većoj temperaturi. Primer Astra H benzinac. Drugo materijali motora nisu isti. Nije isti materijal starih motora mrcina i ovih novih koji su lakši za duplo zbog xxx mešavina materijala . Ovim novijim motorima od 2000- tih čak i smeta rad u mestu duži od 10 sekundi a kad rade u leru na spoljnjim temperaturama većim od 35⁰ i pustite klimu odmah upale ventilator klime , jer se veoma brzo greju. Ne bih dalje ali gospodin je ok jedino za automobile iz prošlog veka .

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA