
Evo zašto svi vozači sada gase jednu opciju u kolima
Gotovo svi noviji automobili imaju sistem Start-Stop, koji automatski gasi motor kada stanete na semaforu i ponovo ga pali čim pustite kvačilo ili pritisnete gas. Ideja je da se uštedi gorivo, ali u praksi mnogi vozači primećuju da donosi više štete nego koristi.
Start-Stop sistem troši akumulator i anlaser znatno brže. Svako gašenje i paljenje znači dodatno opterećenje za delove koji su najskuplji za zamenu. Posebno zimi, kada motor i akumulator rade pod opterećenjem, Start-Stop zna da stvori probleme i ubrza kvar.
Još jedan problem je što motor nikada ne ostane dovoljno dugo upaljen da se ulje pravilno razlije po svim delovima. Kada se stalno prekida rad, dolazi do većeg habanja, a i klima uređaj ne radi normalno jer se kompresor gasi sa motorom.
Zašto vozači gase ovu opciju
Sve više vozača odlučuje da isključi Start-Stop svaki put kada upale automobil. Iako proizvođači tvrde da sistem smanjuje potrošnju, u praksi razlika je jedva primetna, dok su kvarovi itekako skupi.
Jednim pritiskom na dugme pored volana ili menjača, Start-Stop se može isključiti, a kod nekih modela postoji i trajna deaktivacija. Na taj način produžavate vek akumulatora, anlasera i motora, a vozilo radi stabilnije i bez prekida.
Dakle, iako zvuči kao moderna ušteda, ova funkcija često donosi više problema nego koristi. Zato je sve više vozača gasi čim sednu u auto.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.