• 9

Vozili smo Volvo S60 T5 AT R-Design: Kineski Šveđanin iz Južne Karoline "gađa" veliku nemačku trojku

Elegantna limuzina švedskog proizvođača u kineskom vlasništvu, novi Volvo S60 treće generacije, u potpunosti je nastao na američkom tlu, a trebao bi da bude najveći rival evropskim premijum markama

  • 9

Hmm! Komplikovana je ta globalna ekonomija... Pogotovo kada je automobilska industrija u pitanju. Potičeš sa jednog kraja sveta, na drugom kupiš neku marku, razvijaš i proizvodiš nešto na trećem, da bi parirao glavnim rivalima sa četvrtog, a prodavao ne samo na petom kraju zemaljaske kugle, već globalno?!

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

E, pa upravo to radi Geely, praktično još od kada je kupio Volvo, a najnovija, treća generacija S60 je dobar primer. Ta limuzina iz D segmenta je prvo vozilo nekada švedskog proizvođača koje je u potpunosti nastalo i razvijeno u SAD, tačnije u Čarlstonu u Južnoj Karolini. I sa njom Volvo direktno „gađa“ svoje najveće premijum rivale, a to je čuvena nemačka trojka, sa svojim modelima BMW Serije 3, Mercedes-Benz C-klase i Audi A4. Ako, onako usput, „potkači“ i Jaguar XE, Alfa Romeo Giuliu, pa i Lexus IS, dobro je... Mislim, iz ugla Volvoa.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

E, sad da vidimo da li novi S60, koji se praktično u trećoj generaciji pojavio još prošle godine zaista ima potencijal da uzdrma ovaj segment?! Moram priznati da mi se njegov prethodnik izuzetno sviđao, čak toliko da sam ga „skoro pa kupio“... I da budem iskren do kraja, dobio sam bolju ponudu za drugi automobil, ali to sada nije bitno. Bitan je Volvo S60 T5 AT R-Design kako glasi puni naziv ove elegantne sive limuzine sa četvora vrata.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Ukoliko su vam se i ranije, a pogotovo sada, dopadali automobili ove marke, nema šanse da i sa novim S60 to ne bude slučaj. Pogotovo kada dolazi u paketu R-Design, koji je pandam rivalskim M Sport, AMG i S-Line. Odmah ćete zapaziti dnevna svetla koja simbolizuju „Torov čekić“, zatim prepoznatljivu masku hladnjaka, te veliki znak Volvoa pozadi. Iako je ponikao na modularnoj SPA (Scalable Product Architecture) platformi, kao i veći rođak S90, na kojeg pomalo podseća, manji S60 ima nekako oštrije linije i izraženiji profil.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

No, proporcije su sasvim OK. Dužina oko 4,7 metara, širina 2 i visina 1,4 sa međuosovinskim rastojanjem od 2,8 m, donose sklad, ali i nagoveštavaju dovoljno prostora u unutrašnjosti... A ona se ne razlikuje mnogo od unutrašnjosti ostalih novih, odnosno modela iz game ovog proizvođača nastalih nakon 2014.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Jednostavne i čiste forme iz kojih „progovara“ komfor i kvalitet. Dobro, možda bi mogao tu i tamo biti još poneki detalj, umesto tih ogromnih otvora za ventilaciju, kao u kakvoj fabričkoj hali, ali šta se može... To je, verovatno, taj „minimalizam u praksi“?! E kod njega mi se ne dopada baš taj veliki centralni displej infotejment sistema najnovije generacije pod nazivom Sensus, dijagonale 9 inča, koji „krije“ veći deo komandi.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Zapravo, interfejs je dosta komplikovan i odvlači pažnju vozaču. Za neke, čak i najjednostavnije zahteve, kao što je promena temperature u vozilu, potrebno je „surfovati“ kroz meni!? Pored toga, površina osetljiva na dodir, pa samim tim i prljanje, što samo po sebi kvari utisak „čistoće formi“ i iritira... Barem mene!

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Ostalo je sve super... Digitalni displej od 12,3 inča ispred vozača ima dobru grafiku i veoma je pregledan. Sedišta su izuzetna i ergonomija je fantastična. Kada jednom pronađete položaj za upravljačem, to je to! Možete slobodno da zaboravite na dalja podešavanja, naravno ukoliko ne želite grejanje ili hlađenje, a to ide preko, pogađate već... Centralnog dispeja! I stoga vam sigurno neće biti dosadno.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Osim toga i prostora ima dovoljno. Pozadi čak dosta više nego kod nekih spomenutih rivala, ali je zapremina prtljažnika tu negde, podjednaka. S60 do pregrade ispod koje bi trebao da bude rezervni točak nudi 392 litra. Budući da točka, da je u ovoj verziji tu samo kit za reparaciju pneumatika, raspoloživo je 442 litra. I ako je za utehu, ovaj Volvo ima još dosta ostava i pregrada za odlaganje sitnica čija ukupna zapremina iznosi čak 28 litara!

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Dok sa Harman / Kardon audio sistema dopire pesma „Name of the Game“, čuvene švedske grupe ABBA, jedva čekam da proverim - imamo li ovde hit? Da li će biti ono „Super Trouper“, „Mamma Mia“ ili „Dancing Queen“?! Okret komande za startovanje motora na centralnom grebenu, koja mi se baš “...đa“, i muzika... Ovaj, ne baš? Dosta je tiho! Dobro, to je Volvo. Kulturan i uglađen. Neće da remeti mir.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Konačno, nalazim se u Vinariji „Deurić“ na Fruškoj gori i ne bi bilo dobro da se ovaj novi T5 motor oglašava kao onaj stari petocilndarski, od čijeg zvuka bi moglo da otpadne grožđe sa čokota! OK, preterujem... Jer i taj je imao turbo-punjač koji je prigušivao buku dvolitarskog agregata, ali je svakako bio bučniji.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Dakle, zapremina je i sada ostala ista, samo motor ima cilindar manje, ali i to je dovoljno za respektabilnih 250 KS. Maksimalni obrtni moment od 350 Nm ostvaruje u rasponu od 1.800 do 4.800 o/min, s tim što se najbolje nekako oseća u srednjim obrtajima. Ako ga „gurate“ ka višim, može biti frustrijajuće, pogotovo kada dođete na benzinsku pumpu. Tada ćete uvideti da je ona potrošnja goriva iz kataloga od 8,1 litar na 100 kilometara - fikcija! U praksi, teško je zadržati se ispod dve cifre bez zareza, tako da će prikaldno će zvučati hit „Money, money, money” ili možda „S.O.S“, već spomenute švedske grupe. Još ako ispitujete da li može da „stotku“ dostigne za 6,5 sekundi.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Da! Može i to sa lakoćom, baš kao što sam ubeđen da ni maksimalnih 240 km/h nije problem. Konačno, automobil ima ukupnu masu od 1.686 kg. Ubrzanje je odlično, ali šta tek reći za usporenje!? Veliki kočioni diskovi od 371 mm napred i 320 nazad, zaustavljaju ovaj Volvo bolje nego što sam očekivao! Sa brzine od 100 km/h do potpunog mirovanja za nekih 35 metara. To je odlično, pogotovo ako vam se na putu nađe siva Škoda od 13 godina starosti za kojom jure „Kobre“?! Nije da mi se to desilo, ali priča se da je tih baš tih dana naš predsednik nešto kao bežao od svog obezbeđenja u tom delu Srema...

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

No, nema mesta brizi, jer ljudi svašta pričaju i u svašta veruju. Da sam zloban, poslužio bih se još jednim hitom „Take a Chance on Me“, ali neću! Jedini ko je, zapravo, u pravoj panici je osmostepeni automatski koji pokušava da „ulovi“ odgovarajući stepen prenosa imajući u vidu sve moje promene ritma, te krivine, uzbrdice i nizbrdice...

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Izborom manuelnog režima promene stepena prenosa i upotrebom komandi iza upravljača, te jednog od tri moda vožnje, ova situacija se donekle može razrešiti. Eco je baš kao što ime kaže, Comfort je za svakodnevnu upotrebu, kao što sam S60 sugeriše, a Dynamic je „Mamma, Mia..”, kao što ABBA kaže! Ne treba zaboraviti da kod S60 postoji i AWD verzija, ali testirani automobil ima pogon samo na prednje točkove i preneti 250 KS imajući u vidu kompletnu konstrukciju predstavlja veliki izazov. Naročito ako želite dinamične karakteristike.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Zbog toga su tu neki od rivala u prednosti, odnosno S60 ne može da prenese svu snagu. Zato mu opuštenija vožnja mnogo više pristaje, ali ne i ona sasvim spora. Tu je upravljač previše „lak“, da bi sa porastom brzine sve došlo na svoje mesto. Preciznost je dobra i stabilnost u krivinama. I nema bojazni da oslanjanje neće moći da se izbori sa neravninama, tj. da ih adekvatno absorbuje.

Volvo S60 T5 AT R-Design

Foto: Aleksandar Savin

Što se tiče sistema aktivne i pasivne bezbednosti, Volvo je tu sinonim u svim kategorijama. Tehnologija i standardi su i kod S60 toliko visoki da i onim glavnim rivalima iz premijum segmenta nije lako da sve ovo prate. Tu su sistemi City Safety sa Autobrake tehnologijom koji pomažu vozaču da izbegne eventualne sudare, tj. naletanja da druga vozila, recimo sivu Škodu, a istovremeno i prepoznaju pešake, bicikliste i veće životinje. Opciono, a to je ovaj model i imao, tu je Pilot Assist sistem koji je povezan sa adaptivnim tempomatom, te preuzima funkciju ubrzanja, usporenja, pa i upravljanja sve do brzine od 130 km/h. I ima ovaj automobil još dosta toga.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

A da li je hit, poput onog „Dancing Queen“? Pa, realno i nije... Ono čisto po zaslugama i performansama, pa i ceni od 50.700 evra. Međutim, znamo da se neki od već spomenutih rivala kupuju racionalno, a neki iracionalno... Isključivo srcem! E, „volvo S60 T5” je tu negde između. On je ozbiljna alternativa i jednima i drugima. Novi udarac Torovog čekića u pravo mesto!

(Telegraf.rs/ZoranŽivkov/TopSpeed)

Komentari

  • N

    Lepo je ovo sve al od cega da kupim kad mi plata 33000 din.a ovamo samo prazna pruca plate 500e .nemam ni celih 300e

  • Sibin

    Ozbiljna limuzina!!!

  • Sasa91

    Volvo je kod nas nepoznanica, i veoma potcijenjen auto. Posjedujem S80 sa 272 konja i dvije turbine, auto je takva masinerija da nemam rijeci.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima