Postoje dve vrste vozača koji kreću na put, i obe su u opasnosti ako se ne pridržavaju ovih pravila

U julu i avgustu se dogodi po oko 3.000 saobraćajnih nezgoda

  • 4

Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Boban Milinković kaže za RTS da postoje dve vrste vozača, ali da u oba slučaja, ako se ne prave pauze, može doći do saobraćajne nesreće usled pada koncentracije.

Prema njegovim rečima, postoje oni koji odluče da voze noću, gde u jutarnjim satima zbog umora dolazi do pada koncentracije, i oni koji kreću na put preko dana i iz nekog razloga žure i ne prave pauze. I njima posle četiri ili pet sati na visokim temperaturama padne koncentracija i dolazi do nesreće.

Statistika sa naših autoputeva pokazuje da preko 40 odsto putnika strada između 1 i 8 časova ujutro.  

- Noćna vožnja je znatno napornija od dnevne, pogotovo na autoputu gde se razvijaju velike brzine i prepreke, životinju ili predmet, nećete uočiti na vreme i po pravilu dolazi do nezgode, naveo je Milinković.

Najveći problem su vozači koji na severu zemlje ulaze u Srbiju. 

automobil  vožnja, sat, vreme, upozorenje, sunce, volan, odmor, par Foto-ilustracija: Shutterstock

- Umorni vozači sa severa su opasnost za ostale učesnike, umorniji su od naših jer su prevalili više kilometara. Statistika čak kaže da su 40 odsto poginulih i 60 odsto povređenih stranci, rekao je Milinković.

On objašnjava da se leti usložnjavaju uslovi jer su na putu poljoprivredna vozila, bicikli, motocikli, teretnjaci, turistički autobusi i putnički automobili. Zbog toga i zbog godišnjih odmora, dolazi do pojačanog saobraćaja. 

Milinković ukazuje da, pritom, visoke temperature negativno utiču na bezbednost, kao i brojne manifestacije na kojima je veća konzumacija alkohola. Zbog svega toga se najveći broj nesreća sa smrtnim ishodom dogodi u letnjim mesecima.

Visoke temperature utiču i na koncentraciju i nervozu vozača, ali i do teških posledica po motocikliste koji odlučuju da ne nose kacige zbog vrućine. Milinković navodi da se Saobraćajna policija trudi da većim prisustvom spreči nezgode sa najtežim posledicama, pre svega na tranzitnim putevima.

Auto, Kontrolna tabla, Voznja Foto: Pixabay.com

Ove godine je pojačana kontrola vezivanja pojaseva na svim sedištima.

U julu i avgustu se, kaže, dogodi po oko 3.000 saobraćajnih nezgoda, a posledice zavise upravo od korišćenja pasivne zaštite, pre svega pojaseva. U saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja policija ubeđuje vozače da ne voze ako su umorni. Savetuje im se da češće odmaraju, prave pauze, jer koncentracija brzo pada.

Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije apelovao je na putnike da koriste pojaseve, sigurnosna sediša i poštuju ograničenja brzine.

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mlj1228

    8. jul 2019 | 12:35

    Saobraćajna policija je tu, pre svega, da čerupa ljude za samo dva km. više od dozvoljene brzine. Na zapadu postoje ograničenja, ali je tolerancija do 5 km. u pojedinim državama i više. I da je samo saobraćajna policija, već i obični "panduri" koji piju više od pojedine alkoholičare (svaka čast izuzecima). U Nemačkoj brzina nije ograničena kao u pojedinim evropskim zemljama, ali ni van, pa ima mnogo manje udesa nego kod ostalih. Nije samo Srbija tranzitna zemlja na starom kontinentu, ali naši vozači voze napamet.

  • JaoMing

    8. jul 2019 | 12:21

    Odmor je najvazniji,umoran vozac je kao i alkoholisani vozac!

  • Neutralan

    8. jul 2019 | 22:16

    Vozim dok ne osetim umor kada se to desi odmorim pa nastavim... Jednom davno nisam osetio umor ali sam zato osetio drvo...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA