Komentari

  • Elektro-vozač

    21. oktobar 2019 | 14:14

    Savetujem da ne gledate evropske brojke za domet bilo kojih kola (NEDC, WLTP). Nisu realne. Gledajte američke (EPA). Npr. evropske brojke za moj auto kažu da ima autonomiju 500 km (moguće ali nerralno) a EPA 426 km (lako postignuti). Audi nije baš efikasan. Po EPA Audijeva autonomija je 204 mi, odnosno 328 km. To odgovara tvojim iskustvima.

  • Elektro-vozač

    21. oktobar 2019 | 12:49

    @Zoki: Tesla Model S. Preko 150.000 km, putevi dugi hiljade km - u Kanadi. Od -28°C do +40°C. I uzbrdo i nizbrdo. Petočlana porodica sa prtljagom, ja 100 kg. 0.17 do 0.2  kWh/km na autoputu uz normalnu vožnju leti. Zimi zbog grejanja putnika i zimskih guma treba više ali ne značajno - oko 0.24 do 0.26 kWh/km. Moj prosek (a ja žustro vozim) tokom celog 150.000 km je 0.225 kWh/km (zima+leto). Na putevima do 70/80 km/h trošim 0.13-0.15 kWh/km (leti). Model 3 troši manje, kao i Renault Zoe (mislim). Auto nominalno troši 0.173 kWh/km I to odgovara mojim iskustvima kao i mnogim drugima.

  • Zoki

    20. oktobar 2019 | 16:50

    Ovo nema veze sa zivotom...!!! Potrosnja el automobila se ne moze i ne radi pausalno...!!! Uzmite bilo koji el automobil i testirajte mu potrosnju kada je vanjska temperatura izmedju - 10°C i - 15°c, kada je vozac tezak izmedju 80 i 90 kg ili vise i sa 100 kg prtljaga i za kraj na mesovitom putu sto ce reci malo uzbrdo malo nizbrdo...!!! E tek tada ce te videti koliko se moze preci sa jednim eurom...!!!! Moje licno iskustvo: nakon pocetnih skoro 500 kilometara koje sam mogao da predjem sa punim baterijama(audi e tron terenac), nakon pola sata normalne voznje 100/120 km na sat pri vanjskoj temperaturi od 12 °C bord computer je pokazivao da mogu preci jos maksimalno 210 km bez punjenja...!!! Pitanje je sta bi bilo nakon jos pola sata voznje....!!!

  • Elektro-vozač

    18. oktobar 2019 | 14:42

    Što se tiče cene zamene baterija uporedite to sa zamenom benzinskog motora. Cena je bolja nego uporediva. Kao što mogu da se zamene pojedini delovi motora mogu i pojedini delovi baterije. Kao što ima polovnih delova za benzinske motore ima i za baterije. Kao što ima jeftinijih proizvoda za jedno biće i za drugo. Dalje, baterija retko totalno crkne, samo joj se kapacitet smanji.

  • Elektro-vozač

    18. oktobar 2019 | 06:03

    Koliko godina vam treba da pređete, recimo, 50.000 km? Sa električnim kolima za sve to potrošite 50.000 dinara (€425). Sa benzincem vam treba 2.500-6.000 litara goriva (€3000-€8000) + nekoliko promena ulja + promena kočnica, znači lako €4000-€9000 nepovratno izgubljenih para. Razliku (€3600-€8600) možete uložiti u električna kola i deo te razlike će se istopiti padom vrednosti ali ne sve - deo će ostati i vratiće vam se kada ih prodate.

  • Elektro-vozač

    18. oktobar 2019 | 03:20

    Još nešto ... mnogi pričaju da je cena samih kola visoka. Dok je tačno da ona jeste nešto viša, ima i jeftinijih među njima i isplate se u razumnom roku (ako ih vozite, ako ne, možda vam uopšte ne trebaju kola). Drugi problem je što dosta ljudi poredi cene novijih električnih kola sa starijim/polovnim kolima na fosilna goriva.

  • Elektro-vozač

    18. oktobar 2019 | 00:40

    Efikasna električna kola troše oko 15 kWh na 100 km (+/-) odnosno 0.15 kWh po km. Ako ih punite noću u Srbiji 1 kWh može da vas košta, sa svim porezima i nametima (ako ne preterate) manje od 7 dinara (mislim oko 5). 0.15 kWh/km × 7 din/kWh = 1 din/km. Dinar po kilometru. Nema motornog ulja, kočnice traju skoro večno, nema nikakvog održavanja pogona (sem zamene guma). Baterija jeste skupa ali je toliko koliko se plašite i kada to uporedite sa troškovima održavanja kola na fosilna goriva.

  • Elektro-vozač

    18. oktobar 2019 | 00:29

    Baterija jeste skupa ali i sa njenom zamenom ukupno održavanje košta manje nego održavanje kola na fosilna goriva, a efekat je bolji. Cena struje ima ograničenje - ne mogu da naplate više nego što bi vas koštalo da je sami napravite, a to je i dalje bolje nego gorivo. Gorivo ne možete sami da napravite. Razlika u operativnim troškovima zavisi od lokacije - cena struje i goriva. U Srbiji vožnja na struju može biti 10× jeftinija nego na gorivo. U Torontu 4-6×.

  • Čeda Ekser

    17. oktobar 2019 | 16:12

    A kad riknu baterije,pa zameniti za nove?!Koliko to kosta?

    • 17. oktobar 2019 | 16:34

      Alfa

      @Čeda Ekser

      Tacno tako sve ono sto su ustedili do tada

    • 20. oktobar 2019 | 16:51

      Zoki

      @Čeda Ekser

      Za nisan leaf zamena baterija kosta preko 22 000€...!!!

  • Bobby

    17. oktobar 2019 | 15:21

    Да, али у цену километра нису додали колико коштају храна и пиће (некад и спавање), док поново не напуне возило.

  • Boki

    17. oktobar 2019 | 15:09

    Tako je trenutno. Šta mislite da bi cena struje ostala ista kada bi sva vozila išla na struju i da bi se država odrekla ogromnog novca koji uzima od vozača na osnovu poreza i akciza na gorivo?

  • Mihailović

    17. oktobar 2019 | 14:51

    Triput jeftinije, a još kad bi se računalo održavanje auta razlika bi bila još veća

  • Züri

    17. oktobar 2019 | 14:49

    Mala potrošnja energenta ali visoka cena auta u startu,pa cena baterije i održavanje,veoma je pogodno za duboki džep.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA