• 19

Grk jugom prevalo 1.300km od Minhena do Kragujevca: "Smrad benzina u kabini nije nestao"

"Iskustvo vožnje 'jugom' na nemačkim auto-putevima je jedinstveno: Nalazite se u malom, laganom i sporom vozilu koje za ostale vozače ne postoji - potpuno su ravnodušni prema njegovoj zastarelosti"

  • 19

Grčki novinar prešao je Zastavinim "jugom 55L", starim 35 godina, 1.300 kilometara od Minhena do Kragujevca i o tome objavio reportažu na sajtu atinskog dnevnika "Proto tema".

"Tri decenije pošto je taj automobil, u čiju se pouzdanost i izdržljivost sumnjalo, proizveden u državi koja više ne postoji", piše grčki novinar, "ja počinjem da sumnjam da je posle propasti tamošnje automobilske industrije izgubljeno nešto izvanredno, kao što su jednostavnost konstrukcije i niska cena".

Stari žuti "jugo 55" novinar je za 2.000 evra kupio od belgijskog penzionera srpskog porekla, i dao još 2.850 evra za popravke, servis, osiguranje i drugo.

Međutim, auto se pokvario već na putu iz Belgije ka "zvaničnom startu" u Minhenu.

Popravku je na putu obavio Turčin, Jiksel Avčiturk, i rekao da je "'jugo' sjajan primer, izgrađen za mehaničare stare škole poput njega, a ne za računarske stručnjake koji trostruko naplaćuju samo da bi povezali auto s uređajem za dijagnostiku".

Yugo Jugo

Printscreen: YouTube/Doug DeMuro

Dva sata kasnije, motor je oživeo i nagovestio da je u stanju da pređe 1.300 kilometara od Nemačke do Srbije, kroz Austriju i Mađarsku.

"Iskustvo vožnje 'jugom' na nemačkim auto-putevima je jedinstveno: Nalazite se u malom, laganom i sporom vozilu koje za ostale vozače ne postoji - potpuno su ravnodušni prema njegovoj zastarelosti", piše novinar.

Ali, na sporednim putevima situacija se drastično menja: dok "jugo" prolazi kroz sela i male gradove, vozači i prolaznici ga pozdravljaju osmesima, mahanjem i "beskrajnim pravljenjem 'selfija' što čine uglavnom vozači kamiona sa istočnoevropskim registracijama, kao da vozimo zlatni 'Meklaren P1'".

Na početku putovanja je "najveća brzina 'juga' s naporom bila 105 kilometara na sat, indikator goriva je bio 'crven' uprkos punom rezervoaru, zbir buke od vetra i guma je bio tragičan, dok se potrošnja goriva lako mogla porediti s 'poršeom 911' - dostizala je 12,8 litara na 100 kilometara".

Ali, nekim čudom se situacija poboljšavala tokom putovanja, te je još pre dolaska do Beča maksimalna brzina porasla na znatno iznad 130 kilometara na sat.

Yugo Jugo

Printscreen: YouTube/Doug DeMuro

Ali, "smrad benzina u kabini nije nestao", piše autor i navodi da je to bio čest problem "juga", kao i to što se oseća svaka neravnina na putu i svaki trzaj svakog od delova vešanja i prenosnog mehanizma.

Pojavili su se i drugi problemi: iznenadno povremeno paljenje lampice upozorenja na punjenje akumulatora, otpadanje kablova radija, a potom i ispadanje zvučnika, klimanje unutrašnjeg retrovizora i lom naslona sedišta vozača.

"Na sve ostalo nema pritužbi. Sve je radilo savršeno", piše grčki novinar. Zbog gužve na glavnom putu ka Budimpešti, temperatura motora "juga" je dostigla opasnu, a auto se potom na sporednim putevima mučio da pretekne još sporija vozila.

"Jugo" je odahnuo tek u dugačkoj koloni na granici Srbije, gde je tokom dugotrajnog čekanja imao vremena da se ohladi.

U Srbiji, piše novinar, "u domovini 'juga', naišli smo na njegove rođake jer tamo još postoji duboka ljubav prema njemu, iako je bio ozloglašen zbog nerazumno brzog rđanja i zbog gadnih 'dečijih bolesti'".

Yugo Jugo

Printscreen: YouTube/Doug DeMuro

"'Jugo' po savremenim bezbednosnim standardima nije pouzdan automobil i nema, u najmanju ruku, podnošljiv kvalitet, ali na svoj način pokazuje svoju jednostavnost", piše grčki novinar.

Posle veoma naporne 10-satne vožnje od Minhena, na putu ka Beogradu se po kiši i susnežici pokazalo da brisači vetrobrana, kočnice i gume "juga" u današnje vreme nisu dorasli zadatku.

Napokon, po dolasku u Kragujevac, gde je nekada proizveden, tokom "očajničke potrage" za hotelom u kojem je grčki novinar rezervisao prenoćište, "jugo" je jedva išao uz sve veće probleme sa motorom koji je ponekad radio sa dva, ponekad sa tri cilindra, a na svakom semaforu se gasio bez razloga. Sledećeg jutra, iako "odmoran", "jugo" više nije upalio.

Pojavio se "lokalni heroj, majstor Aleksandar, okoreli automehaničar" - nekadašnji radnik "Zastave" u pratnji svojih prijatelja. Zaprepašćeni pričom o putovanju "juga" čak od Belgije do Kragujevca, bacili su se na motor, kočnice, kablove, vešanje i "izveli svoje čarobne trikove".

"Jugo" je još jednom proradio posle opsežne dvočasovne popravke uz zamenu niza delova, a sve za manje od 100 evra.

Yugo Jugo

Printscreen: YouTube/Doug DeMuro

Pred radionicom su se okupili drugi vlasnici "juga" i čudili se prvobitnoj ideji grčkog novinara da svog pokloni gradskoj upravi Kragujevca jer, kako su mu rekli, ne samo što ih je tamo mnogo, nego im je "cena gotovo smešna - ne više od 600 evra".

Šta je konačna sudbina žutog "juga" ne piše u članku na sajtu atinskog dnevnika "Proto tema".

Video: Jugića je nasledio od pokojnog oca, nabudžio ga i sad Nikola gazi do šampiona Srbije

(Telegraf.rs/Beta)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dragan

    Do pre 10 dana vozio sam Jugo koral Pežo motor potrošnja 5;5 l ubrzavao iznad očekivanja brži od vetra ali lagan pa 130 km i više bilo malo rizično bučan gepek nema plastika očajna fuš pri izradi ali mogli smo svi da ga kupimo na kredit pola platiš pola pojede inflacija Delovi nestali majstori popravljaju krševe sa Zapada i kraj za jednu eru kada smo svi mogli da ga kupimo fića kec Samo još da dodam pre ovog 18 god vozio sam putnički i tovarni Jugo 45 Da li verujete da je u njega moglo da stane 400 l benzina 6 lakova cementa i tako do 112000 kada je pukao blok motora Lepa uspomena bio je naš a više da li ćemo imati sumnjam

  • DC

    Imao sam Juga 1100 kub,imao je alu felne,obišao sam pola evrope i nikada me nije izneverio...potrošnja 7 lit,isao je 155/km-sat

  • Vuk

    Prodani Grk, klasicno zapadnjacko podcenjivanje u Dzeremi Klarkson stilu..

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima