• 7

Kako se postaje dobar motociklista?

Brzina nije merilo niti odlika dobrog motocikliste. Takođe, ni akrobacije u vidu "točkarenja"...

  • 7

Valentino Rosi važi za jednog od najboljih svih vremena u “Moto GP” šampionatu. Neće proći još puno sezona u kojima će Mark Markez postati sledeći najbolji u očima mlađih generacija. Na osnovu pobeda, šampionata i bodova, možemo reći da su oni obeležili jedno vreme kao najbolji. Za njih postoje jasni kriterijumi.

Šta je sa ostalima, običnim ljudima (motociklistima)? Za koga možemo reći da je dobar motociklista?

Poštuje propise

U Srbiji je prošle godine registrovano oko 39.000 motocikala i skutera, ne računajući mopede (49cc).

Javnost posmatra motocikliste kao homogenu grupu. Motocikl se po automatizmu smatra kao vozilo koje se uvek i svuda kreće velikom brzinom.

Brzina nije merilo niti odlika dobrog motocikliste. Takođe, ni akrobacije u vidu “točkarenja”.

U saobraćaju se ne meri vreme, nema bodova, nema pobednika. Brzinu jedino meri policija, a “nagrade” deli sud. Dobar motociklista je onaj koji vozi u skladu sa saobraćajnim propisima.

Loših primera će uvek biti, onih koji privlače pažnju i oni nisu primer dobrog motocikliste.

Džentlmen, vitez na drumu

Međusobni odnos automobilista i motociklista sličan je odnosu psa i mačke. Zašto je tako?

Vozač automobila mora da prati kretanje drugih automobila, ali i motociklista koji mogu da se pojave tamo gde ne može ni jedno drugo vozilo. Pogotovo sa desne strane.

Najučestaliji udesi motociklista dešavaju se zbog oduzimanja prednosti. Svako “presecanje” putanje je izuzetno opasno po motociklistu. Zašto motociklisti burnije reaguju kada je “presecanje” u pitanju?

Svaki, pa i najmanji kontakt sa automobilom može da uzrokuje pad motocikliste, pa samim tim i fizičke povrede.

Dobar motociklista ne treba “da isteruje” pravdu. Čak i onda kada u potpunosti ima razloge.

SFRJ Tomos motor

Foto: Wikipedia/Shabicht

Ni u kom slučaju ne smeju da se lupaju retrovizori, šutiraju vrata… Emocije i impulsivne reakcije ne smeju da nadvladaju razum.

Uvek je pametnije i bolje iskoristi mogućnost motocikla i “skloniti se”. Dobar motociklista treba da bude smiren i odmeren u reakcijama. Džentlmen, vitez na drumu.

Rizik postoji, svestan je toga

Dobar motociklista prepoznaje i zna za obe strane motociklizma.

Jedna strana je svima poznata. To su sve lepote vožnje. Na motociklima još uvek može da se iskusi karakter i ponašanje mehaničkih sklopova. Svaka vožnja je zabavna.

Međutim, iza toga je priča koja se izbegava. Nije zabavna, neprijatna je, a pri tom nije dobra za popularnost motocklizma. Zato se o njoj malo govori.

Motocikli mogu biti i opasni. Postoji razlog zbog čega postoji moto-oprema od glave do pete. Po statistici, motociklista ima 26 puta veći rizik da nastrada u odnosu na vozača automobila.

Pre nego što napusti garažu, dobar motociklista mora biti svestan koliki je rizik u koji se upušta. Mora da preuzme odgovornost za sebe. Bez ikakvih izgovora o stanju puteva, saobraćajne kulture. Kompletna saobraćajna infrastruktura je napravljena pre svega za automobile i često je nepovoljna za motocikle.

Dobar motociklista uvek koristi zaštitnu opremu.

Daniel V.

Foto: Facebook

Niko nije ustao iz kreveta i seo u auto sa namerom da povredi motociklistu. Isto tako, niko neće voditi računa o motociklisti ako on sam to ne radi.

Vaša porodica, roditelji, prijatelji, očekuju da se vratite zdravi i nepovređeni iz vožnje.

Motociklizam mora da se shvati vrlo ozbiljno pre svega. Dobar motociklista to shvata, zna i ponaša se u skladu sa time. Dobar motociklista mora da bude iznad svih učesnika u saobraćaju po mentalnim veštinama i visokoj svesti.

Uvek uči

Za dobrog motociklistu obuka se ne završava auto školom.

Dobar motociklista nastavlja da se edukuje kroz:

Dodatne kurseve bezbedne vožnje, vožnjom na zatvorenoj stazi, tzv. “track day” Gledanjem video materijala o tehnikama vožnje, analizama padova kao i čitanjem relevantnih tekstovaSamostalnim vežbanjem na parkingu ili na drugom prigodnom prostoru

Osnovne tehnike kojim dobar motociklista mora da ovlada:

Kočenje u nuždiNaglo izbegavanje prepreka u nuždiVeština kontra upravljanja (counter steering) radi savladavanja krivina.

Harley-Davidson Fat Boy 30th Anniversary

Foto: Harley-Davidson

Dobar motociklista ne pije

Dobar motociklista ne konzurmira alkoholna pića i opojna sredstva.

Analize pokazuju da je polovina smrtno nastradalih motociklista bilo pod dejstvom alkohola ili opijata.

Iako priča o vožnji alkohola deluje izlizano, svake godine, veza između alkohola i motocikla odnese desetine života.

Vozi ispravan motocikl

Motocikl ne mora biti atraktivan, a ne mora biti ni novije proizvodnje. Mora biti ispravan. Dobar motociklista to zna.

Na motociklu su oba retrovizora sa homolagacijom, signalizacija je vidljiva i potpuno ispravna. Tablica je uredno osvetljena i vidljiva. Zašto bi je uopšte i sakrivao? Auspuh se čuje, jer motocikl i treba da se čuje, ali nije preglasan i ne remeti okolinu u kojoj se nalazi. Iz agregata ništa ne curi po podu.

Prekidač kvačila koji onemogućava start motocikla dok je menjač u brzini je ispravan. Takođe, ispravan je i prekidač “ćopave” koji ne dozvoljava motociklu da krene dok nije podignuta. Dobar motociklista o tome vodi računa.

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kamiondzija

    Skidam kapu savestnim bajkerima a za stoku koji seku krivinu i preticu u desnoj krivini imam lanac ispod sedišta

  • Dragan

    Samo kros i samo dvotaktni.😜

  • Bond

    Ja vec dve godine vozim motor bez dozvole i samo pun gas. Bez opreme, samo kacigu nosim. Kad odvrnem gas ceo grad se okrece... Retrovizori mi i ne trebaju jer sam najbrzi.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima