• 11

Bicikl je išao stazom kada je vozač otvorio vrata auta: Kakav bi ishod ovakav sudar imao u Srbiji?

Sve veći broj biciklista kao primarnih učesnika u saobraćaju dovodi do toga da oni sve češće bivaju učesnici u saobraćajnim udesima i nesrećama

  • 11

Bicikl se, već godinama unazad, vraća među ljude i postaje sve korišćenije prevozno sredstvo u urbanim sredinama. To, naravno, ima veze i sa sve više restrikcija koje svetske metropole uvode za automobile, kada je vožnja u gradskim centrima u pitanju.

Naravno, sve veći broj biciklista kao primarnih učesnika u saobraćaju dovodi do toga da oni sve češće bivaju učesnici u saobraćajnim udesima i nesrećama koje imaju kako sudske tako i fatalne epiloge.

Bicikl, vožnja, ulica, automobil, saobraćaj

Foto: Shutterstock

Na Facebook stranici "Veštaci" objavljen je post koji se bavi upravo jednom takvom situacijom, koja se dogodila u nemačkom gradiću Celeu. Biciklista se vozio pored parkiranih automobila na desnoj strani ulice, držeći rastojanje od pola metra. Vozač automobila je otvorio vrata i došlo je do sudara.

Biciklista je na sudu zahtevao odštetu, dok je vozač automobila insistirao na odgovornosti bicikliste jer nije držao odgovarajuće rastojanje. Sud je na kraju presudio u korist bicikliste, ocenivši da je rastojanje od 0,5 metara sasvim dovoljno za bezbedan prolaz kada se biciklista kreće pored parkiranih vozila.

Šta vi mislite, kako bi se ovaj slučaj završio kod nas?

Kakav bi, po vašem mišljenju, bio epilog ovakvog sudara bicikla i automobila u Srbiji?

Glasajte

Ako vaš odgovor na ovo pitanje nije među ponuđenima, slobodno ga napišite u komentaru.

(Telegraf.r)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pravila

    Pravila svi moraju poštovati ali se razlikuju od države do države. Negde je propisano minimalno odstojanje. Negde je to 1,5 m, recimo. Kod nas se vode kao celo vozilo koje zauzima celu traku (i tako bi trebalo i da se ponašaju). Biciklisti ne mogu da očekuju da vozači posebno oaze na njih. Pravila ponašanja i provera koje vozači uče da bi dobili dozvole ne pokrivaju učesnike u saobraćaju koji su praktično brzi kao automobili a bešumni i nepredvidivi kao nevaspitani pešaci. Kada vozite kola ostavljate dovoljno prostora za otvaranje vrata, ne igrate se između vozila (jer je rizično bez obzira na vrstu vozila). Stoga biciklisti moraju da se nauče ponašanju u saobraćaju i svojoj odgovornosti.

  • Vladan

    Vozač bi prošao isto kao da ga je udario motocikl ili drugi auto. Biciklista je učesnik u saobraćaju.

  • hmm

    Pa ako bickikl nije isao po stazi za bicikle vec po kolovozu i udario u auto, verujem da bi biciklista morao da plati stetu na autu koju je napravio.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima