≫ 

Ne ide ni na benzin, ni na baterije, a prevaljuje 1.600 kilometara "u cugu" i juri 355 na sat

Formula na kojoj je Hyperion XP-1 zasnovan je manja težina, više snage i veća autonomija...

  • 11
Hyperion XP-1 6 Foto: Hyperion

Kalifornijska tehnološka kompanija Hyperion prikazala je svoj - Hyperion XP-1, superautomobil čiji pogon čine vodonične gorivne ćelije. Brojke koje opisuju performanse ovog automobila zaista su impresivne.

Hyperion XP-1 je u stanju da sa jednim punjenjem hidrogena prevali celih 1.000 milja, odnosno 1.609 kilometara. Automobil dostiže maksimalnu brzinu od 221 milju, odnosno 355 kilometara na čas. Ubrzanje od 0 do 100 postiže za samo 2,2 sekunde.

Ove zaista impresivne karakteristike su u rangu nekoliko najboljih automobila današnjice. Ipak, Hyperionu nije namera da se takmiči sa Teslom ili dugim automobilima visokih performansi, koja za pogon ne koriste fosilna goriva, već da se šira javnost zainteresuje za pogon na vodonik.

- Imamo dovoljno proizvođača automobila. Mi smo kompanija koja se bavi energetikom, a ovaj auto smo napravili da bismo ispričali priču - rekao je direktor Hyperiona Anđelo Kafantaris za Car and Driver.

Umesto da se osloni na velike i teške litijum-jonske baterije, XP-1 struju za pogon proizvodi iz dva velika rezerovara sa vodonikom, koji sagoreva u gorivnim ćelijama i pokreće dva snažna elektormotora. Formula na kojoj je automobil zasnovan je manja težina, više snage i veća autonomija.

Vodonik je veoma ekološko gorivo, budući da su jedini proizvodi njegovog sagorevanja voda i neotrovni gasovi. Uz to, postoji više načina da se vodonik generiše kao pogonsko gorivo. Kafantaris ističe da je proizvodnja vodonika "mnogo zelenija, od proizvodnje baterija", prenosi Futurism.

Jedini problem sa ovom vrstom pogona je punjenje rezervoara vodonikom, zbog čega Hyperion planira da izgradi svoju mrežu stanica za dopunu, slično kao što je Tesla uradio sa svojom mrežom brzih punjača.

I pored toga što je Hyperion XP-1 kreiran da "ispriča priču", on će ipak biti proizveden u ograničenoj seriji od 300 primeraka. Proizvodnja će početi 2022. godine, a da će automobil biti prilično skup - u to nema sumnje.

(Telegraf.rs/MBJ)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Elektro-vozač

    13. avgust 2020 | 23:36

    Prvo, ovaj ide na struju, samo što ta struja dolazi iz vodoničnih ćelija a ne (direktno) iz baterija. Drugo, i takva kola koriste baterije da bi "pomogle" vodoničnim ćelijama. Treće, vodonične ćelije su zastarela i neefikasna budalaština koja samo odgovara trenutnom naftaškom kartelu jer bi mogli da vam prodaju vodonik. Loši su u svak drugom pogledu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA