Automobili će već od sledeće godine sami ograničavati svoju brzinu kada vozač pretera sa gasom

GPS očitava ograničenje brzine na putu i prema njemu ograničava brzinu kretanja vozila, ukoliko vozač to, nakon upozorenja sistema, ne uradi sam

  • 7
Brzina, Brojac, Kola, Automobili, Instrument Tabla Foto: Pixabay.com

Novi automobili bi već od 2022. godine mogli da imaju ugrađane GPS limitatore brzine, dok bi obaveza njihove ugradnje u starije automobile bila obavezna od 2024. godine.

Uvođenje GPS limitatora, prvestveno u zemljama članicama Evropske unije, pratiće i druge nove mere, kao što su uvođenje drugačijih kreš testova i novih sistema asistencije vozačima: sistem za automatsko kočenje u opasnim situacijama, sistem za uočavanje pešaka i biciklista  i pametni sistem za praćenje prekoračenja brzine. Tu su još i sistemi za bolju uočljivost autobusa i kamiona, kao i sistem za održavanje vozila u traci.

Šta je GPS limitator?

Reč je o "Sistemu inteligentne brzinske asistancije" (engl. Intelligent Speed Assistance - ISA) koji sam prepoznaje prekoračenje brzine o tome obaveštava vozača, šaljući mu upozorenja i navodeći ga da smanji brzinu kretanja vozila.

Ako vozač sam to ne uradi, sistem automatski smanjuje brzinu kretanja vozila na propisanu. Da bi to mogao da izvede, koristi se satelitskim sistemom globalnog pozicionirnja (GPS).

GPS očitava ograničenje brzine na putu kojim se vozio kreće i prema njemu ograničava brzinu kretanja vozila, ukoliko vozač sam to, nakon upozorenja od strane sistema, ne uradi.

Čim uoči da se vozilo nekoliko sekundi kreće iznad ograničene brzine, sistem će to vozaču signalizirati zvučnom porukom, a zatim mu poslati i vizuelni signal, paljenjem signalne lampice, prenosi Autopress. Ukoliko se vozač ogluši o upozorenje sledi automatsko smanjenje brzine. Sve to će trajati samo nekoliko sekundi.

Značajno povećanje bezbednosti

Pretpostavlja se da bi nove mere značajno povećale bezbednost saobraćaja na putevima zemalja članica  Evropske unije, kao i da bi u narednih 15 godina time bilo spašeno oko 25.000 života, odnosno da bi se broj sudara smanio za oko 30 odsto.

Navedene nove mere i uvođenje novih sistema bezbedne vožnje Evropska komisija je predložila još prošle godine, a sada ih je izglasao Odbor EU za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača.

Ipak, da bi sve navedno moglo da počne da se primenjuje od 2022. godine, odluka o tome moraju prvo da izglasaju Evropska komisija i Evropski parlament, a potom i da je usvoje sve zemlje članice.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Recite ne

    13. januar 2021 | 14:41

    Jos da nam na mozak ugrade neki cip pa da sve mogu kontrolisati... Kamo ide ovaj svet ko u matrxu, nije to dobro da vam kazem!

  • Boki

    13. januar 2021 | 20:31

    Današnji automobili su postali digitalni uređaji. Kada se na to doda još kontrole kretanja, ugradi se električni pogon, postaje mobilini telefon na točkovima. Svaka čast svima, ja to ne želim da vozim. Dajte mi Porsche 911 iz 1987. i pustite me da budem srećan...

  • BMW

    15. januar 2021 | 23:09

    Onda nemojte da više na km satu piše 240km itd,lepo izgravirajte do 130 maximalna brzina i gotovo,naravno uz taj novi sistem koji će biti ugrađen 😉

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA