≫ 

Novi problem sa električnim automobilima: Kako bezbedno ugasiti požar kada se zapale?

 ≫ 

Proizvođači automobila predstavljaju sve više novih modela e-vozila, pa bi vatrogasne i šlep-službe trebalo da znaju kakvi su rizici kada ih zahvati požar i kako se nositi sa električnom i hemijskom energijom baterija posle sudara...

Komentari

  • Otto

    15. januar 2021 | 22:43

    Naravno da sam pogodio nova gomila lazi, a sta drugo i ocekivat od tebe. Sigurno te neko placa da pises sve te bezsmislice a ako te ne placa onda si jednostavno zaluden ili opsjednut! Naravno da je postotak na strani fosilaca zato sto ih ima beskonačano vise al je zanimljivo kako ta tvoja genijalna nova tehnologija lako plane i ode u dim kao i sve tvoje suplje price!!! Samo zanemarujes da el kad se zapili gotovo ga je nemoguće ugasit dok se sam ne ugasi a i mogucnost ekspolozije je znatno veca. Okretanje price kako ti pase nece promjenit istinu koja svakim danom izlazi na povrsinu.

    • 17. januar 2021 | 01:28

      Elektro-vozač

      @Otto

      Ne umišljaj, pročitaj. Podaci nisu moji. Normalizovani su - uračunato je to da fosilaca ima više. Eksplozije kakve postoje sa fosilnim gorivima jednostavno ne postoje sa baterijama, ni približno. Ja ne okrećem ni jednu priču, dao sam izvor, proverite podatke. Uostalom, očigledno je.

  • Lobista

    15. januar 2021 | 04:41

    Tolika količina energije u bateriji je velika potencijalna opasnost. Naravano postoje bezbednosni sistemi, nazovi ih osigurači, ali imaju i drugi automobili osigurače pa se zapale zbog instalacije, a ovo je baš opasno jer ogroman je kapacitet baterije.

    • 15. januar 2021 | 15:00

      Elektro-vozač

      @Lobista

      Kao što neki stalno skreću pažnju na to kada im odgovara, količina energije u bateriji električnih kola je daleko manja nego u rezervoaru fosilaca. 100 kWh baterija (oko 3,2 MJ maksimalno, baterije se ne mogu puniti do apsolutnih 100%, što bi bilo 3.6 MJ). je ekvivalent 40 dizela za otprilike isti domet (a bolje osobine električnih) sadrži 38,6 MJ u svakom litru goriva odnosno 1544 MJ ukupno hemijske energije. Drugim rečima, 477 puta više energije se nalazi u dizelu za isti domet. Gorivo curi, pali sve dokle stigne i može biti eksplozivno. Baterijske vatre su više kao lokalizovane prskalice mada su uporne. Sa druge strane, gorivo se vrlo lako zapali kada iscuri pa treba biti super oprezan. Baterije su u čvrstom stanju i moraju biti fizički oštećene.

    • 15. januar 2021 | 15:15

      Elektro-vozač

      @Lobista

      Moram da ispravim svoju grešku. 1 kWh je 3,6 MJ, 100 kWh je 360 MJ. 90% upotrebljivog kapaciteta od 360 MJ je 324 MJ. To je 4,77 puta manje, ne 477. Poenta ostaje ista.

    • 16. januar 2021 | 10:48

      Boki

      @Lobista

      @Elektro-vozač Vozila na fosilno gorivo se najčešće zapale zbog elektroinstalacije. Kuće se ljudima najčešće zapale zbog elektroinstalacije. Nikad se ne zapali gorivo, nego požar izazove nešto drugo. Zamisli ovde napon od 800V kad krene da varniči... Druga opasnost je od pregrevanja baterija, treća od oštećenja ako dođe do probijanja baterije ona prakricno eksplodira.

    • 17. januar 2021 | 14:22

      Elektro-vozač

      @Lobista

      @Boki: Varnice ne "pomažu" kada nema šta da gori i/ili eksplodira. Seti se munja. Fosilna kola ne postoje bez električnih instalacija. Dizel bi mogao ali elektrostatičke varnice nastaju i bez baterija/akumulatora. Požar ne postoji bez goriva. Zagrevanje baterija i fizička oštećenja su zajedno em daleko ređi em manje opasni od problema sa fosilnim gorivima - 11 puta manje požara na isti broj vozila/vožnje (CRS Automotive). Baterije ne eksllodiraju kao što to gorivo može već više "prsnu" i nastave sa "prskaju". Mehanički udar toga nije ni za porediti sa eksplozijom goriva.

  • Otto

    14. januar 2021 | 17:59

    Sad ce el vozac da nam napise kako je i ovo sve izmisljotina i kako se fosilci puno lakse zapale i kao i inace samo negiranje cinjenica i blacenje klasicnih vozila! Kao i sve tako i el vozila imaju svoje lose strane koje nisu ni malo bezazlene, opasnost je stvarna i zabiljezeno je mnogo slucajeva gde su baterije gorile... Neki su cak planuli u garazi na punjacu pa ko voli nek izvoli. Ne nasedajte na suplje price el coveka i na njegovo ulepsavanje stvarnosti kako njemu pase!!!

    • 14. januar 2021 | 21:10

      Elektro-vozač

      @Otto

      Skoro da si pogodio. Nije da nema problema ali su problemi mnogo manji. Fosilci se daleko više pale, pa i u garaži - čak imam i lični doživljaj sa tim. Prema podacima CRS Automotive fosilci se pale 11 (jedanaest) puta više (za isti pređeni put). Slične podatke možete naći i na drugim mestima gde ne prećutkuju te podatke. Razmislite, nije vest da se fosilac zapalio isto kao što nije vest da je pas ujeo čoveka. Samo je obrnuto zanimljivo pa to češće možete naći u vestima.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA