≫ 

"Jaguar će doživeti preporod": Čuvena britanska marka postaje električni luksuzni brend

 ≫ 

Kompanija Jaguar Land Rover koja je predstavila svoju novu "zelenu" strategiju

Komentari

  • Om

    23. februar 2021 | 12:08

    Hvala, znam da sam pametan... Ne radi se o svetu nego tebi koji lazes znajuci da lazes i uporno oces nametnut tvoje gluposti, kao sto rekoh dzaba se trudis svatko zna za sebe a ti nisi sposoban to shvatit i zelis na silu ljudima nametnut svoj stav!

  • Om

    22. februar 2021 | 20:43

    Nisi pametan al si barem neznalica... Veoma nezgodna kombinacija neznanje i upornost , samo ti nastavi sebe OPET lagat ako ti je tako lakse .

    • 22. februar 2021 | 21:59

      Elektro-vozač

      @Om

      Zato imamo tebe prepametnog da svima, jednom kada nađeš vrema, zapravo objasniš kako ceo svet greši, iako ti znaš bolje. Jedva čekam - ja volim da učim.

  • Om

    22. februar 2021 | 16:58

    Nije trka nego dokaz da tvoja laz ne drzi vodu, ti MORS cekat punjenje ja ne, i ista je prica i na manjim km ovo je samo objasnjenje a i mogu se izmenjivat vise vozaca (bilo kakav posao u prevozu) drugo koji to moderni auto trosi 30% vise goriva? Ja se i leti s klimom i zimi vozim s prosekom od 5l... Tebi nista nije problem sto je realna mana el vozila je lazes sebe i sve oko sebe, kapacitet itekako opada zimi to je cinjenica i to ne mozes pobit koliko god da lazes... Ocigledno imas velik novcanik i mali mozak pa na taj nacin donosi debilne odluke i jos gore od toga zelis druge uverit da je tvoja ludost ispravna i tocna a u realnosti ne moze bit dalje od istine! Gorivo jos nikad nije nestalo, struja jeste na neko vreme a kad i fosilno gorivo nestane ako uopce nestane postojat ce bio gorivo, gas i slicno, dakle to nije problem, pare si ti bacio samo nisi dovoljno inteligentan da to shvatis uostalom naravno da se izplati dat tolike novce i cekat punjenje baterija da bi bio prvi od semafora do semafora pa koji to klipan nebi pozelio. A da ti nastavi citat izvestaje i ne misli svojom glavom kad tad ces shvatit koliko ce te ti izvestaji kostat, ja imam dovoljno inteligencije da znam sta mi se vise isplati a mogu slusat sinfoniju a ne cviljenje i skripanje... Vec su ogromni redovi za kupnju polovnih elektricnih auta al samo u tvojim snovima pa tko ce kupit tvoj polovni i za koje novce kad mora promenit baterije a to kosta vise od te tvoje sklopocije, moj auto nikad nece izgubit 50 hiljada evra na vrednosti kad nov kosta 25 hiljada a nema sanse da ces za teslu dobit niti pola sto si dao! Ja cu u 5 godina napravit preko sto hiljada km bez kvarova (5 godina garancije) dakle redovno odrzavanje servis svake dvije godine ili 30 hiljada km sve skupa ne kosta manje od hiljadu evra, dakle tri servisa i nafta znaci oko tridesetak hiljada i za pet godina cu dobit bar 15 a koliko ce vredit tvoja tesla za pet godina???

    • 22. februar 2021 | 19:48

      Elektro-vozač

      @Om

      "ti MORS cekat punjenje ja ne": ja auto ostavim priključen gde god da sam i odem da živim svoj život, on sam odradri posao. Tri moraš ne samo dda čekaš točenje već moraš i da ideš na za to posebno napravljena mesta. Izmenjuj se ti sa koliko god vozača želiš, držiš se za slabašnu slamčicu. "Gorivo jos nikad nije nestalo". Stvarno? Sankcije? Ne brini se, uskoro će. "pare si ti bacio samo nisi dovoljno inteligentan da to shvatis" - meni se već em isplatio novčano u odnosu na fosilnu varijantu koju sam razmatrao em je pun pogodan u pogledu zadovoljstva u vožnji, ma koliko ja bio (ne)inteligentan. "elio. A da ti nastavi citat izvestaje i ne misli svojom glavom": Izveštaji su za tebe, ja znam iz iskustva. "moj auto nikad nece izgubit 50 hiljada evra na vrednost": Pa i ne može jer nikada nije koštao toliko, ali će ti iz novčanika svejedno izbiti više novca nego skuplji električni. I to smo objašnjavali. Ali, ako ne voziš uopšte imam predlog: bicikla je jeftinija. "Ja cu u 5 godina napravit preko sto hiljada km bez kvarova": Nećeš - žmuriš na redovne kvarove. Promenićeš ulje bar 5-10 puta, nešto na kočnicama bar 4-5 puta i slično. Sa električnim: ništa, nula. Malopre reče nešto što sam razumeo kao da si platio auto 15 hiljada, sad ispada da će toliko vredeti za 5 godina, znači još veću si grešku napravio. Moja Tesla već ima više od 5 godina i veću vrednost od te. Naravno da je vrednost pala ali sam manje novaca izgubio nego da sam kupio daleko jeftinijeg fosilca kojeg sam ciljao.

    • 22. februar 2021 | 21:24

      Elektro-vozač

      @Om

      Zaboravih da ti odgovorim na pitanje "koji to moderni auto troši 30% više goriva?" Odgovor bez naravno, "Ni jedan jedini, svi troše 100% manje goriva - ne troše ga uopšte".

  • Om

    22. februar 2021 | 16:26

    Nije trka nego dokaz da tvoja laz ne drzi vodu, ti MORS cekat punjenje ja ne, i ista je prica i na manjim km ovo je samo objasnjenje a i mogu se izmenjivat vise vozaca (bilo kakav posao u prevozu) drugo koji to moderni auto trosi 30% vise goriva? Ja se i leti s klimom i zimi vozim s prosekom od 5l... Tebi nista nije problem sto je realna mana el vozila je lazes sebe i sve oko sebe, kapacitet itekako opada zimi to je cinjenica i to ne mozes pobit koliko god da lazes... Ocigledno imas velik novcanik i mali mozak pa na taj nacin donosi debilne odluke i jos gore od toga zelis druge uverit da je tvoja ludost ispravna i tocna a u realnosti ne moze bit dalje od istine! Gorivo jos nikad nije nestalo, struja jeste na neko vreme a kad i fosilno gorivo nestane ako uopce nestane postojat ce bio gorivo, gas i slicno, dakle to nije problem, pare si ti bacio samo nisi dovoljno inteligentan da to shvatis uostalom naravno da se izplati dat tolike novce i cekat punjenje baterija da bi bio prvi od semafora do semafora pa koji to klipan nebi pozelio. A da ti nastavi citat izvestaje i ne misli svojom glavom kad tad ces shvatit koliko ce te ti izvestaji kostat, ja imam dovoljno inteligencije da znam sta mi se vise isplati a mogu slusat sinfoniju a ne cviljenje i skripanje... Vec su ogromni redovi za kupnju polovnih elektricnih auta al samo u tvojim snovima pa tko ce kupit tvoj polovni i za koje novce kad mora promenit baterije a to kosta vise od te tvoje sklopocije, moj auto nikad nece izgubit 50 hiljada evra na vrednosti kad nov kosta 25 hiljada a nema sanse da ces za teslu dobit niti pola sto si dao! Ja cu u 5 godina napravit preko sto hiljada km bez kvarova (5 godina garancije) dakle redovno odrzavanje servis svake dvije godine ili 30 hiljada km sve skupa ne kosta manje od hiljadu evra, dakle tri servisa i nafta znaci oko tridesetak hiljada i za pet godina cu dobit bar 15 a koliko ce vredit tvoja tesla za pet godina???

  • Om

    22. februar 2021 | 12:51

    Naravno da je fosilni ne pada mi napamet bacat novac na elektricno smece koje za par godina ne vredi nista, di se moram svaki dan razmisljat jel napunjen, ako nestane struja ne idem nigde, razmisljat gde ce stat prazan koliko ce past kapacitet baterija na hladnoci... Kreni na put s teslom od 100 hiljada a ja cu s autom od 15 idemo beograd, milano, beograd drzimo se ogran8cenja pa da vidimo koliko je to cudo tehnologije stvarno brzo... Kao sto rekoh tvojih lazi, izmisljotina je stvarno dosta, vozi sto ocec i ne davi!!!

    • 22. februar 2021 | 13:44

      Elektro-vozač

      @Om

      Ajde ne laži sebe opet, objašnjeno je već to. 1 električni zadržavaju vrednost odlično (JD Powers izveštaj, npr), fosilni za koju godinu samo na otpad. 2. Ako nestane struje u mreži to ne znači da je nema u bateriji, da je nema nigde, i da ne možeš sam da je napraviš na bilo koji od malog miliona načina. Ako nestane goriva, jadan si. 3. Tvoj ih 15 hiljada bilo koje valute je sa mojom količinom vožnje skuplje od Modela 3 koji ni približno nije "100 hiljada" (dolara, evra). 3. Kapacitet baterije u hladnoći nije problem. Nekada davno jeste bio ali stvari napreduju. Fosilaši troše do 30% više goriva zimi pa dođemo na isto. 4. Sad su trke problem? Beograd-Milano-Beograd zahteva oko 22 sata non-stop vožnje po Guglu (nisam vozio tu, ne znam bolje). Ja ni sa jednim kolima ne vozim duže od 4 sata be da stanem da se odmorim i jedem- nisam ja njima rob nego ona meni tako da mi trke mi ne padaju na pamet. Ako ćemo da se trkamo, ja ću da skoknem avionom i tamo da rentam savremeni auto, ne samohodne kočije na fosilno gorivo. U ostalo vreme ti pribavi sebi koji Bugati pa da me Niš malo zasmejavaš kada ne budeš ni na jednom semaforu mogao da dobiješ. Ili ne mora Bugati, izaberi šta hočeš. Stvarno nije u redu da svoje muke i promašaje pripisuješ drugima, ali razumem ih - em si bacio pare, em moraš stalno da popravljaš redovne kvarove em uživaš u simfoniji u PR umesto u C Duru, em nema para na kraju za otpad.

  • Om

    22. februar 2021 | 10:40

    Saucesce bolje izrazi onima koji su nasjeli na preskupu, prek9mpliciranu, bezlicnu, elektricnu pricu a ne meni sto vozim pravi automobil kako bog zapoveda i kakav se vozi preko 100 godina!

  • Om

    21. februar 2021 | 15:12

    Zasto bi me zuljao napredak??? Vozim auto star 8 meseci i uredan je po svim normama! Jedino sto me "zulja" su tvoje lazi i nametanje! Al zato tebe itekako zuljamo svi mi koji ne delimo tvoje misljenje nego imamo svoje i milsljenje i stavove! Prakticnost koju nude klasicna vozila je jos uvek nedostizna za elektricna, kao drugo uzivancija u voznji isto tako! Ja nemam nista protiv da vozi tko sto zeli al ti imas i tu je razlika, mani me s pricama o zagadenju jer zagadenja ima puno gorih pa se ni ne spiminje naprimer koliko goriva trose avioni, jahte, razni radni strojevi, industrije razno razne pa i ona za proizvidnju elektricni auta al tebi smeta iskljucivo ono sto se tice automobila...

    • 22. februar 2021 | 03:17

      Elektro-vozač

      @Om

      Ne, vi mene zasmejavate. Pokaži tu laž koju tvrdiš da sam rekao pa da ispravimo to. Sve što kažem ima debelo potvrđenu pozadinu. Ne svodim ništa na lične emocije. Evo ja ću sa ti ukažem na tvoje laži. Praktičnost o kojoj ti pričaš se svodi na prividno manji utrošak vremena na točenje goriva nego na punjenje baterija i tu se i završava. Čak ni to ne stoji na nogama jer zapravo to isto točenje normalnim vlasnicima automobila uzme više vremena nego punjenje baterija (koje se, za razliku od točenja, niti čeka, niti mora da se obavi na za to specijalno namenjenim mestima). Šta ostalo spada u praktičnost? Ajmo sa vidimo... možda veličina prtljažnika? Električni ih imaju više za istu veličinu kola. Možda lako startovanje u bilo kojim vremenskim uslovima? Fosilni ne mogu ni da se zalašlju bez električnih starter motora. Možda bolje, brže i bezbednije grejanje i hlađenje? Električni opet bolji. Kontrola proklizavanja? Elektromotori nude bolju kontrolu. Bolja mesta za sedenje? Pa i zadnje srednje mesto je udobnije kada je patos ravan, kao što on može biti i sa normalnim kolima. Inače, taj patos je ravan i sa spoljne strane pa ne zapinje u dubokom snegu. Mogućnost upotrebe u zatvorenom prostoru? Samo električni. Mogućnost vožnje po nedođiji gde nema ni goriva ni struje? Samo električni uz solarni panel ili turbinu. Vožnja na visokom nadmorskim visinama? Samo električni - nema dovoljno kiseonika za fosilce. Mogu se ovako danima smejati fosilašima. I za uživanciju u vožnji javi se kada tu istu vožnju ne svodiš na "simfoniju u pr-duru" već nešto što ima veze za kretanjem. Električni nude nizak centar i ravnomerno raspoređenu masu uz preciznu i glatku kontrolu ubrzanja bez kukanja, skakanja, trzanja i slične netražene drame. Goriva, inače troše i vurune i topionice a struju najbrži vozovi, nuklearni brodovi i podmornice, rolerkosteri i ogroman udeo industrijskih mašina. Ali ovde pričamo o kolima i zagađenju. Načiće se načina i da se te ostale stvari očiste.

    • 22. februar 2021 | 03:38

      Elektro-vozač

      @Om

      Ako si sam platio za taj auto od 8 meseci, primi moje najiskrenije saučešće ako je fosilni.

    • 22. februar 2021 | 13:24

      Elektro-vozač

      @Om

      Ne, vi mene zasmejavate. Primi moje iskreno saučešće ako si sam platio za tog sveže zastarelog fosilca, razumem tvoje muke oko napretka. Pokaži tu laž koju tvrdiš da sam rekao pa da ispravimo to. Sve što kažem ima debelo potvrđenu pozadinu. Ne svodim ništa na lične emocije. Evo ja ću sa ti ukažem na tvoje laži. Praktičnost o kojoj ti pričaš se svodi na prividno manji utrošak vremena na točenje goriva nego na punjenje baterija i tu se i završava. Čak ni to ne stoji na nogama jer zapravo to isto točenje normalnim vlasnicima automobila uzme više vremena nego punjenje baterija (koje se, za razliku od točenja, niti čeka, niti mora da se obavi na za to specijalno namenjenim mestima). Šta ostalo spada u praktičnost? Ajmo sa vidimo... možda veličina prtljažnika? Električni ih imaju više za istu veličinu kola. Možda lako startovanje u bilo kojim vremenskim uslovima? Fosilni ne mogu ni da se zalašlju bez električnih starter motora. Možda bolje, brže i bezbednije grejanje i hlađenje? Električni opet bolji. Kontrola proklizavanja? Elektromotori nude bolju kontrolu. Bolja mesta za sedenje? Pa i zadnje srednje mesto je udobnije kada je patos ravan, kao što on može biti i sa normalnim kolima. Inače, taj patos je ravan i sa spoljne strane pa ne zapinje u dubokom snegu. Mogućnost upotrebe u zatvorenom prostoru? Samo električni. Mogućnost vožnje po nedođiji gde nema ni goriva ni struje? Samo električni uz solarni panel ili turbinu. Vožnja na visokom nadmorskim visinama? Samo električni - nema dovoljno kiseonika za fosilce. Mogu se ovako danima smejati fosilašima. I za uživanciju u vožnji javi se kada tu istu vožnju ne svodiš na "simfoniju u pr-duru" već nešto što ima veze za kretanjem. Električni nude nizak centar i ravnomerno raspoređenu masu uz preciznu i glatku kontrolu ubrzanja bez kukanja, skakanja, trzanja i slične netražene drame. Goriva, inače troše i vurune i topionice a struju najbrži vozovi, nuklearni brodovi i podmornice, rolerkosteri i ogroman udeo industrijskih mašina. Ali ovde pričamo o kolima i zagađenju. Načiće se načina i da se te ostale stvari očiste.

  • Om

    20. februar 2021 | 21:11

    Slažem se odličan savet si sebi dao, a ja sam savršeno opusten. Meni nista ne smeta za razliku od tebe!

    • 21. februar 2021 | 02:51

      Elektro-vozač

      @Om

      Primećuje se da te još uvek žulja napredak. Ali proći će to. Ne brini se.

  • Om

    20. februar 2021 | 08:49

    Samo ti sebi nabavi cepove za usi i gas masku i nemas brige... Da da sinfonija jer i taj velicanstveni zvuk iz vrhunskih masina je majstorskih ruku djelo a to sto si neuk i nemas ukusa tvoj problem... U velikoj si zabludi ukoliko mislis da sam ja nesto pobrkao to ti brkas stvari kad mislis da su te igracke nesto dobro, evo ja sam probao vozit i ostao sam razocaran, ravnidusan a takvih ima koliko oces, nemoj si umisljat da apsolutno svi jer tih troje jadnika kojima si dosadio sve ce ti reci samo da te skinu s grbace!!!

  • Om

    20. februar 2021 | 08:48

    Samo ti sebi nabavi cepove za usi i gas masku i nemas brige... Da da sinfonija jer i taj velicanstveni zvuk iz vrhunskih masina je majstorskih ruku djelo a to sto si neuk i nemas ukusa tvoj problem... U velikoj si zabludi ukoliko mislis da sam ja nesto pobrkao to ti brkas stvari kad mislis da su te igracke nesto dobro, evo ja sam probao vozit i ostao sam razocaran, ravnidusan a takvih ima koliko oces, nemoj si umisljat da apsolutno svi jer tih troje jadnika kojima si dosadio sve ce ti reci samo da te skinu s grbace!!!

    • 20. februar 2021 | 21:02

      Elektro-vozač

      @Om

      Opusti se. Mnogo manje boli ako prihvatiš stvarnost.

  • Om

    18. februar 2021 | 07:03

    Stvarno lupis i ostanes ziv... Seriskih automobila koji zadrzavaju vrednost ima mnogo, porsche 911, ford mustang, lancia delta integrale, clio Williams i mnogi drugi ovo su samo neki u raznim cenovnim grupama a i danas drze cenu dok elektricni cenu ne drze uopce! Nacin na koji usporedujes savrsenstvo sinfonije je smesan a ti ako volis tisinu prdi u tisini al primetit ces da to nije prirodno ne ide bez zvuka... Znaci gas maska i cepovi za usi trebat ce ti jos mnogo! O emociji voznje el vozila nema smisla uopce pisat, ocigledno nisi vozijo nista osim trabanta ili mozda peglicu iako i ova dva vozila poklanjaju daleko vise emocije od el motora iz igracje.

    • 18. februar 2021 | 18:04

      Elektro-vozač

      @Om

      1. Pogledaj izveštaj Consumer Reports o zadržavanju vrednosti pa se onda javi. Ne računam na kola koja su pravili tek da kažu da jesu. Električni drže vrednost odlično i imaju budućnost, za razliku od fosilaša koji će se završiti u topionicama, otpadima i muzejima. 2. Ne vređaj kompozitore poređenjem simfonija sa, bukvalno, prdenjem koje ne mogu da izbegnu pa ga "oblikuju". 3. Brkaš emocije vožnje sa mazohističkim "uživanjem" u dramaturskoj buci koja je foailcima neophodna da prikrije loše osobine. Električnima to nije potrebno - sama vožnja izaziva emocije, zvuk dodaje ushićenje vozača i putnika. Apsolutno niko nije ostao ravnodušan posle vožnje električnim kolima i ogromna većina neće nazad na prdonje (JD Powers, Zap-Map izveštaji/rezultati). Dakle tvoja promašena "osećanja" većina ne deli, ma koliko ti bio uporan i pisao suprotno.

  • Om

    17. februar 2021 | 14:26

    Ma ne moze bit primitivnije na razini decje igracke u vecoj skali. Savrsenstvo, preciznost, ingenioznost upotrebljeni za izradu jednog pravog motora, njegov zvuk koji budi emocije i izmamljuje osmeh, stvari koje ne moze svatko razumet al gotovo 98% ljudi moze i uziva u u istim tim savrsenim masinama! Elektricna vozila se svode na nesto sto te uz mnogo vremena i brige moze odvest negde i tu zavrsava prica... Ljudi kupuju emocije a ne samo prevozno sredstvo i zato pojedini automobili kostaju koliko kostaju i zadrzavaju vrednost kroz vreme...

    • 17. februar 2021 | 23:00

      Elektro-vozač

      @Om

      Pa neko se nasmeje kada neko prdne, ali samo ako je daleko i povremeno. Inače nikako ne valja. I dalje brkaš lončiće. Električna vozila su ta koja pobeđuju emocije (vožnjom, ne sporednim prdenjem) i zahtevaju daleko manje brige. Fosilcima vrednost pada kao sa litice ne samo zato što su otpadna tehnologija već i zato što konstantno zahtevaju veća ulaganja. Prouči malo bolje koja to serijska vozila bolje zadržavaju vrednost pa se onda javi.

  • Boki

    16. februar 2021 | 12:45

    Svi proizvodači koji su rešili da pređu isključivo na električni pogon satavili su sebi omču oko vrata. Jer ne zna se kakvi će propisi biti posle 2025. Sasvim je izvesno da će ih popustiti, možda pod pritiskom naftnih kompanija, možda zbog opasnosti od urušavanja ekonomije i zatvaranja radnih mesta, svakako se neće ukinuti proizvodnja klasičnih motora i dalje će činiti većinski deo bar do 2030. Posle toga sasvim je izvesno da će primat preuzeti ekološka goriva, svakako neće se voziti isključivo na struju.

    • 16. februar 2021 | 16:59

      Elektro-vozač

      @Boki

      Uplašiće se baš što vas nekolicina bučnih nećete da priznate da se i vama sviđa savremena tehnologija! Gorivima je i dogorelo i odgorelo.

    • 16. februar 2021 | 23:05

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Samo razmišljam racionalno. Nisam ni bučan, niti sam mrzitelj električnih vozila, samo mi se ne sviđa njihov princip rada. Imam jak osećaj za mehaniku i znam da to nije to. Električni automobil je preterano primitivan sklop, poput velike igračke. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je prepun znanja o fizici, hemiji, elektrici itd. To nije mogao da konstruiše bilo ko.

    • 17. februar 2021 | 01:54

      Elektro-vozač

      @Boki

      To što nema previše kvarljive i habajuće mehanike ni malo ne znači da je primitivan. Nikola Tesla je bio potreban da napravi prvi indukcioni motor. Veliki trud ulazi u oblikovanje materijala i polja. Električna kontrola zamenjuje dosta delova i nije trivijalna ako želiš dobre osobine.

    • 17. februar 2021 | 13:12

      Elektro-vozač

      @Boki

      To što nema previše kvarljive i habajuće mehanike ni malo ne znači da je primitivan. Nikola Tesla je bio potreban da napravi prvi indukcioni motor. Veliki trud ulazi u oblikovanje materijala i polja. Električna kontrola zamenjuje dosta delova i nije trivijalna ako želiš dobre osobine.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA