Novi mali automobili više neće biti jeftini

Mnogi proizvođači već su ukinuli svoje klasične mikro modele, dok se proizvodnja najmanjih modela sa električnim pogonom čini neisplativa...

Komentari

  • DRagutin

    Ovo njihovo glupiranje sa tim nekim eu standardima itd polako odvlači u propast ceo kontinent! Automobili pokreću svet! Od trošenja nafte do održavanja istih tih automobila... Tako da biće veselo u budućnosti...

    • Elektro-vozač

      @DRagutin

      Znači zbog toga što je naftaški kartel veliki i usađen moramo ga sačuvati. To želiš da promeniš i za ostale kartele? Nema potrebe ni za jedno ni za drugo. Ima mnogo boljih načina da se pokreće svet bez da plaćamo reket proizvođačima narkotika i nafte i njihovim simpatizerima.

  • Otto

    Naravno da nije tacno ali srećom imamo tebe da nam kazes sta je tacno. Aj ne smaraj, vozi tu tvoju kasetu i odskijaj ne izmisljaj i ne lazi.

  • Elektro-vozač

    Obrazloženje u članku apsolutno nije tačno i zaboravlja važan detalj. Tačno je da je cena samih električnih kola nešto veća. Međutim, kola ne kupujemo sa bi pritiskali parking mesto već da ih vozimo. Vožnja i održavanje (koje, zapravo skoro da ne postoji) električnih je hiljade evra godišnje jeftinije u proseku nego fosilnih, tako da se ta razlika u ceni vrlo brzo istopi. Za vožnju električnih po Srbiji vam je potrebno oko 1 dinar za svaki kilometar, zapravo manje. 100 km? Manje od 100 dinara. Jeftinije od autobuske karte. Održavanje? Tečnosti za pranje stakla i gume. Kočnice traju stotine hiljada kilometara, nema motornih ulja, kaiševa, katalizatora, i ostalih zastarelih džangala. Dakle, kada sagledate koliko vam je novca ukupno potrebno za bi se vozili nekim kolima dolazite do vrlo drugačijeg zaključka potvrđenog na mnogim mestima, pa i Consumer Reports, recimo. A pritom je, takođe vidljivo svuda, vožnja daleko bolja i prijatnija, kola praktičnija i ne zahtevaju maltretiranje po pumpama i servisima za tzv "redovno održavanje" (marketinško ime zastarele industrije za popravke redovnih kvarova).

    • Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Za one koji nisu voljni da ih neki odavde drže u zabludi. Potrošnja fosilnih kola vam je poznata u nekoj meri - ali ne verujte deklarisanoj potrošnji već vašem novčaniku. Ne zaboravite "održavanje" - i ulje i kočnice dodajte i izračunajte koliko vas mučenje u fosilcima košta po premučenom kilometru. Dodajte i novac potrošen na klackanje autobusom radi uštede. Što se tiče savremenih električnih, oni su deklarisani da troše između oko 13 i 18 kWh za 100 km uživanja. Moj prosek za 7 godina sa kanadskim zimama je 22 kWh sa Model S. Model 3, recimo, troši značajno manje. Izračunajte koliko vas košta *dodatni* kWh, sa svim porezima, ali bez fiksnog dela računa koji već svejedno plaćate. Koliko bi prelazili godišnje kada ne bi išli autobusom? Izračunajte koliko bi vas koštao električni godišnje. A koliko bi vas koštao fosilac da ga jednako vozite? Zapravo, to je nemoguće, jer je mučenje, ali to je druga priča. Kolika je razlika za 3, 4, 5, 10 godina? Dobro došli u savremeno doba.

    • Nikola

      @Elektro-vozač

      A elektro automobil ne koristi nista. Ide na vazduh jel. Pa ta struja kojom se stalno puni mora de se napravi nekako. To nije zagadjenje...Malo razmislite elektricaru stari.

    • Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Nikola: Ja apsolutno nigde, nikada, nisam rekao ili tvrdio da električni ne zagađuju. Naprotiv. Ali nauka i istraživanja jasno tvrde i dokazuju da je ukupno zagađenje *značajno manje* i lakše ga je sanirati jer je centralizovano. Inače, i crpne stanice, rafinerije, prevoz goriva i pumpe zagađuju i dodatno koriste i istu tu električnu energiju iz istih tih elektrana koje bi pokretale i električna vozila. To je pre/preko zagađenja iz auspuha... Zatim tu dolazi i gomila otpadnih/zamenskih delova i ulja iz fosilnih automobila - da nije žalosno bilo bi smešno - u poređenju sa električnim kao da se raspadaju dok idu i stalno im treba dodavati nove delove.

    • Starosedelac

      @Elektro-vozač

      Vi ste bas zagovornik novih tehnologija. Normalno je da se stvari menjaju i da ce ubuduce biti sve brzih i radikalnijih promena. Sa danasnje tacke gledista u Srbiji, a mi smo u Srbiji, elktroautomobili su misaona imenica velikoj vecini stanovnika. Svako ima svoje argumente ali ovde treba prvo ugasiti ili zameniti mnogo vece zagadjivace koji u zagadjenju ucestvuju sa 70 i vise procenata. Elektro-automobili ce prevladati ali kad budu punjivi za par minuta, kad ih uvede Indija, Kina ( radi na tome) , Rusija i mnoge druge mnogoljudne zemlje jer svi mi zagadjujemo planetu. Sta vredi Srbija sa elektroautima ako ih nema Indija, Indonezija , Iran, .... Drugo, odrzavanja ima , kad istekne rok bateriji, koliko kosta nova. Pored toga odrzavaju se i svi ostali sklopovi automobila. Itd,itd...

  • Zvele

    A do sad smo kupovali nova kola ne pitaj .....

  • Tesla

    A kako se dobija Litijum,to nije stetno? Mogli su automobili biti na vodonik eto cist eko.Stvar je da moćnici zele da obicni ljudi vise nemaju privilegiju da imaju svoje vozilo,kao ni stanove kuce,da sve im oni iznamljuju i opet se bogate,a radnik da bude samo rob i da se to prenosi sa koleno na koleno.Cist robovlasnicki sistem.Ka tome se ide.

    • RD

      @Tesla

      Apsolutna istina

    • Elektro-vozač

      @Tesla

      Jeste štetno, ali (1) ne koliko misliš na novim procesima i (2) svejedno je ukupno električna tehnologija čistija od fosilne. Teoretski maksimum sa vodonikom je čistiji od fosilne tehnologije ali je prljaviji od već postojećih baterijskih električnih. Zašto? 1. Kako dobijaš kompreaovani vodonik? Prljavo iz fosilnih goriva? Elektrolizom pri kojoj gubiš više energije nego pri punjenju baterija? 2. Koje gubitke imaš da taj vodonik pretvoriš u kinetičku energiju kola? I to je više nego sa upotrebom baterija. 3. Izduvni gasovi postoje i dalje . Vodena para deluje čisto ali diže vlagu u vazduhu i može da stvara poledicu zimi. 4. Sa kolima na vodonik teroristi i mafijaši ne moraju da se muče oko postavlja bombi - stižu ugrađene, samo je potrebno da se aktiviraju. 5. Gde ćeš postaviti "pumpe" za vodonik i ko će dozvoliti da budu postavljene tamo gde žive, s obzirom da su još veće bombe u pitanju?

    • Elektro-vozač

      @Tesla

      Što se "moćnika" tiče ima ih u naftaškom svetu. U električnom nema. Struju je daleko lakše sam napraviti od nafte pa ni ucenjivanje sankcijama ili cenom ne pomaže. Kola takođe može da napravi svako, još lakše nego sada jer su električna kola jednostavnija za pravljenje. Ne koriste se litijumske već litijum-jonske baterije. Vrlo malo litijuma je potrebno i na svetu ga ima sasvim dovoljno. Može se i reciklirati, za razliku od goriva. Upravo izlazimo iz tog "robovlasničkog" sistema zasnovanom na naftnim derivatima.

  • jovafut

    I do sad smo inace vozili skupa kola 😅

  • Boki

    Moći će da kupuju, ali će nivo kvaliteta biti mnogo niži nego sada.

    • Marko

      @Boki

      I sad je kvalitet novih automobila ravan nuli. Što je najgore uglavnom što su skuplji kvalitet je sve gori.

  • Др

    Шта!? Као до сад су могли!?

  • Bez brige...

    Pod profita,auto industrije će vrlo brzo ukinuti uredbu..!!

    • Milisav

      @Bez brige...

      Kad donesu posle džaba ukidaju, proizvođači kad jednom izbace tehnologiju na nju se više neće vraćati.

  • VladimirR

    Hoće li neko već ugraditi pedale u automobile pa da putnici vitlaju nogama dok se vuku u kolonama po gradu. A elektromotorom da samo pojačavaju snagu na uzbrdicama.

    • Dule

      @VladimirR

      Heeehehe. Podseti me na Kremenka u crtanom, vozi auto samo tako.

  • Haha

    To ne moze od kada.. A sad da ne pricamo o tome. Nemoguca misija

  • Grunf

    A gde to u civilizovanom svetu sirotinja vozi auto?

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima