Mercedes i Audi punim gasom jure u električnu budućnost, BMW veran benzincima bar još 20 godina?

Audi se već od 2026. oprašta od klasičnog pogona, Mercedes lansira električne modele ranije nego što je planirano, dok u Minhenu i dalje veruju u potražnju za svojim benzincima i turbodizelašima

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

  • Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
  • Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
  • Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
  • Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
  • Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
  • Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
  • NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
Odgovor na komentar korisnika Bobby
Ime je obavezno
E-mail adresa je obavezna
E-mail adresa nije ispravna
*otkucano <%commentCount%> od ukupno <% maxCommentCount %> karaktera
Komentar je obavezan

<% message.text %>

Komentari

  • Bobby

    02. jul 2021 | 12:10

    Цифре говоре, овде само угрубо, али говоре. У Србији има око 2 мил. путничких возила. Нешто преко тога, аутобуса, камиона,.... итд. Нека сви они пређу просечно годишње 10.000 км, односно да упросечимо нека претпоставка буде да сви троше дизел и потроше по 1.000 л дизела годишње. 1 л дизела даје 38МЈ енергије што је око 10 (10,1) кВч. Значи свако возило грубо годишње потроши енергије у количини од 10.000 кВч. а 2 мил. возила значи потроше 20 млрд. кВч годишње, односно 20 мил. МВч, или 20.000 ГВч. Да бисмо 20.000 ГВч добили у потребном капацитету, износ поделимо са 8760 часова у години и добијемо потребан капацитет од око 2,28 ГВ. ТЕ Никола Тесла Б1 и Б2 су око 1,24 ГВ. Значи, математика каже, када би сутра сви прешли на електро возила, биле би нам потребна четири ТЕ Никола Тесла у капацитету Б1. Заглупљивање и залуђивање процентићима од ветро и соларне енергије овај пут сам оставио са стране, јер довољно је уопштено, а ако бисмо додали све оне аутобусе и камионе, ни тај "додатак" у производњи ништа значајније не би променио. Према томе, електро возила озбиљно прете да наруши животну средину оваквом тражњом за енергијом, а уз то би утицала и на значајно повећање тражње, па тиме и цене за истом. Ако се на то све додају трошкови експлоатације литијума, долазимо до закључка да је ова халабука око електро возила више него бесмислена.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA