Mercedes i Audi punim gasom jure u električnu budućnost, BMW veran benzincima bar još 20 godina?

Audi se već od 2026. oprašta od klasičnog pogona, Mercedes lansira električne modele ranije nego što je planirano, dok u Minhenu i dalje veruju u potražnju za svojim benzincima i turbodizelašima

Komentari

  • Bobby

    2. jul 2021 | 12:10

    Цифре говоре, овде само угрубо, али говоре. У Србији има око 2 мил. путничких возила. Нешто преко тога, аутобуса, камиона,.... итд. Нека сви они пређу просечно годишње 10.000 км, односно да упросечимо нека претпоставка буде да сви троше дизел и потроше по 1.000 л дизела годишње. 1 л дизела даје 38МЈ енергије што је око 10 (10,1) кВч. Значи свако возило грубо годишње потроши енергије у количини од 10.000 кВч. а 2 мил. возила значи потроше 20 млрд. кВч годишње, односно 20 мил. МВч, или 20.000 ГВч. Да бисмо 20.000 ГВч добили у потребном капацитету, износ поделимо са 8760 часова у години и добијемо потребан капацитет од око 2,28 ГВ. ТЕ Никола Тесла Б1 и Б2 су око 1,24 ГВ. Значи, математика каже, када би сутра сви прешли на електро возила, биле би нам потребна четири ТЕ Никола Тесла у капацитету Б1. Заглупљивање и залуђивање процентићима од ветро и соларне енергије овај пут сам оставио са стране, јер довољно је уопштено, а ако бисмо додали све оне аутобусе и камионе, ни тај "додатак" у производњи ништа значајније не би променио. Према томе, електро возила озбиљно прете да наруши животну средину оваквом тражњом за енергијом, а уз то би утицала и на значајно повећање тражње, па тиме и цене за истом. Ако се на то све додају трошкови експлоатације литијума, долазимо до закључка да је ова халабука око електро возила више него бесмислена.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA