Da li su istrošene baterije iz električnih automobila toksični otpad ili mogu ponovo da se upotrebe?
Karakteristike baterija iz godine u godinu se sve više optimizuju, produžava im se životni vek, ali postoji problem njihovog odlaganja nakon "panzionisanja"...
Automobilska industrija godinama unazad aktivno je uključena u smanjenje emisije gasova odgovornih za pojavu efekta staklene bašte, u čemu je "elektrifikacija" automobila ključni faktor. Tu, međutim, tu postoje izazovi, a jedan od njih su baterije...
Njihove karakteristike se iz godine u godinu optimizuju, produžava im se životni vek, a postoji i problem njihovog odlaganja nakon "panzionisanja".
A tu nastupa Mobilize, projekat koji nastoji da iskoristi stare baterije iz električnih vozila vraćajući ih nazad u životni ciklus određenih transportnih sredstava, kao i nekih drugih sistema, prenosi Index.
Startap kompanija Green-Vision, sa sedištem u okolini Pariza, specijalizovala se za ugradnju korišćenih baterija u druga vozila. Renault, kao svojevrsni pionir uvođenja elektromobilnosti, među prvima se uključio u ovu inicijativu koja porazumeva ponovnu upotrebu baterija ili njihovu preradu.
Time je omogućeno ponovno korišćenje polovnih baterija iz Renault električnih vozila, koje se nakon gotovo 10 godina upotrebe u automobilima sada mogu koristiti u druge svrhe. Tako, na primer, baterije mogu da se upotrebe za pogon vozila na dva točka: električnih bicikala, mopeda za dostavu ili čak motocikala za postizanje brzinskih rekorda.
Još jedan primer je kamion za prodaju brze hrane, koji je u stvari redizajnirani Renault Master Z.E., mobilna ugostiteljska jedinica sa nultom emisijom, kako u smislu pogona, tako i u kuhinjskom prostoru. Veliku količinu električne energije potrebne za pripremu hrane, rad frižidera za salatu, tostera i friteza obezbeđuju baterije, koje tu žive svoj drugi životni vek, kao i solarne ćelije. Tako za uobičajan rad više nije potreban električni priključak ili agregat za struju, koji je bučan i ispušta neprijatan miris.
Baterije "drugog životnog veka" mogu da se koriste i za transport farmaceutskih proizvoda, kao što su vakcine, za koje mora da se obezbedi stalna i precizno kontrolisana temperatura. Kada vozač isključi pogonski motor kombija, hladnjaci takođe prestaju da rade. Tada baterija može da obezbedi neophodnu energiju za hlađenje prostora.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
nestrpljivo
cekamo strucnu ekspertizu od Elektro-vozac-a
Podelite komentar