• 42

Toyotina nova tehnologija spašava klasnične motore - u inat elektrifikaciji

Motor je skoro potpuno klasičan SUS motor, koji ima cilindre, radilicu, klipnjače, bregastu osovinu, ventile... čak i turbo punjač!

  • 42
Toyota, motor na vodonik

Foto: Toyota

Najveći proizvođač automobila na svetu prilično skromno je, u odnosu na konkurenciju, krenuo u elektrifikaciju svoje game. Uz to, i prvi čovek Toyote Akio Tojoda već godinama je skeptičan prema električnim automobilima i nezdovljan sve bržim prelaskom auto-industrije na električni pogon.

Međutim, iza svega toga stoji jedna za Toyotu veoma važna stvar - nova inovativna pogonska tehnologija na kojoj radi japanski gigant. Reč je o turbobenzinskom motoru koji umesto benzina koristiti vodonik.

Ne, to nije motor koji koristi već postojeću tehnologiju gorivnih ćelija koje pokreću električni motor. Reč je o skoro potpuno klasičnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, koji ima cilindre, radilicu, klipnjače, bregastu osovinu, ventile... a tu je čak i turbo punjač!

Novi trocilindrični motor koji koristi ovu tehnologiju prvu put se našao u jednoj trkačkoj Corolli, koja se takmiči u japanskom prvenstvu 24 sata i zasad nije bilo nikakvih problema.

Toyota ističe da su kod novog motora emisije štetnih gasova skoro pa ravne nuli, prenosi Revija HAK. Mali procenat nečistoća koje nastaju, biće eliminisan spaljivanjem motornog ulja u samom motoru. Takođe, što je možda i najvažnije, zvuk motora sličan je "pravim" benzincima, a odziv mnogo bolji pošto je vodonik zapaljiviji od benzina i dizela.

Konstrukcija slična onoj kakva je primenjena na pomenutoj Corolli trebalo bi da uđe u serijsku proizvodnju na poznatom hibirdnom modelu Prius, koji bi na tržištu trebalo da se pojavi 2025. godine. Kao proizvod procesa sagorevanja, automobil bi trebalo da emituje minimalne količine ugljen-dioksida i azotnih oksida.

Novi Prius stiže već sledeće godine, kao klasični hibird, dok se ugradnja ovog motora može očekivati za tri godine. Iako Toyota to još uvek nije potvrdila, poznavaoci tvrde da bi ovaj sistem zaista mogao da predstavlja spas za motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • SRBIN

    Evo jedno neozbiljno ali prilicno realno pitanje za sve..Sta bi se desilo da kojim slucajem elektro auto ostane bez struje na auto putu? Mora li ga slep sluzba voziti do punjaca ili ima neki drugi nacin da se dopuni???..Znam da treba biti bas sasav da se to dozvoli, ali verujem da je moguce da se i to desi..Ja kad bih imao elektro auto, ja bih kupio i mali agregat i nosio ga u gepeku za svaki slucaj..

    0
    0

    Podelite komentar

  • Bobby

    Тојотина технологија тешко да ће спасити моторе са унутрашњим сагоревањем у данашњем издању, али да би се у овој варијанти могли даље производити, свакако да. Разлог је прост, водоник има много већу, што би рекли за угљоводонике, "октанску" вредносту и стога склопови у постојећим моторима би морали да прођу прилагођавање. Како написаше људи, водоник ни до сада није био тајна у коришћењу у СУС моторима, али оно што је био проблем, како је већ констатовано, је његово складиштење и пуњење/истакање. Наиме као веома запаљив, а што је неповољно имати у возилу, једино безбедно стање је течно. Да би се водоник одржао у том стању, потребан је релативно велики притисак и ниска температура, што је опет у возилима и опасно и тешко одржати. Уколико је у овоме направљен продор, онда заиста не би требало да буде проблема са коришћењем ових мотора. Овиме не само што би могли да буду прелазно решење, ако се икада појаве практична електрична возила, већ и (дуго)трајно решење, потпуно невезано за било какве временске оквире.

    3
    0

    Podelite komentar

  • Brooka

    Ja problema nikad nisam ni imao, toyota i lexus za mene nemaju alternativu. Ne smatram ih savršenim ili radikalno boljim od ostalih konkurenata, ali one stvari koje me kod automobila interesuju na prvom mestu ispunjavaju 101% i sve to za mnogo manji novčani iznos u svakom pogledu. Nadam se samo da će se u dogledno vreme uznapredovati sa razvojem infrastrukture za punjenje sa hidrogenom, jer pikiram toyotu Mirai! Samo napred!

    10
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima