Da li se vožnja na plin još uvek isplati?

Automobil sa TNG uređajem ipak troši i određenu količinu benzina, ali tu količinu je teško ili bolje reći, nemoguće proceniti...

Komentari

  • Roki

    27. oktobar 2021 | 10:16

    El vozač LAZOV !

  • ime

    27. oktobar 2021 | 02:01

    Držim se benzin mild hibrida, nekako mi najbolje pasuju. Savršen balans između dobrog starog benzina i elektrifikacije. Hehe

  • Nikola

    26. oktobar 2021 | 23:37

    Prešao blizu 230 000km za oko 4 godine na plinu, motor i dalje radi odlično, a ja se navozah. Troši mi 10l na otvorenom i nekih 12-14l po gradu. Naspram turbo dizela koji takođe imam, ovde kod benzinca se ne sećam kada sam spomenuo dizne, egr, usisnu granu itd. kao neki problem dok je kod dizela to stiglo sve na rad. Nekada na otvorenom i nije neka razlika u potrošnji, dosta više se razlikuje cenovno vožnja u gradu, ali se svakako manje posećuju servisi ako je auto iole u dobrom stanju.

  • Nišlija

    26. oktobar 2021 | 19:07

    Ispucaš pare da ga ugradiš, atestiraš, servisiraš itd... Lično smatram da se uopšte, barem ne kod nas, ne isplati voziti na plin, jer u proseku godišnje prođemo oko 10000km. Od plina, vajdu imaju samo serviseri i država

    • 26. oktobar 2021 | 23:54

      Elektro-vozač

      @Nišlija

      Malo se vozi između ostalog i zato što je "skupo". Na struju je voziti se jeftinije nego gradskim prevozom, bukvalno (samo je pitanje parkinga), pa bi se i više vozilo, i više uživalo, i čistije disalo još i uštedelo, a potreba za serviserima značajno smanjila (pa zato i ne vole električne).

  • Kakva god

    26. oktobar 2021 | 17:30

    Da je ušteda uništi motor,imam u službenom autu,prvih 50 hiljada je radilo kao treba posle haos,ne može da se sastavi.

  • Šiki

    26. oktobar 2021 | 16:40

    Čitam komentare,pa moram da se malo umešan jer vozim na plin oko 40 godina,nekada sam pumpom prestajao iz kuhinjske boce,tada bio najjeftiniji. Imam Volva,po gradu više od 15 litara plina,benzina isto,kratke relacije,kratke ulice. Plin je bolji za motor ako se ne forsira jer ima pravih 102 oktana. Čist,gasovit i pre cilindra,miran rad motora. Imam novog Yarisa,mali potrošač benzina,mali je gepek,neću ni da mu ugrađujemo jer se država setila gde može da profitira. Za ove godine nisam čuo ,osim par paljenja automobila sa plinom,ali sa benzinom mnogo više. Zbog razmene toplote,u požaru,plinska boca je ledena sve dok ima plina da naglo izlazi iz nje. Struja je priča za sebe,imam kuću,nije problem za punjenje,a šta će oni iz stana,a i kako puniti u nedođiji gde nema ni asfalta,a kamoli punjača? Preskup auto,ako hoćeš zimi da se greješ bolje,onda manje vožnje,kao i leti zbog klime. Imaju i svojih prednosti( startnost,tihi rad),ali Srbija je jedno,Kanada nešto drugo. Neka za sada,biće bolje i sigurnije,valjda. A onih što sve znaju biće uvek,svako ima pravo da kaže šta misli.

    • 26. oktobar 2021 | 18:37

      DRagutin

      @Šiki

      Ajde komentar ti nije loš samo me zanima gde nadje onih 102 oktana za plin? Oktanska vrednost plina je izmedju 80-82 oktana zato i auto troši više plina nego benzina da bi nadoknadio tu razliku sa benzinom... Kako god, za mene plin u autu nije loša opcija ako ima smisla ulagati zbog svakodnevnog prelaska po 35-40 i više km, jer sve ispod toga gubi bitku zbog održavanja tog plinskog uredjaja itd...

    • 26. oktobar 2021 | 20:55

      Elektro-vozač

      @Šiki

      I oni iz stanova negde parkiraju tokom posla, odmora, razonode Na svim tim mestima može biti raznih, zadovoljavajućih punjača. Svaki dan se na njima parkira a dopuna dnevne potrošnje je laka. Leti "zbog klime" potrošnja raste daleko manje nego fosilcima i skoro i da se ne oseća. Zimi i fosilci više troše, do 30% po raznim istraživanjima. Sama električna kola jesu bila skuplja od sličnih fosilaca (isti ne mogu da budu jer i jeftini električni tuku skupe fosilce po performansama), ali više nisu toliko a energija i "održavanje" koštaju toliko manje da se svaka razlika u ceni brzo istopi. Gde si video nekog što zna sve? Ima samo onih koji znaju po nešto i iz iskustva i onih koji umišljaju a nisu spremni da pitaju ili prouče. Niko ne zna sve.

  • Dik

    26. oktobar 2021 | 07:55

    ... isplati se ako si prepravio na dizel !

  • David

    25. oktobar 2021 | 04:06

    Koja filozofija troši ili ne autoru teksta svaka čast ne bi voleo da ga upoznam

  • Sibin

    24. oktobar 2021 | 17:57

    Benzin je benzin!!!

    • 24. oktobar 2021 | 21:32

      Battery master

      @Sibin

      NIJE!!! Sad će da ti objasni .... Onaj iz Kanade. Oni voze na... Struju. Mi na fosilna goriva. I tako će i ubuće da bude.

    • 24. oktobar 2021 | 22:00

      Elektro-vozač

      @Sibin

      @Battery master: Grešiš! Sibin je potpuno upravu. Benzin jeste benzin. Nije ni plin, ni dizel, a pogotovo ne struja.

  • Cosa

    24. oktobar 2021 | 08:42

    Problem ove racunice je taj sto ste uzeli makimalnu potrosnju gasa, a minimalnu potrosnju benzina i dizela. Ja sa mojim za 1000 predjem 135 km, dok je bio jeftiniji 150km

  • Wanted!!!

    23. oktobar 2021 | 22:35

    Darko 100%, nikako da se dogovorimo.

  • Elektro-vozač

    23. oktobar 2021 | 17:58

    Cena 1 kWh: oko 2, 4 ili 8 din zavisno od potrošnje. Za 100 km je potrebno 15-23 kWh u proseku. To izađe na 30-184 dinara (oko 80 din u proseku, 20 kWh × 4 din) na 100 km, a vožnja, kao i ceo život sa električnim kolima daleko bolji. Ovo je ušteda samo na gorivu, a nestaju i troškovi za ulje, kočnice i ostalo redovno reketiranje, pardon, "održavanje". Jeste, sam auto ima veću cenu ali ima i zašto. Na kraju, sve ukupno, električni izlaze em najisplativiji, em najbolji.

    • 23. oktobar 2021 | 18:43

      Battery master

      @Elektro-vozač

      Eeee... Ja se vec zabrinuo za tebe... Nema te... Ima li zime u Kanadi... I tako...

    • 24. oktobar 2021 | 18:03

      Biciklista

      @Elektro-vozač

      Pa gde si bre ti mirodjijo?

    • 25. oktobar 2021 | 15:10

      Raša

      @Elektro-vozač

      Da, sve dok je ova cena struje.

    • 25. oktobar 2021 | 16:46

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Raša: Koja god cena struje da bude biće jeftinije nego na bilo koje gorivo iz vrlo jednostavnog razloga. Čak i da gorivo postane jeftino, električni auto punjen strujom iz generatora na isto to gorivo bi zahtevao manje goriva nego auto koji to gorivo direktno troši jer je (a) električni pogon u kolima daleko efikasniji + (b) moguće je napraviti efikasniji generator ali ga nije moguće smestiti u auto niti održavati u optimalnom režimu rada.

    • 26. oktobar 2021 | 07:50

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Raša: Efikasnost električnog pogona: oko 90%. Efikasnost fosilnog motora: oko 15% (30% je maksimum, ne realni prosek). Efikasnost modernih generatora: može da dosegne 50%. Električnih 90% od tih 50% je 45% ili tri puta efikasnije od fosilnih motora u kolima.

    • 26. oktobar 2021 | 14:55

      SRBIN

      @Elektro-vozač

      Ja cu napraviti grtalicu za sneg sa elektro pogonom...Za Kanadu to treba..

    • 26. oktobar 2021 | 16:49

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @SRBIN: Samo napred, što pre! Zainteresovan sam.

  • Goran

    23. oktobar 2021 | 17:47

    Isplati se.... 30 % usteda.. A plin čuva motor...

    • 23. oktobar 2021 | 17:53

      Jovan

      @Goran

      Pogresio si. Haba motor, svecice se brze potrose i katalizator se sprzi zbog prevelike temperature. Vozim na tng preko 15 godina

  • SW

    23. oktobar 2021 | 15:42

    Itekako se isplati

  • Voja

    23. oktobar 2021 | 15:22

    Ne isplati

  • Trange-frange

    23. oktobar 2021 | 13:03

    Isplati se samo metan!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA