≫ 

Volkswagen ukida Golf: Jedan od najpopularnijih automobila u Srbiji izgleda neće dobiti naslednika

Razlog: rastući troškovi vezani za razvoj vozila sa unutrašnjim sagorevanjem kao i sve strožiji propisi o emisiji izduvnih gasova

  • 12
VW Golf GTI Clubsport Foto: Volkswagen

Izveštaj nemačke publikacije Velt prošlog meseca sugerisao je da bi trenutna osma generacija VW Golfa mogla biti poslednja.

Kako je izjavio Tomas Šefer, izvršni direktor VW-a, električna vozila su bolji izbor u manjim klasama kao što su kompakt, jer će uskoro biti pristupačnija od modela sa unutrašnjim sagorevanjem, prenosi portal B92.

"Još ćemo morati da vidimo da li je vredno razvijati novo vozilo koje neće trajati punih sedam ili osam godina kao ranije", dodajući da bi takav potez bio „izuzetno skup“.

Izvršni direktor je priznao da rade na preuređenju aktuelnog Golfa, ali je rekao da će se o sudbini modela odlučiti u narednih dvanaest meseci.

Moguća propast Golfa ne zvuči tako iznenađujuće kada se uzme u obzir da su se zemlje EU složile da prodaju samo vozila sa nultom emisijom od 2030. godine.

Međutim, ovo je u suprotnosti sa prethodnom najavom VW-a u martu 2021. godine, potvrđujući nove generacije za Golf, T-Roc, Tiguan i Passat pre nego što brend pređe na vozila samo na električni pogon za 8 godina.

Trenutna generacija Golfa predstavljena je 2019. godine i zasnovana je na najnovijoj verziji modularne MKB arhitekture. To znači da bi sa fejsliftingom 2023. ili 2024. životni ciklus Golfa 8 mogao da se produži do 2028.

Do tada će električne opcije verovatno biti znatno jeftinije nego danas zahvaljujući jeftinijim baterijama, što bi potencijalno učinilo alternative na sagorevanje u kompaktnom segmentu zastarelim .

Govoreći o rastu troškova u eri Euro 7 regulacije emisija, Tomas Šefer je rekao da se očekuje da će cene vozila sa tradicionalnim pogonom porasti za 3.000 do 5.000 evra, jer će morati da integrišu sofisticirane izduvne sisteme.

Novi šef Folksvagena je rekao:

"Sa malim automobilom ovi dodatni troškovi se teško mogu nadoknaditi. Dakle, početna mobilnost sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem biće znatno skuplja“, dodajući da je „Individualna mobilnost osnovna potreba i da mora ostati ostvariva u budućnosti".

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mrki

    4. avgust 2022 | 15:36

    Golf je stvorio sam kategoriju ,,golf" vozila. Jedan od najprodavanijih auta svih vremena. Ne verujem da će se Nemci tek-tako odreći svog remek-dela...

  • Milos Obilic

    5. avgust 2022 | 14:29

    Kod nas jos ima dvojke iz 80 i neke. Dok dodju oni do osmice mozda ni sveta biti nece. Ziveo Golf

  • Realno

    5. avgust 2022 | 12:13

    Suviše je rano za napuštanje sadašnje Tehnologije motora. Em problem oko doneta vozila, em oko cene, em oko punjenja. Šta će da rade ljudi koji žive u stanu. Kad počne masovno pa biće red za punjenje pa još samo punjenje će trajati sat. Pa će trebati pola dana da se napuni vozilo za 300 km vožnje...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA