Vreme čitanja: oko 2 min.

Mazda osnovala tim za razvoj rotacionog motora

N. M.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Vision SP Concept ima pogonski sklop sa dva rotora, a Mazda navodi da sistem može da radi i na vodonik, između ostalog

  • 0
Mazda kompanija logo Foto: Tanjug/AP

Govoreći prošlog meseca na Tokyo Auto Salonu, predsednik i izvršni direktor Mazde Katsuhiro Moro iznenadio je sve najavljujući da će 1. februara biti osnovan namenski tim inženjera zaduženih za razvoj rotacionog motora. Kao što je tada bilo i najavljeno, to se sada i desilo, piše Autoblog.rs.

Tačnije, novoformirani "RE Development Group" uključuje 36 inženjera zaduženih za unapređenje ovih jedinstvenih motora. Ova inicijativa označava značajan trenutak za Mazdu, jer ponovo uspostavlja namenski tim za rotacione motore, što je potez koji nije viđen od 2018. Poslednji sportski automobil sa rotacionim motorom, RX-8 Spirit R, prestao je sa proizvodnjom 2012. godine.

Izvršni direktor Moro je nedavno izrazio i zahvalnost za odlične povratne informacije nakon prošlogodišnje promocije koncepta Iconic SP (na slikama).

"Veoma sam srećan i duboko dirnut svom podrškom i ohrabrenjem koje sam dobio za koncept kompaktnog sportskog automobila. Želeo bih da iskoristim ovu priliku da vam se svima zahvalim. Sa vašim ohrabrenjem, 1. februara pokrećemo grupu za razvoj rotacionih motora kako bismo se približili ovom snu."

Ako usledi serijska verzija, ona neće biti spremna pre 2026. godine.

Kako bilo, Iconic SP Concept najavljuje Mazdin budući dizajnerski jezik i nagoveštava kako bi mogao da izgleda njen sportski coupe.

Mazda je ovde imala za cilj da stvori elegantan i kompaktan sportski automobil koji nije samo pogodan za upotrebu na trkačkoj stazi, već i udoban za uživanje tokom vikenda ili tokom svakodnevnog putovanja.

Vision SP Concept ima pogonski sklop sa dva rotora, a Mazda navodi da sistem može da radi i na vodonik, između ostalog.

Takođe, sa svojih 4180 mm Iconic SP Concept je nešto duži od sadašnjeg MX-5. Širina iznosi 1850 mm, visina 1150 mm, a međuosovinsko rastojanje 2590 mm. Ovde i podatak da je težina ovog koncepta 1450 kg.

Mazdini planovi do 2030. inače podrazumevaju investiranje 10,6 milijardi dolara za elektrifikaciju, uz napomenu da se takođe razmatra ulaganje u proizvodnju baterija.

Kompanija je podigla cilj prodaje električnih vozila (EV) na do 40% svoje ukupne globalne prodaje do 2030. godine, pošto proizvođači automobila širom sveta troše milijarde dolara na povećanje proizvodnje baterija i električnih vozila suočenih sa strožim ekološkim propisima. Prethodni cilj prodaje električnih vozila je bio do 25% do 2030. godine.

Kao deo plana, Mazda najavljuje da će uvesti električne modele u "drugoj polovini faze 2" koju je identifikovala kao period između 2025. i 2027. Planira se lansiranje potpuno električnih vozila u punom obimu između 2028. i 2030. godine, saopštila je kompanija.

(Telegraf.rs/Autoblog)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA