
Novinari dovezli olimpijce do Divčibara s pola gasa! Prva vožnja, nova Corolla Cross: Hibridi troše ko upaljač
Želeći da naglasi prednosti hibridne tehnologije, a pre svega efikasnost i ekonomičnost obnovljene game Corolla Cross, Toyota Srbija je, u saradnji s Olimpijskim komitetom Srbije organizovala “Olimpijski eko reli” od Beograda do Ražane, rodnog mesta generala Svetomira Đukića osnivača OKS. Iako reli ima prizvuk takmičenja u brzini, ovoga puta zadatak je nije bio pun gas, već potpuno suprotan. Ovo je bilo takmičenje u štedljivosti, a pobeda je bila rezervisana za posadu koja zabeleži najnižu potrošnju na putnom računaru.
Put je vodio preko Divčibara, kako bi se istakao SUV karakter Toyotinog noviteta a takmičarske posade imale su po četiri člana (po tri novinara i olimpijac) da bi se u realnim uslovima na putu demonstrirala porodična orjentacija nove Corolle Cross. Vožnja na "iglama", sa svim što specijalizovani novinari znaju o taktici uštede gorica. Put se zato odužio, ali su pobednike sačekale vredne nagrade.

Specijalizovanim novinarima su u borbi za nagrade namenjene najštedljivijim “kvartetima” aktivno pomagali olimpijci: Andrea Stojadinov (džudo), Aleksandra Perišić (tekvondo), Justin Cvetkov (plivanje), Strahinja Dragosavljević (kajak) i Nevena Ignjatović (alpsko skijanje).
Pobednička posada zabeležila je prosečnu potrošnju benzina od samo 4,3 litra na 100 kilometara pređenog puta, a činili su je: Miljan Terzić (Auto bild), Aleksandar Uglješić (D motion), Predrag Milinković (RTS) i olimpijac Justin Cvetkov. Rezultat vredan svake pohvale, imajući u vidu zahtevan itinerer, uspon na Divčibare i opterećenost takmičarskih vozila.


Svečana dodela nagrada i druženje nakon ovog zanimljivog takmičenja organizovano je u etno selu “Gostoljublje”, nedaleko od Ražane i Crkve Uspenja Presvete Bogorodice u čijoj porti počiva general Svetomir Đukić (1882-1960), otac srpskog olimpizma.
Zvezda dana je bila nova Corolla Cross, koja objedinjuje naprednu tehnologiju, hibridnu efikasnost i moderan dizajn s autentičnim karakterom SUV vozila. Ovaj model odražava najvažnije Toyotine vrednosti zasnovane na prepoznatljivom kvalitetu, izdržljivosti i pouzdanosti (QDR), i nastavlja tradiciju Corolle kao vernog pratioca za sve životne izazove. Zanimljivo je da je Corolla Cross treći najprodavaniji automobil u svetu u 2024. godini sa 859.000 jedinica, odmah iza modela Toyota RAV4, i Tesle Y.


Svestrana Corolla Cross opravdava slavnu istoriju game Corolla a odlikuje se praktičnošću, naprednom tehnologijom - s Toyotinim hibridnim sistemom pete generacije kao ključnim elementom od lansiranja ovog modela 2022. - i najsavremenijim bezbednosnim funkcijama sistema Toyota T-Mate.
Novi stil posebno je prilagođen ukusu evropskih kupaca. Prednja maska u obliku saća ostavlja utisak prefinjenosti, ali i poboljšava protok vazduha do motora. Nova tehnologija adaptivnih dugih svetala (AHS) obezbeđuje optimalnu vidljivost, dok LED svetlosne komponente centralnog svetla i na unutrašnjem sočivu ravnomerno osvetljavaju kompletnu površinu stvarajući upečatljiv, visokokvalitetan izgled. Redizajnirane zadnje svetlosne grupe imaju formu peraja koja doprinose stabilnosti i kontroli vozila zahvaljujući poboljšanim aerodinamičkim karakteristikama. Reljefni logo Corolla Cross na zadnjem delu vozila naglašava jedinstven, prepoznatljiv karakter, dok moćni aluminijumski naplaci od 18 inča zrače snažnijim stavom.
Unutar prostrane kabine, moderan, osvežen dizajn podrazumeva novu ručicu menjača i veću centralnu konzolu, što donosi praktična unapređenja poput dodatnog prostora za odlaganje pametnih telefona, klizne kutije za stvari i izmenjen dizajn držača za čaše. Najnovija tehnologija bežičnog punjenja ugrađena je kao standardni deo opreme. Android povezivanje i brzina punjenja su znatno poboljšani (1,5 puta brži), tako da je sada na istom nivou kao Apple CarPlay.
Toyota Smart Connect multimedijalni i infotejnment paket s ekranom osetljivim na dodir, visoke rezolucije i dijagonale 10,5 inča, uključen je kao standard, dok je potpuno digitalna instrument tabla od 12,3 inča standardna u svim paketima opreme na većini evropskih tržišta. Unapređeno ambijentalno osvetljenje, uz grejanje upravljača i sedišta nudi se u višim paketima opreme.
Putnici mogu da uživaju u udobnijoj i mirnijoj vožnji zahvaljujući poboljšanjima koja se ogledaju u tri različita aspekta. Tiša kabina dobijena je zahvaljujući upotrebi materijala s visokim nivoom prigušivanja na spoju krova, što smanjuje buku od kiše i s puta, dok dodatni materijal u zadnjem delu vozila smanjuje buku i vibracije kojima su izloženi putnici smešteni u zadnjem delu kabine. U višim paketima opreme, novi, troslojni unutrašnji izolator smanjuje buku motora.

Corolla Cross se nudi u hibridnim verzijama od 1.8 i dva litra radnje zapremine, pružajući time svestranost i efikasnost hibridnog pogona i izbor željenog nivoa performansi, nudeći praktičan put ka elektrifikaciji koja dopunjuje Toyotin višestruki pristup (Multipath) za rešenje ugljenične neutralnosti.
Verziju 1.8 Hybrid pokreće hibridni sistem maksimalne snage 104 kW (140 KS) i ona je dostupna samo u veziji na prednji pogon. Corolla Cross 2.0, maksimalne snage 131 kW (178 KS) može da se naruči i s inteligentnim pogonom na sva četiri točka (AWD-i). Prosečna potrošnja benzina bazne varijante 1.8 Hybrid je 4,9 l/100 km, 2.0 Hybrid 5,0 l/100 km a 2.0 Hybrid AWD-i 5,3 l/100 km.
U verziji s inteligentnim pogonom na sva četiri točka (AWD-i), najnovija Corolla Cross prva uvodi potpuno nov režim za vožnju po snegu (Snow Extra), koji poboljšava stabilnost i kontrolu na putevima prekrivenim snegom. Usklađen sa SUV karakterom Corolle Cross, režim Snow Extra održava vozilo na pravcu tokom ubrzanja, usporavanja, kočenja, skretanja i promene trake koristeći zadnji motor kako bi se sprečilo proklizavanje točkova i očuvalo prianjanje, pružajući tako vozaču intuitivnu kontrolu, čak i u surovim zimskim uslovima.
Kao još jedna prekretnica, za novu Corolla Cross po prvi put se u ponudu uvodi GR SPORT nivo opreme, pružajući agilnije, brže i zabavnije iskustvo u vožnji, kao i prepoznatljive vizuelne detalje. Potpuno mašinski obrađeni, crni aluminijumski naplaci od 19 inča, poseban dizajn prednje maske i sjajno crni Toyota logotip stvaraju smeo spoljašnji izgled, dostupan u ekskluzivnoj dvobojnoj kombinaciji boja pod imenom Storm Grey. U kabini, GR logotipi i privlačni crveni štepovi na sedištima od alkantare upotpunjuju dinamičan, sportski osećaj.
Sistem oslanjanja je dodatno podešen i spušten za 10 mm u verziji s GR SPORT nivoom opreme, dok podešavanje servo upravljača i ručice menjača garantuju zanimljiv i uzbudljiv doživljaj. Jedinstveni Sport režim – primenjen po prvi put – omogućava brži odziv prilikom ubrzanja povećanjem broja obrtaja motora u praznom hodu, dok je usporavanje takođe poboljšano. Kada vozač otpusti papučicu gasa, Sport režim automatski kontroliše usporavanje kako bi se postigao sportski osećaj kočenja. Za još veću stabilnost i kontrolu u zimskim uslovima, za GR SPORT verziju je takođe predviđen Snow Extra režim.

Uz paket Toyota T-Mate, koji je standardni deo opreme i omogućava ažuriranja preko interneta, postignut je još veći nivo bezbednosti i praktičnosti. Reč je o trećoj generaciji Toyotinog bezbednosnog sistema (Toyota Safety Sense) s dodatnim naprednim sistemima za pomoć u vožnji i pri parkiranju.
Nova Corolla Cross stigla je u Toyotine prodajne salone u Srbiji tokom septembra a početna cena je 33.490 EUR (1.8 Hybrid Luna) s uračunatim kompletom zimskih točkova i POLA-POLA finansiranjem bez kamate.
(Telegraf.rs)
Video: Ovaj auto se sam vozi a uspostavlja i emocionalnu vezu sa vozačem
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.