Uz pomoću ovog trika ćete drastično povećati produktivnost i motivaciju!

Kada dekorišete radni prostor, zapitajte se kako će boje delovati na vas jer je to veoma važan faktor. Kada je u pitanju brendiranje, fizički i emotivni odgovori nisu dovoljni. Podesnost je takođe važna

  • 0

Sigurno ste se nekada osetili prijatno u ambijentu nekog kafića ili nečije dnevne sobe. A, s druge strane, bili ste i na mnogim mestima koja vas iz neobjašnjivih razloga ispunjavaju nemirom. Da li ste se ikada zapitali odakle potiču ta osećanja? Jedan od razloga su svakako boje. Njihov uticaj se ne može zanemariti.

Mnoge kompanije godinama koriste hromologiju, psihologiju boja, kako bi poboljšali raspoloženje i reakcije svojih mušterija i radnika, olakšavajući na taj način ostvarenje svojih poslovnih ciljeva. Zavisno od vrste posla, različite boje mogu da pomognu u različitim situacijama. Odabir prave boje može da poveća produktivnost radnika, ali i da inspiriše mušterije.

Studija „Uticaj boja na marketing“ pokazala je da 90 odsto predrasuda o proizvodu zavisi od boja logoa kompanije ili boje ambalaže.

Kako da odlučite koja je boja najbolja za vaš posao? Evo šta koja boja može da izazove i kako to da iskoristite.

Crvena

Foto: flickr/Leslie Duss/Parvin/Anais Gómez-C Foto: flickr/Leslie Duss/Parvin/Anais Gómez-C

Crvena boja je ona koja privlači svačiju pažnju. Upravo zato se crvena koristi za svetlo na semaforu i stop znakove. Ne samo što je upadljiva, već ima i fizički uticaj na telo: ona povećava puls i krvni pritisak, izazivajući iluziju da vreme prolazi brže. Crvena boja takođe povećava apetit i oživljava metabolizam.

Nekoliko praktičnih primena:

Ukoliko postoji dobar razlog za brži puls vaših zaposlenih, crvena boja će povećati njihovu produktivnost.

Kada želite da stavite neku poruku u prvi plan, iskoristite crvenu boju kako bi posmatrači prvo uočili tu poruku.

Ako se bavite poslom koji uključuje hranu, dekorisanjem trpezarije u crveno ćete definitivno povećati prodaju.

Plava

Foto-ilustracija; FreeDigitalPhotos/sippakorn Foto-ilustracija; FreeDigitalPhotos/sippakorn

Plava boja stimuliše um. Jaka plava boja pročišćava misli, dok slaba povećava koncentraciju i ima umirujuće dejstvo. Naučno je otkriveno da ovaj efekat smirivanja nastaje zbog stimulisanja prirodnih receptora za umirenje u mozgu.

Studije su pokazale da plave sobe poboljšavaju sposobnost učenja kod učenika i povećavaju produktivnost kod radnika. Plava boja, za razliku od crvene, usporava puls i smanjuje apetit, a povezana je i sa osećajem poverenja i pouzdanosti.

Za i protiv:

Okrečite kancelarije u plavu boju ukoliko želite da povećate koncentraciju i produktivnost vaših zaposlenih.

Ako se bavite prodajom hrane, plava ne bi trebalo da bude vaš izbor ni u kom slučaju.

Žuta

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

 

Žuta je boja koja se najviše približava emocijama i često se povezuje sa optimizmom, poverenjem, zabavom i srećom. Međutim, upotreba pogrešne nijanse žute može da izazove nervozu. Studije su pokazale da učenici ostvaruju 10-15 odsto bolje rezultate na testovima kada ih rešavaju u žutim sobama, ali i da bebe plaču više i duže u prostorijama okrečenim u ovu boju.

Za i protiv:

Prava nijansa žute boje može da poboljša kreativnost i može da bude odličan izbor za kreativne poslove, kao što je npr. grafički dizajn.

Takođe, žuta boja može da izazove osećaj sreće i radosti kod vaših mušterija.

S druge strane, ukoliko imate malu decu, možda je bolje da se odlučite za neku drugu boju.

Zelena

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Zelena boja je povezana sa prirodom i životom. Jedna studija je pokazala da 95 odsto studenata na univerzitetima povezuje zelenu boju sa pozitivnim emocijama, pa se ona često koristi u obrazovnim ustanovama upravo zbog svog umirujućeg efekta.

Tamnije nijanse zelene se obično povezuju sa bogatstvom i novcem. Međutim, pogrešna nijansa može da izazove razboljevanje i usporenost.

Za i protiv:

Ukoliko su vaši zaposleni često nervozni, dekorisanje zelenom bojom bi moglo da pomogne da se osećaju bolje.

Zelena boja je odličan odabir za brendiranje kompanije koja je ekološki svesna.

Koja god da je boja u pitanju, intenzitet je ono što ima najvećeg efekta i izaziva najjači odgovor. Da bi se postigao pun efekat, treba koristiti svetle boje, jer one deluju stimulišuće. Blaže boje imaju umirujući efekat i na um i na telo.

Kada dekorišete radni prostor, zapitajte se kako će boje delovati na vas jer je to veoma važan faktor. Kada je u pitanju brendiranje, fizički i emotivni odgovori nisu dovoljni. Podesnost je takođe važna.

Da li smo vas inspirisali da redekorišete svoje radno mesto? Možda smo vam dali ideju da pokrenete nov posao koristeći ove veoma praktične savete? Ako ste dizajner, onda i sami dobro znate koliko su boje važne, ali čime god da se bavite ova saznanja će vam koristiti. Jedno je sigurno, boje više nećete gledati istim očima niti uzimati zdravo za gotovo.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA