Kreirajte uspešan korporativni video uz ove savete

Kompanija Forester, koja se bavi istraživanjima na raznim poljima poslovanja, obaveštava da veb-stranice koje sadrže video imaju čak 50 posto više pregleda od tekstualnih stranica

  • 0

Iako je postojala sumnja da je video-marketing na internetu samo još jedan prolazni trend, 2015. godina pokazuje da nije tako. Ovaj trend ne samo da ne prolazi, već postaje sve moćniji alat marketinga.

Mnoga najnovija istraživanja dokazuju da je upravo video-sadržaj ono što omogućava uspeh brojnim veb-stranicama. Primera radi, kompanija Forester, koja se bavi istraživanjima na raznim poljima poslovanja, obaveštava da veb-stranice koje sadrže video imaju čak 50 posto više pregleda  od tekstualnih stranica. Njihovo istraživanje pokazuje i da se video-sadržaji nalaze na drugom mestu korišćenja, odmah ispod rubrike „O nama / Pozovite nas“, a daleko ispred tekstualnih sadržaja, studija, statističkih podataka i sličnog.

To nas dovodi do zaključka da su se navike promenile. Ljudi danas jednostavno ne vole više da čitaju duga objašnjenja, već za vreme kratkog video-spota primaju sve informacije koje ih tog trenutka zanimaju. Zbog toga su video-animacije postale popularan način objašnjavanja, pogotovo u poslovanju između kompanija, tzv. B2B poslovanju (business to business), ali video-sadržaj uzima primat i u celokupnom digitalnom marketingu.

Još jedna povoljnost animacije jeste to što vam više ne treba studio ili mnogo tehnologije da biste vrlo uspešno kreirali. Današnja tehnologija omogućava svakom da, uz malo znanja i veština, stvara uspešne i zanimljive animirane video-sadržaje.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Pred vama je nekoliko saveta kako da uspešno kreirate video-animacije koje će poželeti svaka kompanija.

1. Animacija je svet mogućnosti – budite maštoviti

Jedna od prednosti korišćenja video-animacija u odnosu na video-snimke sa živim akterima jeste upravo mogućnost stvaranja čitavog novog sveta. U animaciji možete da kreirate neverovatne scene, a da se i dalje uklapate i u skromniji budžet koje kompanija izdvoji za korporativni ili reklamni video-spot.

Kreatori animacije često prave grešku misleći da animacija treba da bude organizovana tako što narator saopštava gledaocima podatke o kompaniji koristeći slikovit animirani prikaz u skladu sa njenom delatnošću. Isti efekat može se postići i skromnim videom uz jednog glumca i malo fotografija. Animacija treba da prevazilazi okvire tako jednostavne stvarnosti. Poigravajte se sa simbolima, prelazima, metaforama, stvorite sve ono što ne biste mogli da snimite kada biste uzeli kameru i izašli u realan svet.

No, nemojte se previše zaigrati. Važno je da ne zaboravite da je poruka i dalje najvažnija i da cela animacija treba da bude u skladu sa njom. Najzad, dodajte malo humora i neobičnih situacija. To će privući pažnju, zabaviti gledaoce i omogućiti im da se lakše povežu sa sadržajem.

Foto: Flickr/ iLikeSpoons Foto: Flickr/ iLikeSpoons

2. Osmislite koncept

Pre nego što se upustite u izradu animacija, potrebno je da napravite jasan koncept, sled dešavanja i promena. Pre svega važno je da znate ko vam je ciljna grupa, to jest kome je namenjen video koji pravite. Druga bitna i podjednako važna stvar jeste poruka – koje informacije treba da prenese, to jest o čemu je video koji pravite. Zato je uvek dobro da u kompaniji za koju radite animaciju pokušate u razgovoru o projektu da saznate potrebne informacije. Izdvojite ključne reči i emocije. Tako ćete lakše kreirati slike koje će gledaocima prenositi jasnu poruku i u njima izazivati odgovarajuća osećanja.

3. Izbegavajte previše teksta

Pokušajte da izbegnete bukvalno prenošenje informacija. Animirane slike treba da govore više od reči. Animacija ne treba da izgleda kao Power point prezentacija. Izbegavajte ubacivanje pasusa teksta, čak i ako ste planirali da animirate reči i slova na atraktivan nalin. Pokreti i animacije su ono što privlači pažnju gledalaca. U ljudskoj prirodi je da obraća pažnju na pokret – u pitanju je jednostavna organska reakcija. Opažajući pokrete i zvukove ljudi su naučili da prepoznaju opasnost, ali i brojne druge pojave u prirodi. Ta reakcija na pokret jeste nešto što je deo naše prirode. Zato iskoristite to znanje i pokušajte da privučete pažnju gledalaca kroz kombinaciju pokretnih slika i zvuka. Tekst koristite samo kako biste naglasili ključne reči.

Foto: sxc.hu/CELALTEBER Foto: sxc.hu/CELALTEBER

4. Testirajte, čak i pre nego što počnete

Jednom završenu animaciju nije lako promeniti. Zato je važno da pre nego što počnete rad pripremite ono što vam može olakšati put do uspešno završenog video-sadržaja. Osim koncepta i scenarija, tu spada i vizuelni koncept koji uključuje razne aspekte – poput odabira boja, stila, prelaza... Razmišljajte o zvučnoj komponenti, muzici (pazite na autorska prava!) i o pratećim zvukovima. Takođe je dobro da izvršite neku vrstu probe vašeg koncepta. Razgovarajte sa marketinškim timom kompanije, pokažite im koncept i saslušajte njihove ideje. Mnogo je lakše da promene utvrdite na osnovu koncepta nego da promenite gotov video.

5. Animacija nema ograničenja, ali ima budžet

Jedna od prednosti animiranih video-sadržaja jeste upravo i to što su često isplativiji od ostalih oblika video-oglašavanja. Umesto da unajmljuju celu filmsku ekipu i glumce, kompanije će radije poslovati sa jednim animatorom koji će biti u stanju da sam završi posao. Ovo je prilika koju treba da iskoristite, ali ne i da zloupotrebite. Ako poželite da u videu imate  3D animacije koje podsećaju na „Šreka“ ili na „Avatar“, razmislite još jednom. Takva ekstravagancija će vas skupo koštati. Pokušajte da razmišljate u okvirima budžeta koji vam je dat. Poruka koju treba da prenesete je najvažnija. Impresivne slike i animacije treba da budu u njenoj službi.

Ako želite da steknete veštine i savladate kreiranje video-animacija, koje vam, pored uživanja, u poslu mogu doneti i dobru zaradu, više o obrazovnim programima u ovoj oblasti možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA