Ovo su znakovi da je vaš sajt NEUPOTREBLJIV!

Istraživanja stručnjaka pokazala su da prosečan posetilac potroši samo jedan minut u potrazi za traženim informacijama. Ukoliko je korisniku potrebno više vremena od toga da ih pronađe, napustiće vašu veb-stranu i najverovatnije otići kod vaše konkurencije

  • 0

Upotrebljivost veb-stranica zasniva se na mnogim činiocima koji olakšavaju posetiocima da ostvare svoj cilj, to jest nameru zbog koje su uopšte posetili vašu veb-stranicu. Primera radi, ako posetilac želi da pronađe informacije o korisničkom servisu, dobra i efikasna veb-stranica će mu to omogućiti u što manje koraka.

Istraživanja stručnjaka iz Majkrosofta pokazala su da prosečan posetilac potroši samo oko jednog minuta u potrazi za traženim informacijama. Ukoliko je korisniku potrebno više vremena od toga da ih pronađe, napustiće vašu veb-stranu i najverovatnije otići kod vaše konkurencije.

Kao što analizirate razne elemente funkcionalnosti, tako postoje jednostavni pokazatelji koji će vam omogućiti proveru toga da li vaše veb-stranice pružaju maksimalnu upotrebljivost. Ako želite uspešno da upravljate onlajn komunikacijom i oglašavanjem, važno je da obratite pažnju na nekoliko detalja koji će vam pomoći da podstaknete posetioce da provode više vremena na vašoj veb-strani, a samim tim da ostvarite i veću prodaju vaših proizvoda i usluga.

Foto: Profimedia/Fancy Foto: Profimedia/Fancy

Pred vama je pet ključnih znakova da vaše veb-stranice ne funkcionišu kako treba:

1. Loš prvi utisak

Iz očiglednih razloga, jedan od najkritičnijih aspekata upotrebljivosti veb-stranice jeste brzina kojom se ona učitava, kao i struktura naslovne stranice.

Pozadinska boja trebalo bi da bude prigušena, blaga i prijatna za gledanje. A to znači da ne sme da umara i odvlači pažnju posetioca. Boja teksta treba dobro da se uklopi sa pozadinom kako bi tekst bio lako čitljiv.

Animacije koristite samo kad je to zaista neophodno. Ma koliko zanimljivo delovale, mogu lako da odvuku pažnju posetioca. Mnoge veb-stranice na naslovnim stranama imaju uvodne animacije. Ako im je potrebno nekoliko sekundi da se učitaju ili traju nekoliko sekundi, onda bi trebalo nešto da promenite. Skratite ih ili još bolje – potpuno ih uklonite.

Foto: Flickr/ illustir Foto: Flickr/ illustir

2. Loše strukturisani linkovi

Ako na vašim stranicama imate povezivanja (linkove), koji vode na druge veb-stranice, potrebno je da barem jednom nedeljno proverite da li su te veze još funkcionalne. Ne morate to da radite ručno, jer postoji mnogo alata koji funkcionišu podjednako efikasno za sve operativne sisteme (Windows, Linux, OSX). Veze koje vode u nepostojeći deo interneta lako mogu da naruše poverenje vaših klijenata. Uz to, postoji velika šansa da se više neće vratiti na vašu stranicu.

3. Previše teksta na veb-stranicama

Pogledajte malo svoje veb-stranice i proverite da li vaše rečenice iskazuju suštinu. Ako želite da zadržite svoje posetioce duže od 60 sekundi, ponudite im sažete i lako čitljive informacije. Preduge rečenice, koje sadrže više od nekoliko redova, zbuniće čitaoce i suština će im lako izmaći.

Takođe, pokušajte da ne zbunjujete posetioce pogrešnim formatiranjem teksta. Tako, na primer, podvučen tekst na internetu podrazumeva da se radi o linku. Koristite podebljana „bold“slova i kuziv, to jest, „italik“ za naglašavanje, a tehniku podvlačenja teksta samo kad se radi o linku.

Foto: Flickr/ kirainet Foto: Flickr/ kirainet

Povedite računa o tome da sadržaj koji želite da naglasite uvek bude u gornjem levom uglu veb-stranice. Kada sadržaj smestite tu, lakše ćete privući pažnju posetilaca. Razlog je jednostavan – posetioci uvek počinju da pregledaju stranice iz gornjeg levog ugla, što je zapravo ekvivalent smeru čitanja na koji smo navikli. Samim tim ćete mu  lakše i preneti informaciju koju želite.

4. Nedostatak doslednosti

Ako boje, fontovi, slike i informacije nisu dosledno predstavljeni kroz celu veb-stranicu, korisnici mogu čak da pomisle da su nekako prešli na drugu veb-stranicu. Dobar i lako prepoznatljiv dizajn od izuzetne je važnosti.

Jedan od često zanemarenih osnova doslednosti jeste i način na koji predstavljate informacije. Ako koristite skraćenice, koristite ih uvek, na celoj veb-stranici. Takođe je vrlo važno da  format vaših podataka za kontakt uvek bude isti, kao i prikaz artikala u veb-prodavnici, bez obzira na kategoriju. Različiti formati zbunjuju posetioce.

Foto: Profimedia/Panthermedia Foto: Profimedia/Panthermedia

5. Komplikovana navigacija

Vaša veb-stranica bi trebalo da bude pregledna, tako da posetilac može da dođe do bilo kog njenog dela u tri klika. Zato je važno da odmah na početku to objasnite veb-dizajnerima i ljudima koji su uključeni u izradu vaše veb-stranice. Planiranje sadržaja i izgleda veb-stranice treba da bude u fokusu, kao i bilo koji drugi deo vašeg poslovanja. Nijedan marketinški plan vam neće pomoći ako vaša veb-stranica, kao jedno od najvažnijih polja za komunikaciju sa potrošačima, ne funkcioniše kako treba.

Svi linkovi, to jest veze na vašim veb-stranicama treba da se pronalaze lako. Opisi linkova treba da budu jednostavni i da imaju smisla. Uvek koristite uobičajene izraze poput „kontakt” ili “o nama”, tako da posetioci mogu lako da pronađu informacije koje traže. Nema potrebe da ih zbunjujete smišljajući potpuno nove nazive, ma koliko vam to delovalo kao siguran put da se izdvojite iz mora istih ponuda i da im privučete pažnju. U određenim aspektima, poput ovih, treba se držati jednostavnih i proverenih šablona. Usredsređivanjem na upotrebljivost veb-stranica lakše ćete održati  veliki broj poseta, privući nove posetioce  i, na kraju, povećati prihode. Tajne kvalitetnog veb-dizajna možete otkriti ovde.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

U današnje vreme komunikacija sa potrošačima, poslovanje i oglašavanje sve se više prebacuju na digitalne medije. Zbog toga je kompanijama veoma važno da na pravi način upravljaju onlajn komunikacijom i oglašavanjem. Ako želite da se uspešno bavite digitalnim medijima, važno je da poznajete tehnike i veštine koje će vam omogućiti da uspešno vodite marketing, komunikaciju sa medijima i oglašavanje. Više o edukativnim programima iz ovog domena možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA