• 0

Poslušajte savete Kevina Spejsija ako želite da se uspešno bavite marketingom

Na jednoj od najpoznatijih svetskih konferencija posvećenoj marketingu sadržaja, Kontent marketing vorld, Kevin Spejsi je davao savete stručnoj publici o tome kako da uspešnije obavljaju posao u marketingu

  • 0

Sve one koji su gledali TV seriju „Kuća od karata“, u produkciji mreže Netfliks, s Kevinom Spejsijem u glavnoj ulozi, možda i ne čudi činjenica da je upravo Spejsi bio glavni govornik na jednoj od najpoznatijih svetskih konferencija posvećenoj marketingu sadržaja - Kontent marketing vorld.  Na ovoj konferenciji, Spejsi je davao savete stručnoj publici o tome kako da uspešnije obavljaju posao u marketingu.

Za one koji nisu upoznati sa serijom treba napomenuti da Spejsi u njoj igra političara, predsednika Amerike, a veliki deo jedne sezone serije posvećen je njegovoj političkoj kampanji. Komunikacija s publikom, marketinške strategije, umreženost i povezanost samo su neke od stvari s kojima se Spejsi vrlo dobro upoznao pripremajući se za ovu ulogu, pa ne čudi što ga je publika slušala s oduševljenjem. Osim toga, Spejsi je i producent ove televizijske serije, što znači da je i sâm prošao kroz proces plasiranja i kreiranja dobre priče kako za seriju, tako i u njenoj marketinškoj kampanji.

Spejsijeva ključna poruka tokom izlaganja ukazuje na jednostavnu istinu da svi koji se bave marketingom i komunikacijama moraju da počnu da pričaju bolje priče. Bez obzira na to da li kreirate priču o događaju koji organizujete ili marketinšku kampanju, treba da ispričate priču, i to ne bilo kakvu, nego onu nakon koje će publika ustati, oduševljeno aplaudirati i podeliti vašu priču sa svima koje znaju.

Zvuči jednostavno, međutim, kreiranje takve priče je vrlo kompleksna stvar. Dobra vesti je da vam za korporativnu priču ne treba uvek ogroman budžet, ne trebaju vam poznate ličnosti i naporan rad u studiju. Potrebni su „samo“ dobra ideja, mašta i kreativnost. Ali i dosta planiranja, ispitivanja i analiza, koji će vam pomoći da na najbolji način tu priču sprovedete do željenih klijenata i potrošača. Ukoliko sve uradite kako treba, nemoguće je da ne doživite uspeh, odnosno da ljudi ne pronađu put do vrata vaše firme. Spejsi je u svom izlaganju podelio s publikom tri najbitnija elementa odlične priče.

Foto: AP/Tanjug

Foto: AP/Tanjug

Vaši potrošači su željni dobre priče

Od mnogih marketinških stručnjaka danas možete čuti da je sadržaj kralj. Najčešće to i jeste istina. Čak i najveće korporacije su svesne toga da bez dobro ispričane priče nije moguće voditi ne samo uspešnu marketinšku kampanju, nego i sveobuhvatno poslovanje. Potrošači žele da saznaju priču koja stoji iza svakog brenda, a ta priča im omogućuje da se lakše povežu s njim.

Srećom, dobra priča danas postaje pravilo, a ne izuzetak i gotovo svaka kompanija se trudi da je osmisli. No, to nije uvek lak zadatak. Ako želite uspešno da vodite marketing preko digitalnih medija, bitno je da svojim potrošačima, osim dobre priče, omogućite i da se uključe u nju na inovativne načine.

Sadržaj je i dalje najvažniji

Neki marketinški menadžeri ponekad omalovažavaju sadržaj do te mere da ga svedu na samo 140 znakova jednog tvita. Spejsi navodi da je za neke od najboljih priča na svetu bilo potrebno više godina da bi se oformile u punoj snazi. Kao i filmska i televizijska priča, tako i korporativna priča mora da se planira detaljno, na duže vreme. Ne može se ispričati u jednom blogu, kroz jedan video-spot ili nekoliko tvitova.

- Mislite da bi ‘Kuća od karata’ bila tako zanimljiva da je svedena na priču koja može da se ispriča u jednoj epizodi? - pitao je Spejsi publiku. U marketingu, kreiranje i planiranje sadržaja za duže vreme je jednako neophodno kao i kad se radi o TV seriji. Doslednost u korporativnoj priči uvek je bila, i još jeste – najbolji način za izgradnju trajnog odnosa s klijentima i potrošačima. Kako bi se u tome uspelo, potrebno je detaljno osmisliti strategiju, planirati unapred i razmišljati o marketingu na mnogo duže staze nego što traje jedna kampanja.

Foto: Tanjug/AP

Foto: Tanjug/AP

Koristite podatke o ponašanju potrošača kako biste planirali strategiju i sadržaj

Netfliks je odlučio da finansira „Kuću od karata“ (nakon što je gotovo svaki drugi kanal to odbio), jer su podaci pokazali da je njihova publika želela da gleda ovu vrstu sadržaja. Iako mnoge kompanije možda nemaju toliko detaljne uvide u ponašanje potrošača kao Netfliks, zasigurno svaka od njih ima mnoštvo podataka i analiza koje im u tome mogu pomoći. Ma koliko da je mala kompanija, ona mora da poseduje makar neki uvid u stanje na tržištu i ponašanju svoje ciljne grupe.

Koji blogovi i tekstovi su najbolje ispunili marketinške ciljeve? Šta se postiglo video-zapisima koje ste stvorili? Da li su vam pomogli da klijente i potrošače sprovedete kroz priču o brendu? Podaci postoje – vi samo treba da ih pronađete, sakupite i iskoristite ih za stvaranje priče koja će još više doprineti pozicioniranju vaše kompanije na tržištu.

Kako Spejsi ističe, osim dobre priče, danas je vrlo važno i dobro planirati. Zato su eksperti za planiranje u marketingu sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru marketinškog planera za internet, više o tome možete saznati na ovoj obuci za profesionalce.

(Telegraf.rs)

Komentari

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima