#IZAZOV2017: Koji trendovi će obeležiti 2017. godinu?

Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećem regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2017, koji je održan 1. i 2. marta u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža

Izazov
Foto: Promo

Content marketing (28 odsto), online marketing i personalizacija sadržaja (po 25 odsto), kao i integrisana komunikacija i mobilni marketing (po 24 odsto), ključni su trendovi koji će obeležiti 2017. godinu, rezultat je najnovijeg istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom MASMI Beograd.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 206 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećem regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2017, koji je održan 1. i 2. marta u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža.

Ispitanici su naveli i da su najveći izazovi sa kojima će se struka susresti u 2017. godini smanjeni budžeti (39 odsto), nestručan kadar (31 odsto), content marketing (29 odsto), ali i personalizacija sadržaja (26 odsto). Sa ovakvim izazovima spremno je da se suoči čak 76 odsto ispitanika.

- Rezultati istraživanja koje smo sproveli sa istraživačkom agencijom MASMI Beograd nisu neočekivani. O navedenim trendovima već dugo se priča i sve to je samo posledica digitalizacije komunikacija, odnosno dominacije digitalnih kanala komunikacije. Ipak, zanimljivo je da se content marketing ove godine ne nalazi u kategoriji trendova, ali i dalje predstavlja izazov za marketing i komunikacijske stručnjake - istakla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i urednica portala Marketing mreža.

Jovana Tufegdžić, External Communication Executive u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, rekla je tokom panela na temu "Bio jednom jedan trend, kakav trend, strašan trend…" da je oblast komunikacija u proteklih nekoliko godina doživela značajne promene, uslovljene, pre svega, novim tehnologijama koje su omogućile potrošačima da postanu  komunikatori.

Foto: Promo

Foto: Promo

- Danas potrošač ima aktivni ulogu i putem društvenih mreža ima priliku da sa javnošću podeli svoje mišljenje o uslugama, proizvodima i drustvenim pojavama uopšteno. To je u velikoj meri oblikovalo razvoj komunikacija te verujem da ćemo i u narednim godinama pažljivo pratiti potrebe medija, potrošača, ali i ostalih zainteresovanih javnosti -  zaključila je Tufegdžić.

Jovana Milićević, Corporate Communications Expert u kompaniji Vip Mobile, navela je da ono što se godinama pominjalo kao izazov - integrisani pristup komunikaciji, sada je stvarnost i samo je pitanje koliko ga dosledno primenjujemo. "Međutim, iako smo iz teorije i iz prakse  shvatili da je integrisani pristup jedini delotvoran, to ne znači da smo savladili sve njegove izazove. Jedan od izazova je i da razumemo da kampanje koje su nama važne, koje su ključne u našim godišnjim komunikacionim strategijama, neće nužno imati i najveći odjek, naročito na novim komunikacionim kanalima, kao što su društvene mreže. Ljudi i iskustva moraju da budu fokus naše komunikacije i naš glavni izazov je kako da postanemo njihov deo" , dodala je Milićević.

- Razvoj i masovna dostupnost visoke tehnologije menjaju nas u svakom segmentu života, pa tako i ulozi potrošača. Da bismo kao industrija bili spremni da odgovorimo na potrebe stasavajuće milenijals i odrastajuće Gen-Z populacije, moramo da razumemo i prethodne i trenutne obrasce njihovog ponašanja - rekao je Nikola Parun, PR, Digital & Media menadžer u agenciji OvationBBDO.

Svi učesnici panela složili su se da je novo, digitalno doba, učinilo svet komunikacija brzim i dinamičnijim i stvorilo je potpuno nove alate koji zahtevaju reakciju u realnom vremenu, kao i da sve to govori da je za uspešno plasiranje poruka neophodno praćenje trendova i predstavlja nejveći izazov struke u narednom periodu.

Pored teme o trendovima, na forumu IZAZOV 2017, govorilo se o stanju na medijskom i marketinškom tržištu zemalja u regionu, u kojoj meri smo spremni da izvozimo kreativne ideje, na koji način će se struka transformisati u narednih nekoliko godina, ali i kako izgraditi poverenje između klijenta i agencije.

Foto: Promo

Foto: Promo

Agencija Drive, koja posluje u okviru I&F McCann Grupe, organizovala je panel na temu "365/24/7 sadržaj", a na kome je, između ostalog, bilo reči šta razlikuje content kampanju u odnosu na kreiranje 365/24/7 sadržaja za brend, koja je uloga influensera u današnjim digitalnim strategijama i ko su današnji kreatori sadržaja.

Poseban segment foruma IZAZOV 2017 bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Tokom trajanja foruma, svoje studije slučaja agencijama predstavile su i kompanije: Mercator S (IDEA), Vip Mobile, Eurobank, Carnex, IKEA Srbija, AVON, Sberbank, Delhaize Serbia, Vojvođanska banka, Microsoft, Lufthansa Srbija i mnogi drugi.

Forum IZAZOV 2017 podržale su agencije Pioniri Communications, Ovation BBDO, Headline, MASMI Beograd, Direct Media, I&F McCann Grupa, DPC Group, Mullen Lowe&Friends, kao i kompanije Vip Mobile, Eurobank, IDEA, Ušće Shopping Center, Microsoft, Coca-Cola HBC Srbija i Atlantic Grupa – Grand kafa. Kompanija HEINEKEN Srbija ovogodišnji je prijatelj foruma.

Foto: Promo

Foto: Promo

Više informacija pronađite na sajtu: www.izazovforum.rs

(Telegraf.rs/ PR)

Tagovi: Crowne Plaza, IZAZOV 2017, Kaktus 2016, Komunikacije, Marketing, Marketing mreža, MASMI, Odnosi s Javnošću, Trendovi

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Čik mu izađite na crtu! Robot sportista ne ume da pogreši (VIDEO)

Lista od 13 stavki koja Googleu pomaže da pronađe i unapredi svoje najbolje vođe

Prvi iPhone je imao plastični ekran, a sada napokon znamo zašto je on zamenjen za staklo

Evo zašto bi trebalo da verujete aplikaciji za vreme sa najgorom prognozom

Neka ovog leta najbolji sadržaj u vaše domove donese najbolji internet

Bil Gejts otkrio najveću poslovnu grešku koju je napravio, i koja ga je koštala 400 milijardi dolara

Tvorac Androida optužen je da se bavio prostitucijom

Evo koliko bi iPhone koštao da se proizvodi u Americi, a ne u Kini - i cifra je nestvarna

Nove priče iz Applea otkrivaju prave razloge koji su oterali Džonija Ajva

Džoni Ajv je napustio Apple, a neko je upravo izračunao koliko tačno je vredeo kompaniji u dolarima

Kako bi izgledalo kada bi roboti počeli da uzvraćaju udarac ljudima? (VIDEO)

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Gužva u vazduhu

Telenor pustio u rad prvu 5G baznu stanicu

Novo istraživanje otkriva šta se desi kada neko pređe sa Windowsa na Mac

IBM: Napravili smo najmoćniji komercijalni superkompjuter

Uređaji koji vam donose osećaj sigurnosti

Comtrade treći put Microsoft Partner godine

Stvorili ste haos, a sada preuzmite odgovornost za to: Tim Kuk žestoko napao Facebook i Google

Ovaj sajt će vam reći kada dolazi sledeća sezona vaše omiljene serije na Netflixu

Korišćenje telefona menja oblik naše lobanje - a ove slike to dokazuju

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Proširena budućnost

Katastrofalne brojke pokazuju da su smartfoni zvanično uništili digitalne kamere

Microsoft je toliko podigao cenu softvera da je najveća laboratorija na svetu prestala da ga koristi

Apple ima novu sjajnu funkciju koju je čak i Google pohvalio

Google prebacuje deo proizvodnje matičnih ploča iz Kine - za svaki slučaj

Pogledajte koja društvena mreža je bila najpopularnija od 2004. godine do danas

Apple je nameštao cene tokom cele svoje istorije - zato najnovija tužba nije iznenađenje

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Digitalni ljudi

Apple je prozvan za "najgoreg lopova" jer je predstavio stalak za monitor od 999 dolara

Pogledajte šta smo najviše gledali na početku YouTubea, a šta danas (VIDEO)

Izbor korisnika: SBB vodeći telco brend

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Znanje na dohvat ruke

Prva "Twitter knjiga“ na svetu „izdata“ je u Srbiji: Ovako bi izgledali tvitovi srpskog vojnika tokom Prvog svetskog rata

iSTYLE u Delta City-ju slavi rođendan

Evo koliko bi vam vremena trebalo da pogledate sve filmove i serije na Netflixu

7 fascinantnih činjenica koje pokazuju koliko je Mark Zakerberg zaista bogat

Evo koliko će novca Google izgubiti ako prekine saradnju sa Huaweijem

"BMW" ispratio šefa "Mercedesa" u penziju šaljivim i emotivnim spotom (VIDEO)

Jednostavne opcije koje će vam uštedeti memoriju na Google Drive-u

Veselin Jevrosimović: Najmnogoljudnija nacija

Roboti sve bolje pišu vesti i smišljaju naslove: Nikad kreativniji, ali i dalje ne mogu da prestignu "konkurenciju"

Novo SBB prodajno mesto u centru Beograda

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima