Uspeh zavisi od odgovora na ovo pitanje: Kako oduševiti generaciju Z?

Generacija Z rođena je između 1990. i početka 21. veka. I svi žele da je pridobiju

  • 1

Oni su mladi, inovativni, otvoreni za nove ideje i uvek individualci. Znaju sve o poslednjim modelima telefona, verovatno su i sami napravili aplikaciju koja im je potrebna; nije im problem da daju otkaz ako im se neki drugi posao čini interesantnijim; jasno im je kako funkcionišu poslovni svet i tržište i šta mogu da (ne) očekuju.

Kako da ih privolite da se odluče baš za vaš proizvod?

Jezgrovita poruka

Istraživanje kompanije Kalčer forkast (Culture Forecast) pokazuje da pažnja pripadnika generacije Z u proseku traje osam sekundi. Kada uzmete u obzir to koliko vremena dnevno provode onlajn, taj zaključak je prilično logičan.

Ovo znači da morate da budete vrlo precizni u svakom obraćanju. Što je poruka jasnija, veće su i šanse da će je zapamtiti i povezati se s njom. Pritom, društvene mreže već dugo imaju ograničenja u broju karaktera, a generacija Z upravo tako i komunicira.

Ne zaboravite i na vizuelne sadržaje. Info-grafikoni su često odličan način da lako prenesete mnoštvo podataka i da ih svi razumeju i zapamte. Jer da biste pročitali i najkraću poruku, potrebno je vreme; sliku opažate, razumete i pamtite za jednu desetinku.

Autentičnost

Ukratko, morate da budete iskreni. Ovi mladi ljudi cene otvorenost, čak i ranjivost; s druge strane, neće se ustručavati da javno dignu glas ako određena kompanija ne čini ono što je obećala.

Generacija Z uveliko menja način poslovanja kompanija jer zahtevaju transparentnost. Tržište je danas ogromno i lako će potreban proizvod pronaći kod vaše konkurencije. I zauvek će vas zaboraviti. Zato podelite informaciju o tome kojim se društveno-korisnim radom bavite, koje ustanove podržavate, da li i kome donirate novac… Sve ovo je podjednako važno kao i kvalitet vašeg proizvoda.

Foto: Freeimages.com/lusi Foto: Freeimages.com/lusi

Uključivanje

Oni vole različitost i svi se zalažu za inkluziju svake vrste. Time su veliki izazov za oglašavanje: treba se istovremeno približiti i njima i njihovim (tradicionalnijim) roditeljima. Retuširane fotografije su nekada bile obavezni deo svake kampanje; danas se sve više izbegavaju, jer generacija Z to niti želi niti prihvata. Svi su dobrodošli, i na reklami i u stvarnom svetu.

Saradnja

Mladi danas vole da sarađuju i ukrštaju različita – čak suprotna – polja delovanja. Zato se i okupljaju kroz različite platforme i kroz vršnjačku podršku zajedno rade na projektima važnim za brojne industrije. Upravo je generacija Z zajedničkim ulaganjima i traženjem novih načina finansiranja obnovila mnoge izdavačke kuće širom sveta koje su bile pred gašenjem.

Bez obzira na to što žive onlajn, mladi danas sve više cene industrije koje su prethodne generacije zanemarivale. Pritom, iskustvo koje ovako stiču je nezamenljivo i ne može se pronaći ni u jednom drugom polju.

Svrsishodnost

Kompanija Randstad je kroz anketiranje generacije Z došla do zaključka da je za čak 87% njih vrlo važno da kompanije budu usko povezane sa zajednicom u kojoj posluju. Tako su one danas praktično primorane da preispitaju svoju misiju poslovanja i obavezno uključe društvenu odgovornost. Jer svi negde pripadaju, a taj osećaj je generaciji Z izuzetno važan.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Osnovni princip prodaje ističe da kupci proizvod biraju po prednostima u odnosu na konkurenciju, a ne po osobinama tog proizvoda. Zato je marketing danas mnogo više u stvaranju emocionalne veze, stvarnog odnosa, a mnogo manje u samoj usluzi ili konkretnom proizvodu.

Kupci se pitaju zašto bi nešto kupili, a kompanije koje mogu da odgovore na to pitanje u velikoj su prednosti. Takva svrsishodnost i jasan tok i razvoj jednog proizvoda (što uključuje i kako kompanija zajednici vraća ono što joj je uzela) jesu osobine koje generacija Z ceni.

Da, zvuči kao da su ovi mladi ljudi priličan teret za oglašavanje, ali su i odlična prilika za rast i razvoj. Oni današnje poslovanje inspirišu i svakodnevno stvaraju nove izazove. Ako zaista poznajete oglašavanje i marketing, generacija Z će učiniti da budete još bolji. I na tome treba da im budete zahvalni. Za deceniju ili dve, oni će voditi svet, a vi ćete znati šta im je potrebno.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA