2

Upotrebite ovu magičnu reč ako želite da budete uverljivi u poslu

Predstavljamo vam  jednu od njih, onu koja je dala prost recept za uspeh

Biznis, posao, dogovor, dil, rukovanje
Foto: Profimedia

Sposobnost da budete uverljivi u svojim pričama i ponudama neverovatno je vredna u današnjem poslovnom svetu. Uveravanje je presudno za uspešne poslovne pregovore, upravljanje ljudskim resursima, za podsticanje timske saradnje, a posebno je važno u svim oblicima marketinga.

Kupci su danas svakodnevno zatrpani hiljadama promotivnih poruka sa svih strana. Ulaganja u oglašavanje rastu, ali se istovremeno smanjuje poverenje u oglase. Upravo zato su svakom marketinškom menadžeru neophodne taktike uveravanja.

Čak i ako smatrate da niste posebno uverljivi, ne treba da brinete, jer možete da poboljšate svoje veštine uveravanja i ubeđivanja koristeći neke stare dobre psihološke taktike koje su se razvijale i još se razvijaju od godine do godine kroz psihološke eksperimente i naučne radove.

Predstavljamo vam  jednu od njih, onu koja je dala prost recept za uspeh.

Eksperiment „mašina za kopiranje“

Foto: Pixabay.com

Jedan takav eksperiment je 1978. godine sprovela Elen Langer, profesorka psihologije na Harvardu. Danas se taj eksperiment uobičajeno naziva eksperiment „mašina za kopiranje“.

U njemu je Langerova ispitivala i muškarce i žene, a njihov zadatak je bio da pokušaju da zaobiđu ljude koji čekaju u redu i da se probiju kroz gužvu do aparata za foto-kopiranje u kampusu koledža. Obe grupe ispitanika prilazile su do svakog od oko 60 ljudi i tražile da stanu u red ispred njih koristeći jedno od ova tri pitanja:

- Samo zahtev: „Oprostite, imam  5/20 stranica. Mogu li da upotrebim aparat za foto-kopiranje?"

-„Placebo“ informacije: „Oprostite, imam 5/20 stranica. Mogu li da upotrebim aparat za foto-kopiranje, jer moram da napravim kopije?"

-Stvarne informacije: „Oprostite, imam 5/20 stranica. Mogu li da upotrebim aparat za foto-kopiranje, jer sam u žurbi?"

A da li je učesnik koristio broj od pet ili 20 stranica zavisilo je od toga koliko je strana imala osoba kojoj su se obraćali. U nekim slučajevima, učesnici su zatražili „malu uslugu", gde su hteli da prođu preko reda, jer su imali manji broj stranica za kopiranje nego osoba koja je bila ispred njih. Tako su koristili broj od pet stranica kada bi videli da osoba ispred njih ima veliki broj stranica. U drugim slučajevima, molba je bila veća, jer su učesnici tražili da iskopiraju 20 stranica, a osoba kojoj su se obraćali imala je samo nekoliko stranica.

Rezultati studije

Foto: PIxabay

Rezultati su bili zapanjujući kada je u pitanju „mala usluga“.

-  Kada su učesnici u eksperimentu uputili molbu bez navedenog razloga (samo zahtev), 60% ljudi kojima su se učesnici obratili ispunjavalo je molbu i omogućili bi učesnicima da prođu u red ispred njih.

-  Kada su učesnici eksperimenta molili uz placebo informacije, ogroman broj ljudi, čak  93% njih, pustili su ih da stanu u red ispred njih.

-  Kada su učesnici koristili stvarne podatke, 94% ljudi ih je pustilo ispred.

Drugim rečima, jednostavno dajte razlog, da li pravi ili „placebo“, i to je dovoljno da ljudi reaguju s odobravanjem na vaš zahtev. Kada je u pitanju veći zahtev ili molba, stvari stoje malo drugačije. Samo je upotreba pravih podataka dala rezultate, ali je ipak veliki broj ljudi reagovao s odobravanjem.

Čarobna reč „jer“

Rezultati koje je istraživanje pokazalo doveli su profesorku Langer do zaključka da korišćenje reči „jer" znatno povećava šansu da ljudi odgovore potvrdno na vašu molbu ili zahtev.

Upućivanje zahteva ili molbe nakon čega sledi „jer", a onda čak i nekoliko korisnih informacija predstavljenih kao razlog, dovoljno je da osvojite pristanak i uverite ljude da urade ono što ih molite.

Foto: Profimedia, Alamy

Kako danas možete da primenite ovo istraživanje?

Ova ispitivanja i zaključke marketinški menadžeri mogu da primene u mnoštvu situacija danas. Neki od vrlo očiglednih primera su podsticanje timskog rada, upravljanje ljudima i poslovni pregovori.

Jednostavno korišćenje reči „jer" nakon što ste uputili neki zahtev ili molbu svojim zaposlenima ili saradnicima može da vas dovede do većeg uspeha u uveravanju. Ova taktika je korisna i za stručnjake u pisanju marketinških sadržaja. Primera radi, ako imate neki medicinski proizvod, možete da iskoristite studije slučaja u kojima korisnici govore o tome kako se osećaju zahvaljujući vašem proizvodu.

Njihova izjava bi mogla da bude nešto poput: „Koristim taj proizvod, jer...“

Takođe  razmislite o pozivima na akciju na web stranicama. Zašto bi se neko prijavio za vaš periodični i-mejl bilten (newsletter)? Ili zašto bi naručio neki proizvod odmah? Jer se u tom slučaju dešava – šta?

U svim ovim slučajevima treba da osmislite šta ide posle tog „jer“, odnosno šta je ta „placebo“ ili stvarna informacija koja će uveriti vaše kupce da je vaš proizvod baš za njih. Svaki put pre nego što napišete neki sadržaj, pokrenete kampanju ili postavite nešto na društvenim medijima, pobrinite se da imate to „jer“ kojim ćete uveriti svoje kupce i klijente u ono što želite i uspeh neće izostati.

Ako želite da savladate znanja za pridobijanje najvećeg broja kupaca s tržišta, ali i da naučite kako da ih zadržite, više o tome možete saznati na profesionalnoj obuci.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Tagovi: istraživanje, Karijera, marketing, Popularna psihologija, saveti, Uspeh, Zanimljivosti

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (2)
Poređaj komentare:
  • S
    Srboljub

    Ovo je učenje laganja a dolazi od Amerikanaca najvećih lažova.

  • N
    nije vazno

    To mi zovemo bezobrazluk

Zimski OPEN DAY u Code centru za IT obuke

Izaberite najbolji telefon za navigaciju uz pomoć koga ćete stići gde god zamislite

Četiri načina da iskoristite veštačku inteligenciju za kreiranje sadržaja

Interaktivne, kreativne i edukativne radionice za decu od 5 do 12 godina: Prijavite se za besplatan Porodični dan u Savremenoj

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

Zašto bi trebalo da postanete programer i kako da to postignete

Sve što bi trebalo da znate o programiranju pre nego što počnete da učite

Ovo su veštine koje morate da savladate ako želite da postanete softverski developer

Ovo je pet najboljih programskih jezika za IOT

Kakav tehnološki napredak donosi razvoj specijalizovanog hardvera za rad sa kripto valutama?

Vreme za promene? Otkrijte da li ste prerasli svoj posao

Da li znate koja je razlika između softverskog inženjera i developera?

Želite da poboljšate marketing na Instagramu? Evo kako!

Kakvi će biti izazovi bezbednost kripto valuta u 2019. posle godine rekordnih hakerskih napada?

Poklonite svom detetu najbolji novogodišnji poklon: Kembridž obrazovanje za sigurnu budućnost

ZAPOČNITE 2019. NA PRAVI NAČIN: Upišite ITAcademy po najnižoj ceni i usavršite se za najplaćenija zanimanja

8 razloga zbog kojih bi trebalo da naučite programski jezik C#

Evo šta nas sve novo očekuje u web dizajnu 2019. godine

Saveti za žene programere. Evo kako da počnete da učite zanat

ZA NJU NE POSTOJE GRANICE: Nataša Kovačević nakon dva fakulteta upisala i ITAcademy

Programer za kripto valute najtraženije zanimanje u 2018. godini

Želite da radite kao programer frilenser? Ovo su sve prednosti i mane takvog posla

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Otkrijte kako najbolji HR menadžeri motivišu svoj tim

Ovo su najvažniji pojmovi koje treba da znate ako ste novi u programiranju

Pogledajte kako PR menadžeri zaista provode svoje radne dane

SWIFT se priprema za uvođenje Fintech i blockchain tehnologija

Inovativna platforma “Adnexa” kompanije Comtrade Digital Services dobila jedno od najvećih priznanja

BESPLATNA PREDSTAVA ZA OSMAKE: Dođite na nezaboravni „Briljantin” u izvedbi savremenih gimnazijalaca

Kreativne kampanje koje će vas inspirisati za vašu prazničnu kampanju

Ako učite da programirate, ovi blogovi mogu da vam budu od pomoći

Evo koje sve nove trendove u dizajnu možemo da očekujemo u 2019.

Popularna zanimanja današnjice: Šta rade HR menadžeri?

Sve što ste oduvek hteli da znate o generaciji milenijalaca, a niste smeli da pitate

Šta donosi nova tehnološka nadogradnja Ethereuma?

ITAcademy i BusinessAcademy organizuju akciju koja vam može promeniti život

Da li je isplativije ulagati u kripto valute ili u iskopavanje zlata?

Kampanje koje su pomerile granice pristojnosti da bi dokazale nešto

/
<% galerijaAlt  %>