Imate brend? Ovo su 4 proverena načina da definišete glas svog  brenda

Brend je mnogo više od imena i logotipa. Brend je emocija koja se dodaje proizvodu i ton kojim se emituje poruka. To je osećaj koji ostaje nakon što osoba pročita određeni promotivni materijal  koji predstavlja određeni proizvod

  • 0
Preporuka je da koristimo dostupne digitalne kanale Foto: Shutterstock

Mnogi često mešaju ove pojmove, pa zaborave kako se to brend čuje i šta ljudi žele da povežu sa njim.

Glas brenda je daleko važniji nego što mislite. Na osnovu njega će ciljna grupa odlučiti da li će komunicirati sa vama ili to neće želeti.

Ukoliko još niste definisali šta je vaš glas, ne brinite, jer to verovatno znači da ste i dalje u neutralnoj zoni. Pročitajte ovih nekoliko saveta i pokušajte da dođete do zajednice svog brenda.

Prepoznajte svoj trenutni glas

Počnite od svog sajta i pokušajte da definišete koji je to ton komunikacije koji ste do sada koristili. Da li je neutralan, profesionalan ili prijateljski? Sem na sajtu, mesta na kojima ćete prepoznati taj ton jesu i društvene mreže, kao i korisnička podrška, ukoliko je imate.

Ovaj ton koristite i u mejlovima, i u direktnoj komunikaciji sa ciljnom grupom, u komentarima, u sloganima, promotivnim kampanjama, na lifletima i u svim materijalima koji imaju bilo kakav tekst.

Istražite šta ste do sada pisali i na koji način – kako biste došli do konkretnih zaključaka o tome gde ste i kako da nastavite dalje.

Definišite ciljnu grupu

Prepoznajte ko su ljudi koji vas prate. Listajući dokumentaciju prilikom istraživanja videćete i ko je šta čitao i kako je odgovarao. Na osnovu toga ćete stvoriti sliku o tome ko je vaša „idealna persona”, odnosno idealni predstavnik vaše ciljne grupe.

Pitanja koja ćete postaviti da biste došli do tih zaključaka su: čime se bavi idealna persona?; koliko u proseku zarađuje?; koji je njen nivo obrazovanja?; koji je njen bračni status?; kakva su njena interesovanja?; šta čita?; gde se kreće?; koje kanale komunikacije koristi? Ovo su samo neka od pitanja koja će vam biti od velike koristi.

Definišite tonove komunikacije

Sada, kada imate svoju ciljnu grupu, biće vam mnogo lakše da dođete do odgovora na pitanje kako ćete sa njom komunicirati.

Primera radi, ako razgovarate sa tinejdžerima, bićete prijateljski nastrojeni, dok je komunikacija sa poslovnim korisnicima daleko profesionalnija i usmerena ka poslovnom tonu i ozbiljnoj korespondenciji.

Takođe, imajte u vidu da nećete na isti način komunicirati, odnosno da nećete imati isti ton u komunikaciji prilikom najavljivanja novog proizvoda i prilikom odgovaranja na komentare na društvenim mrežama. Zato odmah definišite nekoliko opcija koje ćete koristiti.

Revidirajte i kontrolišite

Određeno vreme morate da izdvojite za proveru.

Bilo da je to mesec, dva ili tri meseca, tada testirate tonove u komunikaciji između kojih se dvoumite kako biste postigli savršenstvo.. Takođe, ako imate više proizvoda, imajte na umu da će svaki imati svoju ciljnu grupu, a da će one među sobom imati pripadajuće glasove.

Zato pratite ponašanje svojih korisnika i klijenata, način na koji vam oni odgovaraju i način na koji vam se obraćaju. Prema tome ćete zaključiti da li je vaš novi glas dobro definisan ili mu je potrebno još usavršavanja.

Glas je samo jedan od elemenata brenda. Pored njega imate i vrednosti, vizuelni identitet, komunikacione, odnosno ključne poruke i još mnogo drugih segmenata koji moraju biti jasno definisani kako biste sami sebi olakšali posao i pomogli da unapredite svoj nastup u javnosti i pridobijanje ciljne grupe.

Za sve ovo je potrebno ozbiljno iskustvo u marketingu ili menadžmentu brenda. Zato izdvojte godinu dana i posvetite ih učenju i usavršavanju uz pomoć kvalitetnih i kompetentnih mentora. Upišite obuku za marketinški menadžment i naučite kako da podignete brend od nule.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA