Da li je Facebook postao najveća svetska sila? (FOTO)

Internet gigant je za sada na odličnom putu da postane najjača IT kompanija na svetu, a koji su razlozi za to, kao i da li će u tome uspeti, pročitajte u nastavku

  • 4

Najpopularnija društvena mreža na svetu je definitivno Facebook. Osnovao ju je Mark Zakerberg 2004. godine, a od tada se pored primarnog zanimanja proširila i na mnoge druge poslove. Zbog toga, mnogi ljudi sa pravom imaju mišljenje da bi ova kompanija uskoro mogla da "zavlada" svetom.

Facebook, prema podacima iz juna ove godine, ima 1.32 milijarde korisnika na mesečnom nivou. Zakerberg želi da ovaj broj poveća što više, a u tome će mu pomoći projekat "Internet.org" koji ima za cilj da na internet poveže oblasti koje trenutno nemaju pristup mreži, uglavnom veoma siromašne zemlje Afrike, ali i druge zabačene oblasti. Plan je da se ova ideja sprovede u delu uz pomoć bespilotnih letelica koji bi krstarili nebom.

Ukoliko ovaj projekat sprovedu u realnost, nesumnjivo je da bi popularnost Facebook-a drastično skočila. Sigurno se pitate koju bi korist Zakerberg imao od toga, s obzirom da je korišćenje ove društvene mreže besplatno? Reč je o reklamama koje Facebook plasira svojim korisnicima, a koje su sve naprednije. Najnovija ideja je da će nas reklame pratiti gde god da krenemo, odnosno, Facebook će zahvaljujući novim algoritmima moći da korisnicima plasira reklame u zavisnosti od oblasti u kojoj se nalaze. Ovo pomalo zvuči kao Veliki Brat, ali zaista je tako.

Facebook najveći deo prihoda dobija upravo od ovih reklama, a što ga veći broj ljudi koristi, to će više para zarađivati.

Pored reklama, Facebook će prema najnovijim glasinama uskoro predstaviti i svoj servis za plaćanje. Reč je o opciji koja je ugrađena u Messenger, a koji je od nedavno obavezan za sve korisnike ukoliko žele da nastave četovanje sa svojim prijateljima. Za sada je slanje novca prijateljima besplatno, ali će sigurno u budućnosti postojati određena taksa, što će zaradu Facebook-a još više uvećati.

Mark Zakerberg je potrošio milijarde dolara kupujući druge kompanija. Najnovija akvizicija internet giganta je definitivno i najveća. U pitanju je prisvajanje popularne WhatsApp aplikacije za neverovatnih 22 milijarde dolara. Pored toga, u vlasništvu Facebook-a nalazi se i Instagram (popularna društvena mreža za razmenu fotografija), Oculus VR (čuvene naočare za virtuelnu stvarnost), i Private Core (kompanija koja se bavi bezbednošću, odnosno sigurnim transferom podataka kroz servere).

Pored svega što smo pomenuli, Facebook želi da se uključi na još jednu tržište. U pitanju je zdravstvo. Naime, ova kompanija trenutno radi sa medicinskim stručnjacima na platformi i aplikaciji koja će prikupljati informacije o našem zdravlju, i koja će za cilj imati vođenje zdravijeg života.

Sve one zajedno imaju jedan cilj, a to je da Facebook postane najjača IT kompanija, i da njihove servise koristi cela planeta. Za sada je na dobrom putu, a da li će u tome uspeti, ostaje nam da vidimo.

Najnovije vesti iz sveta kompjutera, igrica, mobilnih telefona, gedžeta možete pratiti i na našoj Facebook stranici!

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA