Evo šta ZAISTA utiče na potrošnju goriva i kako da uštedite: Rušimo sve zablude i mitove - samo uz pomoć OVIH trikova je to moguće

Postoji nekoliko trikova za ozbiljnu uštedu goriva

  • 23

Vozačima je jako važno koliko goriva potroše, pa se na sve načine trude da uštede koliko je moguće. Ukoliko se budete pridržavali nekoliko stvari dok ste za volanom , moći ćete da proredite posete benzinskim stanicama.

Srbiji treba 5.000 vozača SVAKE GODINE, a samo 3 hiljade se školuje

Postoji nekoliko pravila koje je poželjno da sledite i uštedećete gorivo, kako piše SAT magazin.

1. VOŽNJA SA RETKIM PROMENAMA RITMA

Jedno od najvažnijih promena za ekonomičnu vožnju je da se vozi u što višem stepenu prenosa. Međutim, ako primetite da visok stepen "guši" motor, to povećava potrošnju pa je potrebno smanjiti stepen prenosa.

2. UMESTO KOČNICAMA, KOČITE MOTOROM KAD GOD JE TO MOGUĆE

Kad usporavate, trudite se da što više kočite motorom, a izbegavajte da pri kočenju držite pritisnutu pedalu kvačila ili da je menjač u praznom hodu. Kad radi u prazno, motor mora da troši gorivo da se ne bi ugasio, dok se pri kočenju motorom potpuno prekida ubrizgavanje goriva.

3. NEMOJTE ZAGREVATI MOTOR U MESTU

Zagrevanje motora u mestu nepotrebno troši gorivo. Ni zimi, a naročito leti nema razloga da čekate da se motor zagreje.

4. UVEK POLAZITE SA BROJEM OBRTAJA KOJI NEĆE IZAZVATI NI "ŠTUCANJE" MOTORA, NI PROKLIZAVANJE TOČKOVA

Kad krećete trudite se da dajete gas toliko da se automobil ne muči da krene. Takođe, pazite da ne dodajete previše gasa.

Foto: Telegraf

5. KAD GOD MOŽETE, NE DOZVOLJAVAJTE DA SE VOZILO POTPUNO ZAUSTAVI PRE PONOVNOG UBRZAVANJA

Nije istina da zbog ekonomičnosti treba što blaže ubrzavati. Pri polasku, i recimo nakon izlaska iz krivine, dok ne postignete željenu brzinu, slobodno pritisnite gas do polovine ili dve trećine da biste ubrzali.

6. ZA UBRZAVANJE NAJEKONOMIČNIJI REŽIM JE DVE TREĆINE HODA PAPUČICE GASA

Bitno je da ne odete u previsoke obrtaje, pa stepen prenosa pri ubrzavanju menjajte kada je obrtomer otprilike na polovini opsega.

7. SPORO UBRZAVANJE JE NEEKONOMIČNO GOTOVO ISTO KAO I PREVIŠE AGRESIVNO

Pri polasku nemojte suviše sporo da otpuštate pedalu kvačila jer tako nepotrebno"razvlačite" polazak, čime preterano trošite i gorivo i lamelu.

Foto: Profimedia/Edmund Kijonka

8. NAJEKONOMIČNIJA VOŽNJA JE RAVNOMERNOM BRZINOM U NAJVIŠEM STEPENU PRENOSA

Peti i šesti stepen nisu namenjeni samo za velike brzine. Kod većine automobila možete ih koristiti već pri 60-70 kilometara na sat, ako dalje ne ubrzavate.

9. PREDVIĐAJTE SITUACIJE, I USPORAVANJA I UBRZAVANJA  SMANJITE NA NAJMANJU MOGUĆU MERU

Dok vozite, treba da pratite i šta se dešava u vašoj blizini, ali i dalje ispred vozila. Tako ćete, kad je potrebno, na vreme početi kočenje motorom pa nećete morati da koristite kočnice i nećete nepotrebno ubrzavati, a to smanjuje potrošnju.

10. AKO VAM NIJE NEOPHODNO, NEMOJTE UKLJUČIVATI KLIMA UREĐAJ. PREKO 60 KM PO ČASU UKLJUČITE KLIMU

Pogrešno je mišljenje da je otvaranje prozora besplatno, jer to važi samo pri malim, uglavnom gradskim brzinama. Pri većim brzinama, uticaj otvorenih prozora na aerodinamiku je toliki da povećava potrošnju više nego klima uređaj.

FOTO: Telegraf.rs

11. KORIŠĆENJE TEMPOMATA ŠTEDI GORIVO

Tempomat, odnosno uređaj koji održava konstantnu brzinu vozila, uglavnom se vidi kao dodatak koji povećava komfor, ali on može da utiče i na potrošnju. Poznato je da je vožnja manje ekonomična kad brzina varira, pa ako se održavanje brzine prepusti automatici, to može da smanji potrošnju.

12. IZNAD 50-60 KILOMETRA PO ČASU, POTROŠNJA GORIVA MNOGO ZAVISI OD BRZINE

Fizika kaže da otpor vazduha zavisi od brzine, ako vozite dvostruko brže, otpor je četiri puta veći. To znači da i potrošnja značajno raste sa povećanjem brzine, ne baš kao otpor vazduha jer ima i drugih faktora.

13. NAVIGACIONI UREĐAJ ŠTEDI NA PUTU ODABIROM EKONOMIČNE RUTE 

Zahvaljujući navigaciji nećete se izgubiti i nepotrebno lutati u nepoznatim mestima. Pri izračunavanju putanje, obično nude da odaberete da li želite najbrži, najkraći ili najekonomičniji put.

Foto -ilustacija: Profimedia

14. NEMOJTE VOZITI U REPU DRUGOG VOZILA NEGO SVOJIM RITMOM

Vožnja na braniku često znači da neprekidno ubrzavate i usporavate trudeći se da pratite predhodnika, a to povećava potrošnju goriva.

15. PRE POLASKA NA PUT PROVERITE MOGUĆE PUTANJE I KONFIGURACIJU TERENA KOJIM VAS VODI

Ako možete, izbegavajte naseljena mesta i brdsku vožnju. Obilaznice su ekonomičnije iako su duže.

16. NIZAK PRITISAK U PNEUMATICIMA TROŠI I GORIVO I GUME

Premali pritisak u gumama povećava potrošnju za oko 15 odsto.

Foto: Profimedia/Wavebreak

17. GOTOVO SVAKA NEISPRAVNOST NA MOTORU POVEĆAVA POTROŠNJU GORIVA

Potrošnja mnogo zavisi od samog automobila ali i načina na koji ga održavate. Brojne neispravnosti, pa i neke koje vam deluju kao sitnice, mogu da povećaju izdatke za gorivo.

18. NECENTRIRANI TRAP POVEĆAVA POTROŠNJU

Ako točkovi nisu dobro postavljeni to povećava otpor kotrljanja, zbog čega raste i potrošnja goriva.

19. KROVNI PRTLJAŽNIK POVEĆAVA POTROŠNJU

Dodatni prtljažnik kvari aerodinamiku automobila i tako povećava potrošnju, pa ga treba skinuti kad ga ne koristite za prtljag.

 20. UPOZNAJTE SVOJE VOZILO TAKO ŠTO ĆETE POTROŠNJU PRATITI NA PUTNOM RAČUNARU

Lampice na instrument-tabli koje upozoravju da treba da promenite stepen prenosa uglavnom daju dobre savete pa ih ne treba ignorisati. Eksperimentišite da biste utvrdili koja je vožnja najekonomičnija.

Foto: Pixabay.com

21. VIŠAK TERETA POVEĆAVA POTROŠNJU PA NE KORISTITE PRTLJAŽNIK KAO MAGACIN

Razlika u potrošnji goriva nije velika pri manjim brzinama, ali pri većim se oseća uticaj prtljažnika.

22. ODABERITE PUT KOJI IMA NAJMANJE ZAUSTAVLJANJA, MAKAR BIO I DUŽI

I u gradu i van njega birajte putanju tako da na njoj imate što manje kočenja, zaustavljanja i ubrzavanja, jer su sve to manevri koji povećavaju potrošnju goriva. Izbegavajte prolaske kroz naselja, čak iako je preko obilaznice put duži.

23. VOZITE TAKO DA SE ŠTO REĐE ZAUSTAVLJATE NA SEMAFORU

Jedan od saveta za gradsku vožnju je da se ne treba zaletati na semafor, potom kočiti zbog crvenog svetla i čekati zeleno.

24. GASITE MOTOR NA SEMAFORIMA ZA KOJE ZNATE DA ĆE BITI DUGO ZATVORENI

Nema potrebe da gasite motor na svakom semaforu već na onima koji dugo traju.

Daljinac

(Telegraf.rs/SAT magazin)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Lazar. M

    29. oktobar 2017 | 13:12

    Mnogo lepi saveti od kojih je najjaci ''nemojte zagrejavati motor nema potrebe '' onda se spremite da radite motor sto ce te ustedeti par litara goriva. Najveci problem potrosnje je sto se u Srbiji prodaje gorivo najnizeg kvaliteta u Evropi a cena je ista pa cak i visa u odnosu na zemlje koje potrosace snabdevaju sa gorivom najviseg kvaliteta. Zbog loseg kvaliteta goriva ne samo da nam vozila trose vecu kolicinu istog vec unistaamo i pogonske agregate ( motore ) na istim.

  • Dejan

    29. oktobar 2017 | 12:48

    Nema potrebe zagrevati motor cak ni zimi....Odakle vama to???Procitajte u knjizi od auta sta pise....

  • Ww

    29. oktobar 2017 | 13:42

    Potrosnja goriva bi bila najmanja kada bi na b.pumpama aparati bili bazdareni na 10lit. I to bi bilo stvarnih 10 lit. Ali na nasim pumpama nas varaju tako sto nam sipaju 9.2 lit umesto 10 lit. A pravo iznenadjenje dozivite kada vam u rezervoar od 50lit. natoce 54 ili 55lit

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA