≫ 

BAHATI, PUŽ, INSTRUKTOR i još 7 tipova vozača, koje najčešće srećemo na putevima

Pojedinci su skloni konfliktima, neki ne trpe nikoga ispred sebe, treći se takvima sklanjaju sa puta, a ima i onih koje ništa ne može da iznervira

  • 3

Saobraćajna kultura je deo opšte kulture, one koju ponesemo od kuće. Postoji verovanje da stanje u saobraćaju na najbolji način odslikava stanje u društvu.

U Srbiji masovno ginu mladi, i svi prave IDENTIČNU grešku!

Noćna ili dnevna vožnja: Oba imaju ima mnogo prednosti, evo kako da procenite šta je najbolje za vas

Koliko su naši vozači zaista oprezni i bezbedni? Iznenadiće vas najnoviji rezultati!

Srbija je možda u vrhu zemalja po broju nediscplinovanih vozača. Ljudi su odavno zaboravili pravila vožnje, a o lepom ponašanju da ne govorimo. Provozajte se samo pola sata tokom špica u Beogradu i videćete da tu vlada opšti haos ili parola: Snađi se.

Najbolji primeri za to su iscenja, nagla kočenja, sirene, amblendovanja, a o psovanju, vređanju i ulasku u raskrsnicu sa kružnim tokom da ne govorimo.

Printksin: naxi.rs

Sa ciljem povećanja bezbednosti u saobraćaju, pokušali smo da izdvojim tipove vozača koje najčešće možete videti na srpskim putevima.

Iz liste smo izostavili žene, koje čast izuzecima znaju da naprave haos, iako prema zvaničnim statistikama važe za najopreznije učesnike u saobraćaju.

Bahati vozač

Naziv govori sve - on smatra da je superioran nad ostalim vozačima, dok su svi ostali nesposobni. Migavace retko koristi ili prvo skrene, pa ih uključi, o pogledu preko ramena da ne govorimo. Ima običaj da viče i vređa druge učesnike u saobraćaju, voli da udara po sireni, više nego hleba da jede, ambleduje, a omiljena rečenica mu je: Ko ti dade dozvolu?

Puž

Ovaj tip ne samo da poštuje ograničenja, već na nekim deonicama ide sporije od dozvoljene brzine. On davi, gnjavi, imate osećaj kao da će mu se u jednom trenutku ugasiti automobil, jer skoro da ne stiska pedalu za gas. Prepoznaćete ga u gradu tako što se iza njega stvara kolona, svi trube, koči 50 metara pre raskrsnice ili krivine, koči i kada nema krivine i drži obe ruke na volanu. Taj volan toliko drži čvrsto da ponekad zaboravi da bi mogao desnu da spusti na menjač i prebaci u veću brzinu.

Foto: Tanjug/ MUP Srbije

Vozač-instruktor

Sigurno ste nekog od njih sreli na putevima. Ovaj tip vozača ima neodoljivu potrebu da drugim učesnicima u saobraćaju stavi do znanja da su u nečemu pogrešili.

Ne trpi nikog ispred sebe

Ne prođe dan a da ne sretnete bar jednog ovakvog vozača. On jednostavno mora da bude ispred svih ostalih i mnogo ga nervira kada se neko drugi zatekne ispred njega. Ako pokušate da ga preteknete, nemojte da se iznenadite ako odjednom počne da ubrzava. Veoma je opasan po bezbednost saobraćaja.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy, Telegraf

Kopač nosa

To je kategorija vozača koji stoje najčešće prvi na semaforu i kao omađijan crvenim svetlom gura kažiprst i palac u nozdrve. Obično kasne sa polaskom kada se otvori zeleno, jer su zadivljeni sadržajem koji su uspeli da iščačkaju.

Vozač dostavnog vozila

Vozi kao manijak jer, naravno, nije njegovo vozilo, a i mora što pre da završi turu. Ne želi za mizernu platu da ostane prekovremeno na poslu i pokušava sve stvari iz kombija ili pikapa da razdeli do pet. Parkira gde mu se ćefne, često tako da blokira tri automobila. Ako nije parkiran na ulici, onda je parkiran na trotoaru, migavce u toku vožnje ne koristi, samo sva četiri i to kada mora da stane i isporuči robu.

Smiren tip

To su svi oni koji smatraju da nerviranje u saobraćaju i ulazak u konflikt sa drugim vozačima neće doneti ništa dobro. Filozofski prihvata sve što mu se dešava u vožnji i pokušava da kontroliše emocije i odreaguje razumom.

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Taksista

On je vrlo sličan bahatom vozaču, mada ima i osobine vozača instrukotra i onog koji ne trpi nikog ispred sebe. Godine i sati provedeni u automobilu, učinili su ih veoma veštim učesnicima u saobraćaju. Dobro poznaju grad i koriste sve cake kako bi brže stigli do krajnjeg odredišta. U stanju su da se, skoro bez kočenja, provuku između dva automobila, vrlo dobro znaju da procene situaciju i ljute se kada je manje iskusnim vozačima potrebno više vremena da savlada slične prepreke.

Ima dozvolu, ali ne vozi

Koliko li je ljudi samo bacilo para da bi dobilo vozačku dozvolu, ali sticajem okolnosti od tog trenutka nisu imali priliku da ponovo voze. Mogu da prođu i decenije, pa da ponovo sednu za volan. Najčešće plaćaju dodatne časove, kako bi obnovili gradivo, mada ima onih rizičnih, koji bez obuke i tolike pauze izlaze na ulicu. Ovde bismo kao podkategoriju svrstali one, koji nemaju automobil, a položili su vozački ispit i ko zna kada će sesti u kola.

Beg od stvarnosti

Ovakvi vozači koriste razna pomoćna sredstva kako bi se učaureni u svojoj kabini potpuno izolovali od ostalih učesnika u saobraćaju. Oni slušaju omiljenu muziku ili razgovaraju telefonom i, generalno, pridaju malo značaja onom što se dešava oko njih. Ponašanjem i dekoncentracijom takođe mogu da predstavljaju opasnost za druge vozače.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mali Perica

    18. avgust 2017 | 14:55

    Dodajte i kategodiju "Vikend vozač". To je specifična kategorija ljudi koji tokom nedelje ne voze jer koriste gradski prevoz uglavnom, a petkom kasno popodne izmile i terorišu sve do kraja dana u nedelju. Oni su neka varijanta puža vozača kome je dodata kategorija nesvesnosti postojanja ikoga drugog osim njih samih. Najtraumatičniji su od svih.

  • čarls bronson

    18. avgust 2017 | 15:28

    Niste uvrstili kategoriju "Četiri migavca" , a to su oni koji, bez pardona stanu gde im se ukaže potreba, puste migavce i ne zanima ih da li je stanica ili uska ulica ni da li je kolona iza njih.

  • Neutralan

    18. avgust 2017 | 20:08

    Ja spadam u bahatog vozaca

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA