≫ 

Cune kao sevdalija: Kako je "Kafa" iz Sandžaka postala opštenarodna (PLEJLISTA)

- Bio sam velika zvezda i posle "Haliska", ali "Kafa" mi je bukvalno promenila život - isticao je Cune

  • 0

"Što bi bila đuzel đula da joj nije biser rose. Što li dragom altan čelo da mu nije kesten kose. Što bi bile usne rujne da im nije alem sjaja. Što bi bila ljubav prava da joj nije uzdisaja. Što bi, draga, sa mnom bilo da te nisam ugledao. Što bi moje srce znalo da te nije sevdisalo." (narodna)

Ova prastara sevdalinka našla se kao poslednja na Cunetovom singlu iz 1962. godine sa vodećom pesmom "Kafu mi draga ispeci". "Đuzel đula", zapravo lepa ruža, oduvek je bila inspiracija pesnika svih "vakata i zemana". Cune je svojom interpretacijom pomilovao i ulepšao mnoge ruže. Na istom singlu, uz orkestar Žarka Milanovića, snimio je Cune još dve sevdalijske: "Bosno moja" i "Ali paša na Hercegovini".

- Svoj estradni vrhunac doživeo sam upravo sa tom pločom iz 1962. godine. Snimio sam, bez preteranih ambicija, četiri sevdalijske pesme, onako radijski, u Carevčevom ruhu. Našla se tu i pesma "Kafu mi draga ispeci", koju sam čuo od svojih slavnih kolega Nade Mamule i Zaima Imamovića. Za samo nekoliko dana posle izlaska ploče, postao sam prvorazredna medijska zvezda - pričao je legendarni Cune.

Tako je Cune zakucao svoje mesto na vrhu jugoslovenske estradne piramide. Ovog rođenog Šumadinca prvo je proslavila jedna meksikanska pesma (Halisko), a zatim i jedna sevdalijska (Kafu mi draga ispeci). Doduše, u Cunetovom izvođenju "Kafa" je dobila otmeno i varoško ruho, koje nije imala u Zaimovoj i Nadinoj verziji. Jedna sevdalinka iz Sandžaka (tako piše na Zaimovoj ploči), zahvaljujući Cunetovoj interpretaciji, postala je opštenarodni hit.

- Bio sam velika zvezda i posle "Haliska", ali "Kafa" mi je bukvalno promenila život. Ljudi su prvo kupovali ploču, a tek onda uzimali kredit da bi došli do gramofona. Zahvaljujući "Kafi", obišao sam svet, upoznao Semi Dejvisa, Dina Martina, pevao Titu i desetinama svetskih lidera, glumio u nekoliko filmova. Zahvaljujući "Kafi", pevao sam u Americi, i to, zamislite, na poziv Matice iseljenika Hrvatske! - isticao je Cune.

Predrag Cune Gojković Printskrin: Youtube/PGP RTS - Zvanični Kanal

Snimao je Cune i na ostalim pločama pesme sa sevdalijskim prizvukom: "Oj, Prijedore, ti si pun sevdaha", "Sa prozora gledao sam", "Mislio sam svaki dan", "Kradem ti se u večeri", "Plačem već tri dana", "Niz polje idu, babo, sejmeni"...

- Sevdah je bio azbuka i u najelitnijim beogradskim kafanama. Kada sam pedesetih godina u vršačkom hotelu "Srbija" zapevao "Pšeničice sitno seme", neki konobar "Plajvaz", inače bivši muzičar, rekao je: "Ljudi, ovaj peva bolje od Vuleta Jevtića!" - govorio je Cune.

I pesme koje su izvorno šumadijske, u Cunetovom izvođenju dobijaju sevdalijski prizvuk: "Stani, Ibar vodo", "Igrali se vrani konji", "Moj konjiću, laki, lagani", "Zašto svićeš tako rano"...

Snimio je Cune i Šantićevu "Eminu", desetak godina posle Himza Polovine. Pevački je nadogradio i ovo remek-delo, iako su mu mnogi zamerali, govoreći da je dovoljno proslavljena. Zapravo, Cune je i "Emini" dodao samo svoju meru.

(Goran Milošević)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA