Vreme čitanja: oko 2 min.

Otvaranje izložbe "Munsun" Milice Margon Agoli u Galeriji Gradske opštine "Vračar" 22. septembra

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ovom izložbom želja autorke je da još jednom predstavi Beogradu ovu predivnu tehniku slikanja sa Dalekog Istoka

  • 0
Otvaranje izložbe "Munsun" Milice Margon Agoli u Galeriji Gradske opštine "Vračar" Foto: Tonči Huljič

Izložba Milice Margon Agoli, pod nazivom"Munsun", biće otvorena u Galeriji Gradske opštine "Vračar", u petak 22. septembra u 18 časova.

Slikanje tušem i vodom na pirinčanom papiru je drevna kineska tehnika za koju je bitna odlika da drži kontinuitet i kvalitet i u savremenoj umetnosti. Optimizam i radost prenešeni u autentična likovna dela ostvarena ovakvom pristupom slikanju - obeležje su postavke beogradske umetnice Milice Margon Agoli. Dvadesetak radova u kombinovanoj tehnici nam otkrivaju svet Dalekog Istoka, u kome je Milica izučila ovu veštinu, živeći u različitim zemljama koje neguju takav vid izražavanja. Život i duh prirode predstavljeni su kroz dela u kojima je fokus na floralnim motivima, pejsažima, pticama i žanr scenama - prestavljenih minuciozno, skladnih kompozicija i kolorita. Svi radovi na papiru umetnuti su u svilene okvire, što je tipično za tradicionalnu kinesku umetnost.

Ovom izložbom želja autorke je da još jednom predstavi Beogradu ovu predivnu tehniku slikanja sa Dalekog Istoka.

Budizam koja se pojavio u Indiji između polovine 4. i 6. veka p.n.e, proširio se na centralnu i jugoistočnu Aziju, i imao snažan uticaj na duhovni, kulturni i socijalni život. Pod tim uticajem je cvetalo i slikarstvo u Kini, Koreji i Japanu. Kao podloga za slikanje korišćeni su najčešće piričani papirus i svila. Tehnika slikanja na pirinčanom papirusu uključuje poteze koji - laiku mogu izgledati šablonski, a veoma su važni slikaru da izrazi ono što nosi u sebi. Pirinčani papirus je veoma tanak i ne podnosi ponavljanje poteza četkicom. Pokreti moraju biti nežni i pri tom naneti tanak sloj boje, uz pokretanje četkice u jednom smeru, Boje su akvarelne sa dodatkom lanenog ulja, a ključnu ulogu igra kameni tuš koji se rastvara u vodi i koristi se kao osnova. Greške u nijansi se ne mogu popraviti, jer to bi zahtevalo nanošenje boje preko boje, što ima kao rezultat oštećenje papirusa i razlivanje boje. Učitelj je kum na slikarskom i duhovnom preobraženju učenika. Učitelj daje ime studentu koje se urezuje na pečatima i ti pečati predstavljaju svojevrsni certifikat. Sertifikat sadrži simbolično i umetničko ime. Na pečatima učitelja za autora izložbe, učitelj prikazuje mlad mesec i cvet u proleće, smatrajući da ovim simbolično opisuje duh autora slike.

Milica Margon-Agoli je rođena u Sarajevu. Školovanje i radni vek završila u Beogradu, a radila za Genex Yugotours. Zahvaljujući profesiji obišla je mnogo zemalja. 1992. odlazi u Indoneziju. gde se prvi put susreće sa orijentalnom kulturom Dalekog Istoka.1993 god. preselila se sa svojim suprugom u grad Pusan u Južnoj Koreji. Druženje se sa članicama PIWA(Pusan International Womens Association) joj je omogućilo da na izložbama vidi radove korejskih likovnih umetnika koji primenjuju Kinesku tehniku slikanja na prinčanom papirusu. Pošto je pokazala interes da ovlada veštinu za slikanje na pirinčanom papirusu, učitelj slikarstva g-din Park je prima u svoju klasu, pri čemu je asistirala g-đa Woo Young. Tokom obuke postaje najbolji student grupe u njegovoj klasi.1997 godine autor Milica se vraća u Beograd, a 2005. seli se u Kinu, kolevci ove orijentalne slikarske veštine.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA