
Sorentino na 31. SFF: Moji filmovi nastaju iz susreta sa ljudima koji me inspirišu
Italijanski reditelj Paolo Sorentino izjavio je u Sarajevu da nikada nije saznao kakve je reakcije njegov film "Loro" izazvao kod biznismena Silvija Berluskonija (1936 - 2023) i da mu je veliki uzor Federiko Felini.
Na masterklasu 31. Sarajevo Film Festivala Sorentino je istakao da se po karakteru potpuno razlikuje od Berluskonija i da se nije interesovao da sazna njegovo mišljenje.
"Prosto je, jer sam lenj. On je bio pun života, entuzijazma i ciljeva. Hteo sam da shvatim kako je moguće biti takav, jer je to bila potpuna suprotnost između njega i mene. Obično me privuku likovi daleki od mene, a onda u njih ubacim nešto svoje, možda skrivenu želju da budem kao oni", rekao je reditelj pred brojnom publikom u Bosanskom kulturnom centru.
Govoreći o filmu "Partenopa", Sorentino je objasnio da mu je u pristupu glavnoj junakinji, koju tumači Selest Dala Porta, bilo važno da kroz proces pisanja i snimanja pokuša da razume ono što mu je strano.
"Tokom rada otkrio sam da muškarac ima mnogo toga zajedničkog sa ženom. To mi je bilo zanimljivije od uobičajenog naglašavanja razlika", naveo je Sorentino.
Prema njegovim rečima, tema ženstvenosti nije bilo ono što ga vodi kroz "Partenopu", već sam lik, kome je, kako kaže, pristupio kao i priči o Berluskoniju.
Sorentino je dodao da većina njegovih filmova nastaje iz susreta s ljudima koji ga inspirišu, a vizuelni aspekt razvija tek kasnije, kroz odabir lokacija.
Naglasio je i da na setu radi brzo, što producenti posebno cene.
"Štedim im novac, a i žurim kući da gledam fudbal“, rekao je kroz smeh.
Podsetio je da je debitovao filmom "One man up" (2001), uz opasku da je tada otkrio da je režija zabavnija od pisanja.
Posebno iskustvo, kako je rekao, bilo je kada je saznao da Robert De Niro želi da film bude prikazan na Tribeka festivalu.
Na opasku moderatora Ognjena Glavonića da se motivi fudbala i muzike često provlače kroz njegov opus, reditelj je odgovorio da su to bile strasti njegovog oca.
Dodao je i da je ljubav prema fudbalu zapravo proistekla iz divljenja Dijegu Maradoni.
"Kada sam imao 14 godina i kada je Maradona stigao u Napulj, prvi put sam shvatio šta znači spektakl. To sam kasnije pronašao i u kinematografiji", kazao je Sorentino.
Govoreći o svojim počecima, Sorentino je ispričao da je u mladosti bio depresivan i nesiguran, sve dok nije otkrio da film može da bude poziv za onoga ko se ne pronalazi ni u čemu drugom.
"Kupio sam dve knjige, o pisanju scenarija i režiji, i shvatio da sam bio u pravu, da nije potrebno posebno znanje da bi se počelo. Ali kasnije sam otkrio da je talenat ipak presudan", prisetio se Sorentino.
Podsetio je da je karijeru započeo kao televizijski scenarista, a da ga muzika i danas pokreće na stvaranje, dok nasilje izbegava jer ne voli da njegovi likovi pate. Istakao je i da sve scenarije piše sam, jer jedino tako može potpuno da razume priču.
Sorentino je zaključio da film nikada ne može da spreči tragedije u svetu, poput genocida u Gazi, ali da reditelj može preneti deo ličnog iskustva i stvoriti
"unutrašnji poetski svet" kroz kameru, svetlo i montažu.
Na 31. SFF-u biće mu uručeno "Počasno Srce Sarajeva" za izuzetan doprinos kinematografiji.
UNIQA je glavni sponzor i zvanično osiguranje Sarajevo Film Festivala
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Stelan Skarsgard primio nagradu "Srce Sarajeva"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.