• 1

Zemlje koje neće moći da računaju na domaći turizam? Među njima su i neke rajske destinacije

Ko bi rekao?

  • 1
Zanzibar

Zanzibar / pixabay.com

Kada jedna zemlja zavisi samo od turizma, a desi se pandemija, kao što je to trenutno slučaj u svetu, onda se nekako potpuno logično postavi pitanje šta će se sa takvom zemljom dogoditi u budućnosti?

Znamo da je turizam, definitivno privredna grana koja je najviše pogođena aktuelnim dešavanjima.

A jedna od ostrvskih država u Indijskom okeanu, koja se gotovo u potpunosti oslanja na turističke potencijale je upravo zahvaljujući turizmu i napredovala. Upravo zato se Maldivi mogu uzeti za svojevrsnu studiju slučaja, odnosno kao primer mnogim drugim omanjim ostrvskim nacijama, čiji prosperitet je baziran baš na turističkim potencijalima.

Gotovo je sigurno da se takve zemlje u ovom momentu osećaju ugroženima. Potpuno razumljivo, jer avio saobraćaj ne funkcioniše u svim državama, granice još uvek nisu u potpunosti otvorene, a tu je i platežna moć građana brojnih zemalja, koja je sada svakako slabija nego ranije.

Procene Svetske banke, kako navodi Skift su da se skoro dve trećine BDP-a Maldiva oslanja na sektor turizma.

Kada je potvrđen prvi slučaj zaraze korona virusom početkom marta, ceo hotel u kome je boravio zaraženi italijanski turista je bio zatvoren, a nedugo zatim i celo ostrvo. Sve da bi bilo sprečeno širenje zaraze.

Upravo je osnovna taktika u borbi protiv virusa bila zatvaranje ostrva. Letovi su obustavljeni, a nekoliko luksuznih smeštajnih objekata je pretvoreno u karantinske bolnice.

Turistički sektor je, praktično zaustavljen onog momenta kada je Ibrahim Mohamed Solih, predsednik Maldiva doneo odluku da budu zatvorene sve granice za ulazak u zemlju.

Šta će biti sa Maldivima?

maldivi

Maldivi / foto: pixabay.com

Činjenica je da bez turizma, ova ostrvska država teško da će moći da opstane u ekonomskom pogledu.

Ako Madivi žele da ubrzaju na neki način oporavak, trebalo bi da pažnja bude usmerena na strane turiste, jer su oni upravo ti koji su donosili prihode.

- Ali strategije marketinga u turizmu se ne mogu vratiti na doba pre početka pandemije. Jer će bilateralni sporazumi biti ključni za napore u oporavku zemlje nakon krize, smatra predstavnik agencije za marketing i odnose sa javnošću Turističke organizacije Maldiva, gospodin Modamed.

Očekuje se da prvi bilateralni sporazumi, koji bi trebalo da Maldivima olakšaju prolazak kroz ovo, ekonomski teško razdoblje, budu sklopljeni sa državama, koje su se odlično izborile sa pandemijom i u kojima je stanje i dalje pod kontrolom.

Poznato je da su turisti iz celog sveta, bolje platežne moći rado posećivali letovališta na Maldivima. U ovom trenutku se posmatraju, na primer kineski turisti, koji bi svakako bili rado viđeni gosti. Međutim, iako je zemlja pokazala da se može sa uspehom izboriti protiv pandemije, trenutno je na snazi obaveza obaveznog karantina u trajanju od 14 dana, a nakon povratka u zemlju. A to sigurno nije dobra opcija za kineske turiste koji žele da putuju.

Sa druge strane, postoji mišljenje da će broj kineskih turista biti dosta manji, primarno zbog naročitog opreza koji ima Vlada te zemlje, kada su u pitanju putovanja u inostranstvo. A kako se ne radi baš o tako kratkom letu, logično se nameće pitanje da li su upravo kineski turisti za oporavak Maldiva dobra opcija?

Još jedna ciljna grupa bi mogli da budu turisti sa područja jugositočne Azije i Indije. Ali sve je to samo teroija. U praksi se najverovatnije mora sačekati juli ili avgust, kako bi avio-prevoznici iz tog područja, poput na primer kompanije Emirates, počeli da organizuju letove i do Maldiva.

Zbog prirode pandimije korona virusa, gotovo je sigurno da se masovni turizam uskoro neće vratiti na Maldive, mišjenja je Damian Kuk, osnivač i generalni direktor E-Tourism Frontiers.

A sve to je najpre zbog očekivanja, koja nisu ni malo obećavajuća. Naime, zbog uvođenja novih mera, postoji mogućnost da i putovanja budu skuplja. A za to je neophodno da putnici imaju sasvim dovoljno finansijskih sredstava da mogu to sebi i da priušte.

Svakako je puno pitanja na koja još nema odgovora. Da li će ipak Maldivi usvojiti novu strategiju na polju marketinga u turizmu i usmeriti svu pažnju samo na turiste, koji imaju mogućnost da na ostrva dođu privatnim avionom? Ostaje nam da vidimo i poželimo im da što pre obnove turizam i celu zemlju.

(A.B./Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • tea

    ja bas htela tamo na odmor prezalila i onih 6000 din za test.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima