Predstavljamo timove Formule 1: Povratak Ledenog Kimija

Lotus, Fors Indija, Zauber i Toro Roso žarko žele, ali teško mogu da pomrse račune "velikoj četvorki"

  • 0

Nova sezona najbržeg cirkusa na svetu - šampionata Formule 1 - kreće u nedelju 18. marta trkom za Veliku nagradu Australije na stazi Albert park u Melburnu. Telegraf će do subote predstavljati timove koji učestvuju u 63. po redu šampionatu sveta. Danas su na redu ekipe iz zlatne sredine koje će pokušati da pomrse račune "velikoj četvorki". Najviše šansi za to imaće ekipa Lotusa, za koju će voziti bivši svetski prvak Kimi Raikonen, koji se vraća posle trogodišnjeg izleta u reli šampionat.

8. TORO ROSO

Ekipa iz Faence šestu godinu za redom voziće bolide s Ferarijevim motorom. Promenjena su oba vozača, umesto mladih Sebastijena Buemija i Haimea Algueruarija u kokpitovima će biti još mlađi, ali dovoljno iskusan u Formuli, Danijel Rikjardo i debitant Žan Erik Vernje.

Buemi je ostao u ekipi, kao test/rezervni vozač, dok se Španac povukao iz najbržeg cirkusa, mada postoji mogućnost da i on postane test vozač ali za Meklaren.

Rikjardo i Vernje imaće dodatni motiv da se pokažu na stazi, pošto postoji mogućnost da naredne godine ili čak tokom ove sezone, jedan od njih zameni Marka Vebera u Red Bulu, ako Australijanac ne bude konkurentan u borbi za najviši plasman.

Konstruktor: Toro Roso, sedište: Faenca, Italija, šasija: STR7, motor: Ferari 056, sezona u F1: 7, titule, konstruktori i vozači: 0, pobede: 1, pol pozicije: 1, najbrži krugovi: 0.

Vozači:

Danijel Rikjardo (16) - titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 0, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debi: VN Velike Britanije 2011.

Žan Erik Vernje (17) - titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 0, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debi: debitant.

Test vozač: Sebastijen Buemi

 7. ZAUBER F1

Tim Petera Zaubera praktično od osnivanja stalno završava takmičenje u sredini karavana formule 1, s izuzetkom 2007. i 2008. kad su pod patronatom BMV-a zauzimali drugo, odnosno treće mesto. Ambicije švajcarske ekipe i ove godine su da se ostane u "zlatnoj sredini",a do tog cilja pokušaće da dođe s novim C31 bolidom i starim tandemom pilota - Kamujiem Kobajašijem i Serđom Peresom.

Japanski vozač je treću godinu u Formuli i sve vreme u Zauberu.

- U našoj zajedničkoj prvoj godini smo imali slab početak sezone, a drugi deo je protekao odlično. Prošle godine je slučaj bio upravo suprotan. U trećoj godini očekujem da konstantno osvajamo bodove - samouveren je Japanac.

Peres je pretprošle nedelje bio najbrži na poslednjem predsezonskom testiranju na stazi Katalunja.

 

Konstruktor: Zauber, sedište: Hinvil, Švajcarska, šasija: C31, motor: Ferari 056, sezona u F1: 20, titule, konstruktori i vozači: 0, pobede: 1, pol pozicije: 1, najbrži krugovi: 2.

Vozači:

Kamuji Kobajaši (14) - titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 65, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debi: VN Brazila 2009.

Serđo Peres (15) - titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 14, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debi: VN Australije 2011.

Test vozač: Eteban Gutjeres

 

6. SAHARA FORS INDIJA

Ekipa iz Silverstona prošlu sezonu je neočekivano završila ispred Zaubera, Toro Rosa i Vilijamsa, a da je bilo više sreće mogli su da se umešaju i u borbu za peto mesto sa Renoom.

Pol di Resta koji je prošle godine najavio blistavu budućnost u Formuli i ove sezone će voziti za britansku ekipu, a društvo će mu praviti Niko Hilkenberg koji je odlučio da se vrati takmičenju posle godinu dana kao test vozač i preuzeće mesto Adrijana Zutila.

Konstruktor: Fors Indija, sedište: Silverston, Velika Britanija, šasija: VJM05, motor: Mercedes FO 108Z, sezona u F1: 5, titule, konstruktori i vozači: 0, pobede: 0, pol pozicije: 1, najbrži krugovi: 1.

Vozači:

Pol di Resta (11) - titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 27, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debi: VN Australije 2011.

Niko Hilkenberg (12) - titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 22, pol pozicije: 1, najbrži krug: 0, debi: VN Bahreina 2010.

Test vozač: Žil Bjanki

 

5. LOTUS F1 TIM

Posle trogodišnje pauze u najbrži cirkus se vraća nekadašnji šampion Kimi Raikonen. Leteći Finac najavljuje nove, bolje dane za nekadašnju šampionsku ekipu, koja ima ambicije ne samo da popravi plasman u odnosu na prethodnu sezonu, nego i da regularno osvaja prva mesta na trkama.

- Mislim da ću se dobro zabaviti ove sezone, ali se nadam i da ću ostvariti dobre rezultate. Da bih se borio za dobre rezultate potreban mi je jak automobil - rekao je Raikonen.

Mnogi smatraju da će trogodišnja pauza predstavljati veliki hendikep za Raikonena, ali on misli da je Formula 1 sad lakša nego pre tri godine.

- Nekada si morao da budeš duplo brži od čoveka ispred sebe da ga pretekneš. Sad je situacija drugačija, lakše je s novim gumama, i svim tim kompjuterskim sistemima i novotarijama.

Fincu će u timu Lotusa klupski kolega biti Romen Grožan, koji se takođe vraća posle trogodišnje pauze - 2009. je odvezao sedam trka za koje veruje da su mu donele iskustvo koje će mu pomoći u Lotusu.

Raikonen je na prošlonedeljnom testiranju na stazi Katalunja bio ubedljivo najbrži, čime je pokazao da se Lotus ne šali. Aktuelni svetski šampion Zebastijan Fetel veruje da će Lotus biti konkurentan u predstojećoj sezoni.

- Lotus se vraća i čini mi se da su potvrdili snagu koju su prvi put pokazali u Herezu. Neke ekipe se možda malo suzdržavaju, ne žele da otkriju sve adute, ali možda se suzdržava i Lotus - rekao je Fetel.

Konstruktor: Lotus, sedište: Silverston, Velika Britanija, šasija: Lotus E 20, motor: reno RS27-2012, sezona u F1: 20, titule, konstruktori: 2, titule vozači: 2, pobede: 35, pol pozicije: 51, najbrži krugovi: 31.

Vozači:

Kimi Rajkonen (9) titule: 1, pobede: 18, podijumi: 62, bodovi: 579, pol pozicije: 16, najbrži krug: 35, debi: VN Australije 2001.

Roman Grožan (10) titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 0, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debi: VN Evrope 2009.

Test vozač: Žerom D'Ambrosio

 

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA